Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1285
Jeg lurer på om det går an å koble opp et bilanlegg på vanlige høyttalere, eller motsatt? Noen som veit?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Selv om det ikke er optimalt, så kan du drive hushøyttalere med bilforsterkere og motsatt ja.
Du må sannsynligvis ha et delefilter dersom du gjør dette.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Ja, nå er jeg ganske blank på dette området. Men jeg synes det hadde vært kult med (i bil) to vanlige stuehøyttalere.

Delefilter? Et filter man tar deler av? :P
Sitat av Husemann Vis innlegg
Ja, nå er jeg ganske blank på dette området. Men jeg synes det hadde vært kult med (i bil) to vanlige stuehøyttalere.

Delefilter? Et filter man tar deler av? :P
Vis hele sitatet...
Og DER var dagen min reddet. hahahaha

Nei, et delefilter er vel et filter som deler lydsignalet opp i høyfrekvent og lavfrekvent lyd. Vil dog ikke anbefale deg ha stuehøytalere i bilen. Har dårlige erfaringer med det selv.
Sist endret av didlek; 24. mai 2009 kl. 19:00.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
delefilter sørger for at hvert høyttalerelement kun får de frekvensene de er bygget for
Sist endret av clarionify; 24. mai 2009 kl. 19:05. Grunn: slått på målstreken
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av didlek Vis innlegg
Og DER var dagen min reddet. hahahaha

Nei, et delefilter er vel et filter som deler lydsignalet opp i høyfrekvent og lavfrekvent lyd. Vil dog ikke anbefale deg ha stuehøytalere i bilen. Har dårlige erfaringer med det selv.
Vis hele sitatet...
Okay, hehe :P Er fortsatt et par år til jeg skal ha bil, men det var en idè from nowhere :P

Kommer det ikke an på størrelse på bil/høyttalere? To store jævler baki en van er noe annet enn de samme baki en liten sedan
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Kommer det ikke an på størrelse på bil/høyttalere? To store jævler baki en van er noe annet enn de samme baki en liten sedan
Vis hele sitatet...
Nei. Alle fulltonehøyttalere har eget delefilter. I tillegg har de fleste bilforsterkere mulighet for å kjøre highpass eller lowpass-filter. Dvs de har også delefilter. Sånn sett er det uvesentlig hva slags bil utstyret står i.
Sist endret av Ond^Sofa; 25. mai 2009 kl. 07:57.