Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 903
hei, Som mange av dere sikkert har fått med dere viste det seg at Guitar Hero versonen av Metallica albumet "Death Magnetic" hadde mye bedre lydkvalitet enn CD versonen.

dette endte med at sangene ble rippet til flac og mp3 via optisk kabel(?) og nå ligger tilgjengelig på de fleste fildelingsnettverkene.

Det jeg lurer på er om dere har hørt noe om det kommer til å bli det samme med alle metallica sangene på spillet guitar hero:metallica. Har dere hørt om noen som har prøvd å sammenligne? Jeg har hørt at de optimaliserer lyden en del(?) så jeg går utifra at for eksempel Kill 'em all albumet vil ha merkart bedre lydkvalitet.

Forresten, vet noen av dere når det kommer ut i norge til ps3?
Hvis resten av albumene har blitt voldtatt av loudness-monsteret og Guitar Hero-versjonen blir mikset fra råtape av noen som vet hva de driver på med vil det gjelde alt, ja.
Poenget er jo at Metallicas siste plate ble voldtatt av komprimering. Dette er ikke tilfellet på de andre platene så ripping av disse vil gi godt signal. Hvorvidt man tar i bruk originaltapene fra de eldre platene når mixen til guitarhero lages vet jeg ikke...
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Godt eksempel på at fildeling er et bedre alternativ enn butikk
Inneholder ikke GuitarHero også master recordings til sangen? Altså egne lydspor for hvert instrument?
olli408's Avatar
Trådstarter
Sitat av plohg Vis innlegg
Inneholder ikke GuitarHero også master recordings til sangen? Altså egne lydspor for hvert instrument?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet, ja
Guitar Hero: Metallica benytter master-tapen til samtlige sanger. Kvaliteten på enkelte sanger er merkbart bedre enn på albumversjonene. Personlig synes jeg at det blir en anelse for polert, men noen trives vel med det også.