Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1456
Er på utkikk etter et hjemmekino anlegg, trenger en god/grei lyd gjerne med en god trykk i bassen og trenger et anlegg med gode tilkoblings muligheter, har ikke funnet noen med noe særlig av innganger. trenger minst 2x hdmi inngang og stereo inngang.

Har sett på løsninger med en receiver, men da stiger fort prisen opp i været når jeg i tilleg må kjøpe høytallere

prisklasse 1kr-6000kr

takker for alle tips
http://www.surround.no/product/47088...ite_-_5.1.html

Det er litt over prisen, men kan love deg, det anlegget gir deg mer enn nok lyd og bass!

Edit: Svart utgave: http://www.surround.no/product/47130...kke_svart.html
Sist endret av Caracalla; 11. mai 2009 kl. 00:38.
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
hehe, der begynner vi å snakke skikkelige saker går 3000kr over hva jeg hadde tenkt da=/ men får se videre på andre ting, men den ligger i allefall høyt på lista nå
Eller så er det jo bare å titte rundt på finn

Det er nesten det anlegget jeg har, bare at jeg har en XTZ 10" Og det er for mye for rommet mitt Må nesten skru den helt av av når jeg spiller på anlegget, hele huset rister jo.. ^^ Og det er utrolig bra lyd i de høyttalerene Spiller høyt og pent. Passer perfekt til musikk, film, spill. Passer til alt.

Forsterkeren er jeg ikke sikker på, men den virker veldig bra den å

Ihvertfall, lykke til med kjøpet! Jeg angrer ikke på at jeg investerte de pengene i et anlegg!
Public_htmL++: LEs det han skrev da: "og trenger et anlegg med gode tilkoblings muligheter, har ikke funnet noen med noe særlig av innganger. trenger minst 2x hdmi inngang og stereo inngang."

Er det noe sånt på det pc-anlegget? Nei. Les før du skriver
▼ ... over en uke senere ... ▼
Logitech Z-5500, det er mye bass, men musikk opplevelsen blir DREPT, det er spjåkete og er noe skarpe lyder som skjærer i ørene, styr unna. Mtp. du ikke skulla ha det, så er det meningsløst å anbefale noe slikt. For dere som sitter på gutterommet, og virkelig skal få huste til å riste og sakene på bordet til å falle ned, så kjøp Logitech Z-5500, men for lyd entusiaster med øre for musikk, WASTE OF MONEY !
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Eller så er det jo bare å titte rundt på [COLOR="Red"]F[/COLOR]inn

Det er nesten det anlegget jeg har, bare at jeg har en XTZ 10" Og det er for mye for rommet mitt Må nesten skru den helt av av når jeg spiller på anlegget, hele huset rister jo.. ^^ Og det er utrolig bra lyd i de høyttalerene Spiller høyt og pent. Passer perfekt til musikk, film, spill. Passer til alt.

Forsterkeren er jeg ikke sikker på, men den virker veldig bra den å

Ihvertfall, lykke til med kjøpet! Jeg angrer ikke på at jeg investerte de pengene i et anlegg!
Vis hele sitatet...



vell, hvis du ikker trenger nazi-lyd så er dette ok:

http://www.sony.no/product/hcs-surro...technicalspecs

Har det selv, og det er ok imo.


Ellers så kan du se på elkjop.no De har sånn greie at man kan bestemme feks fra 3500kr - 7000kr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I en slik prisklasse kan du ikke håpe på for mye, når det kommer til lyd.
Du kan evt prøve å sette noe sammen selv...
Onkyo har gode og rimelige receivere. Og er generelt virkelig å anbefale.

Om du skal ha det beste HTiB anlegget som er på markedet per dags dato (Da i en prisklasse opp mot 15k) så går du for Onkyo HT-S9100THX, men prisen på det ligger på 10k da, så litt sprengt budsjett der :P Men da får man alt man trenger + en meget imponerende lyd-opplevelse

Men for å (prøve) holde seg innenfor budsjettet ditt, ville jeg gått for en receiver til 2-3k ca (5.1 eller 7.1) og så kjøpt enten 2 gulvhøytalere + en 10-12" sub. Eller en ferdig høytalerpakke med 5 høytalere i, + sub (om det ikke er inkludert i pakken)

Men generelt vil du ha problemer med å holde deg under 6k. (Lyd er dyrt, kvalitet på lyden er enda dyrere)

Til slutt har man slike billige søppel-pakker som koster 2-3k, som gir grei lyd for en relativt normal person... Men som egentlig ikke yter noe stort. De systemene er ofte ekstremt begrenset når det kommer til tilkoblingsmuligheter, og mangler som oftest HDMI innganger.

Alt i alt: Hopp opp 3-4k mer i pris, så vil du bli fornøyd og ha noe som holder i mange år framover. Istedet for å kjøpe noe billig pjatt som du blir missfornøyd med og blir raskt byttet ut igjen.
Vil annbefale deg et eller annet fra bose
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av fomox Vis innlegg
Vil annbefale deg et eller annet fra bose
Vis hele sitatet...
Med tanke hvor overpriset Bose er (spesielt i Norge), vil jeg gjerne se hva du klarer å hoste opp under 6000,- ?
Aller sykeste og beste høytalersystemet jeg noen sinne har sett, koster ikke mer enn 3k, helt seriøst et UTROLIG anlegg, med klar diskant og dyp bass!!!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Aller sykeste og beste høytalersystemet jeg noen sinne har sett, koster ikke mer enn 3k, helt seriøst et UTROLIG anlegg, med klar diskant og dyp bass!!!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911
Vis hele sitatet...
Men har det 2xHDMI? Nei.
Ca ikke en dritt som har minimum 2xhdmi, med mer enn 2 stk høytalere, på lyd markedet, til 6k :P

Så, budsjettet må nok uansett oppover, om TS vil ha kravene sine oppfylt...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
Okay, hvis jeg sier at jeg øker budsjettet mitt til ca 8k, vil det gjøre noe stor forskjell?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når man starter fra scratch er det veldig vanskelig å bygge slike anlegg på begrensede budsjetter.
Men nå er det nå en gang sånn at ikke alle har 30 000 å legge ned i sitt første anlegg, eller har tålmodighet til å bygge opp komponent for komponent. Ser den.

Så når man først er på det stadiet, så er surround.no en meget god plass å begynne på.

http://www.surround.no/stores/Surround//images/prodimages/large/429137-182714.jpg
http://www.surround.no/product/42913...dos-pakke.html
Denne pakken får du levert på døra til 7200,-

Dynavoice er jo "lovprist" i forskjellige media, spesielt mtp på pris. Noe lydnirvana gir det ikke, men mistenker at du ikke er i den mest krevende klassen. Og Dynavoice leverer faktisk utrolig bra til prisen å være. Det er jo nesten så man kan bruke høyttalerne som fyringsved om man ikke blir fornøyd.

Yamaha-receiveren er vel den minste i RX-serien og jeg har ikke kjennskap til denne spesifikt, men både romkorrigeringen og DSP-en i de dyrere modellene har høstet mye skryt, og fungerer utrolig bra. Yamaha er også etter min (og andres) mening en av de receiverne som er absolutt mest musikalsk og gir mest valuta for pengene når man skal spille to-kanals lyd fra cd eller mp3 feks. Så selv om dette er en rimelig receiver, så er det jo nærliggende å tro at noen av disse egenskapene ligger her også.

Så prisen tatt i betrakning med levering på døra, så vil jeg tørre påstå at dette er ett rimelig greit oppsett. Og når man først er i gang kan jo enkeltkomponenter utvides etterhvert.