Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 878
Problemet:

1. Har en litt eldre forsterker til 7.1 Surround-systemet mitt. Denne har bare utganger for audioplugger.
2. Kjøpte akkurat en tuner med optisk lyduttak.
3. Vil gjerne koble forsterkeren og tuneren, for å kunne utnytte surroundanlegget, men vet ikke hvordan jeg skal få det til grunnet de forskjellige lyduttakene.

Noen som kan hjelpe meg?

Fins det kanskje en konverteringsboks eller kabel som løser dette problemet?

Har googlet fram og tilbake, men ikke funnet svar.
Sist endret av Ulopolitanus; 8. mai 2009 kl. 09:31.
Glemte å legge ved den fantastiske illustrasjonen av problemet jeg skisset opp tidligere i dag...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kabel finnes ikke, det må isåfall være en DAC med optisk input, og analog 5.1-output. Tviler egentlig på at det finnes så mange produkter som gjør denne jobben, og prisen vil antageligvis ikke være langt unna en ny billig surroundreceiver som i tillegg dekoder DTS HD MST og Dolby TrueHD.
Så sant, så sant.
har selv leita etter dette, har optisk utgang fra ps3, men anlegget mitt støtter bare analog 5.1 inn-.- håper noen finner en billig løsning på dette