Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 616
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ruser meg, ruser meg ikke like ofte som før. Og som oftest bare hasj nå til dags. Noen ganger i blant. Men kan være alt fra A til Å, benzo, opiater, amfetamin, kokain.



Psykedelika er også noe jeg bruker når jeg føler for.


Men her er greien, er mer lykkelig i etterkant av rusbruk, en det jeg er før. Kan gå rusa rundt en uke på hasj, slutte, og nyte det å være edru. Sånn er det med alle stoffer, men mange andre stoffer gir nedtur/abstinenser i tillegg, så ender ofte med motsatte tanker i dager i etterkant.


Er det flere som har det slik? Eller har noen tanker på hvorfor det er sånn?
Anonym bruker
"Vanskelig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del er det fordi å være rusfri føles mer riktig
hasj har alltid vært min komfort, siden jeg var 16. jeg har både misbrukt, og brukt det fornuftig uttalelige ganger. hver gang jeg har brukt for mye har jeg gjort dette for å skyve unna de vonde følelsene. og selv om det ofte har ført til en enda dypere depresjon og angst har jeg alltid tenkt at jeg er glad jeg er tilfreds med hasj rusen og glad jeg ikke vender mot tyngere og mer påførende skader som andre rusmidler. Det å vende tilbake til moderasjon har aldri vært noe problem. De periodene hvor bruket er oppimot 2 gram om dagen har det å slutte ikke vært verre enn 2 -3 dager med hasj sug, litt nattesvett og mindre matlyst. etter det så er det veldig greit å være nykter igjen. Dette er noe jeg ikke tror kan være realiteten med noen av de andre alternativene. å gå nykter i en lengere periode er også en nytelse når man kjenner på det å komme ut av hasj bobla og tankene blir litt klarere igjen.
idk om dette ble uoversiktlig. dyslektiker med skrive vansker

Sitat av Hasjmonsteret5 Vis innlegg
hasj har alltid vært min komfort, siden jeg var 16. jeg har både misbrukt, og brukt det fornuftig uttalelige ganger. hver gang jeg har brukt for mye har jeg gjort dette for å skyve unna de vonde følelsene. og selv om det ofte har ført til en enda dypere depresjon og angst har jeg alltid tenkt at jeg er glad jeg er tilfreds med hasj rusen og glad jeg ikke vender mot tyngere og mer påførende skader som andre rusmidler. Det å vende tilbake til moderasjon har aldri vært noe problem. De periodene hvor bruket er oppimot 2 gram om dagen har det å slutte ikke vært verre enn 2 -3 dager med hasj sug, litt nattesvett og mindre matlyst. etter det så er det veldig greit å være nykter igjen. Dette er noe jeg ikke tror kan være realiteten med noen av de andre alternativene. å gå nykter i en lengere periode er også en nytelse når man kjenner på det å komme ut av hasj bobla og tankene blir litt klarere igjen.
idk om dette ble uoversiktlig. dyslektiker med skrive vansker
Vis hele sitatet...
jeg ønsker også å med dele hvordan første gang jeg prøvde benzo fjernet mitt konstante nervøsitet, jeg var konstant klam i hendene og redd for hva/alt jeg hadde i vente. benzo er noe jeg avdeles ikke benytter meg av ofte men sannelig syntes jeg en enkelt bruker dose i perioder hvor jeg har uvanlig høy angst/ stress faktor har hjulpet meg med å coole ned hodet og samle tanker.
Sist endret av Hasjmonsteret5; 13. november 2023 kl. 13:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg synes det er betraktelig bedre å være edru enn rusa. Om jeg ruser meg så mye som 1-2 dager i uka kan det være nok til at jeg blir deprimert. Selv om ting føles for jævlig når man er nykter noen ganger er det litt greit å kjenne på både opp og nedturer noe jeg ikke klarer om jeg ruser meg ofte nok.
Rus kan fjerne angst og kjipe tanker men hos meg demper det også evnen til å føle glede.
Sist endret av NokErNok; 13. november 2023 kl. 13:38.
Psykedelika hvertfall er jo kjent for å gi den afterglowen hvor man føler seg gjerne klar, skarp og generelt bra og motivert. At du føler det sånn av hasjen også har nok mere sammenheng med at kroppen og hodet ditt foretrekker å være klart og edru.