Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1171
Jeg har en LG 42" plasma som jeg hadde glemt å skru av, når jeg gikk ut.
Men som regel pleier bildet å brenne seg fast, men min skjerm er helt svart. Det er ikke tegn til noe bilde. Jeg har sjekket at kablene står i.. Kan dette fikses?
Alder på tven?
Trådstarter
7 0
den er kjøpt for 3 månder siden eller noe ...
Oi, da blir det vasnkelig og få inn farlig burn-in da...

Det kan nok fikses. Sansynlig vis en tabbe som at du står på en HDMI input som det ikke er noe i eller lignende..
Trådstarter
7 0
jeg var ikke helt med på den, men det jeg forlot tv'en når jeg spilte ps3 som var koblet via HDMI kabel
Altså, den står ikke på "antenna" da.. Og en så ny plasma skjer har ejg vanskelig for å tru at kan få kraftige brun-in som er farlige..
Trådstarter
7 0
nei. jeg tviler på tv'en er brent fast, for da hadde jeg vell sitt bildet. men den er helt svart.
Ring dem du kjøpte den fra da ffs... Det er vell litt oplagt..?
Trådstarter
7 0
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ring dem du kjøpte den fra da ffs... Det er vell litt oplagt..?
Vis hele sitatet...
Det jeg spurte om, var om det kunne fikses. da tenkte jeg hjemme ifra. trengte et svar før jeg leverte den inn. hadde vert greit hvis jeg slapp det
Sist endret av delale; 2. juni 2009 kl. 20:23.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Får du ingen tekst på skjermen uansett hva slags kanaler du velger? Hvis du swapper mellom AV-inngangene, er det ingen tekst på panelet som forteller deg hva slags inngang du er innom?

Og regner med du er sikker på at den er påslått..
Hvis skjermen er helt svart samme hva du gjør, så ville jeg sendt den inn. Det skal jo komme opp info på skjermen da du trykker på foreksempel "Settings" på fjærnkontrollen, eller bare prøver å skru opp volumet.
Kommer det en annen svartfarge da du slår på tv-en, i forrhold til den som er da den er avslått?

Syns selv det er rart at den er helt svart. Hvis den skulle brendt seg fast så skulle det vært bilde på skjermen?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Zohan Vis innlegg
Syns selv det er rart at den er helt svart. Hvis den skulle brendt seg fast så skulle det vært bilde på skjermen?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å brenne fast sort nei, kun lys og farger.
Trådstarter
7 0
nei tror ikke det er brent fast. jeg får ikke opp noen ting. Tv'en går på, men den er helt svart, f.eks jeg klarer ikke å få frem menyen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Og når "tven går på", merker du noen forandring i fargen på panelet i hele tatt?
Trådstarter
7 0
nei det er ikke det
Prøv å ta ut stikk-kontakten, og sett den inn igjen.
Kan ikke garantere noe. Men det det skader vel ikke å prøve.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Det er ikke mulig å brenne fast sort nei, kun lys og farger.
Vis hele sitatet...
En plasma tv fra 2009 ville jeg ha vanskelig for å tro at kan få noen farlige burn ins på så kort tid...
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Prøv å ta ut stikk-kontakten, og sett den inn igjen.
Kan ikke garantere noe. Men det det skader vel ikke å prøve.
Vis hele sitatet...
Må nok sette en +1 her...

Trekk ut stikk-kontakten, la den være ute i en stund (1 time eller noe sånt) og så plugg den inn igjen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av delale Vis innlegg
nei det er ikke det
Vis hele sitatet...
Da tenner jo ikke panelet i hele tatt, da høres det ut som tven trenger service - og at det er tilfeldig at du lot den stå på.

Sitat av Jazzin Vis innlegg
En plasma tv fra 2009 ville jeg ha vanskelig for å tro at kan få noen farlige burn ins på så kort tid...
Vis hele sitatet...
Prepare to be surprised. Det tar ikke mange timene