Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1099
Jeg skal gå til innkjøp av en ny stasjonær pc, og ønsker tips til hva som gir best ytelse kontra pris under 3500 kr. Den skal kun brukes til film, internett og lite krevende spill. Eneste krav er at den skal kunne kjøre Fallout New Vegas. Har foreløpig kikket på denne hos komplett, men ønsker innspill om alternative og helst billigere løsninger.

Er fullstendig klar over at det er bedre å legge mer penger i og ha en pc som holder i noen år, men er ikke det jeg er ute etter og ønsker ingen kommentar på det.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
der kom dagens tråd ja, benynte og bli bekjymret om den skulle komme i det hele tatt,

but, annyway. tror nok ikke du får noen bedre pc for under 3,5k en den du har valgt
Skal du bygge selv?
Trådstarter
41 7
apocalypse: Så ypperlig ut! vil nok bytte ssd til hdd, og legge til ram men så flott ut!

Skal bygge selv ja!

Vil gjerne ha flere tilbakemeldinger om noen har noen andre forslag eller forandringer i lista til apocalypse.
Sist endret av Villemo; 10. november 2011 kl. 17:15.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Villemo Vis innlegg
apocalypse: Så ypperlig ut! vil nok bytte ssd til hdd, og legge til ram men så flott ut!

Skal bygge selv ja!
Vis hele sitatet...
for guds skyld nei! da går 1/3 av budsjettet til lagring!
Så fjerner vi SSD og legger til RAM

Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
for guds skyld nei! da går 1/3 av budsjettet til lagring!
Vis hele sitatet...
Også venter man litt før man kjøper :P
Venter man med både SSD og HDD fungerer jo maskinen fint.
er hdd krise, så du får kjøpe en ssd; men ikke den han foreslo
gå for denne istedenfor, faktisk nyeste versjon av de raskeste

ellers anbefaler jeg deg å bytte til en i3 2100 på dette hovedkortet (som støtter crossfire) sammen med denne ramen

da har du en flotters pc, og grafikkort velger du i forhold til resten av budsjettet ditt, med amd-gpu får du støtte for crossfire, noe som kan være lurt

edit: nå som det er harddisk krise, koster en 1tb disk nermere 2000 kroner (400 kr normalt), lol; derfor venter du med hdd innkjøp og får klare deg med 60gb i en mnd eller to eller tre eller fire
Sist endret av Spirituell; 10. november 2011 kl. 17:24.
Veldig enkelt å foreslå bare dyrere komponenter da. 3500,- er budsjettet - jeg ville kjøpt det jeg satte opp.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Veldig enkelt å foreslå bare dyrere komponenter da. 3500,- er budsjettet - jeg ville kjøpt det jeg satte opp.
Vis hele sitatet...
jeg ville i hvertfall kjøpt ram også, litt vanskelig og starte uten :P
eh, det er 300 kr dyrere og virkelig mye mer for pengene... så har jo ikke du tatt med ram da