Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 1866
Oh yes, 23. Mars får vi en ny N*E*R*D skive! For de som ikke vet hvem disse kara er kan jeg si at det er gutta bak produsjonselskapet The Neptunes. Det er sluppet en singel fra det nye albumet, som forøvrig har fått navnet "Fly or Die", "She Wants To Move". For de som har WMP eller RealOne kan man se videoen til den nye sangen på hjemmesiden deres.

Ellers lurte jeg på om noen hadde fått tak på en promo eller advance av denne skiva som de kunne tenke seg å sende min vei? Den som er så snill skal få en liten ting eller to tilbake ;>
Høres bra ut, kjøpte nettopp "The Neptunes prs. Clones".
N.E.R.D. står, som sikkert mange vet, bak veldig mange kjente produksjoner, og har en eller fler fingre med i spillet hos svært mange artister. Jeg nevner Justin Timberlake, Britney Spears, Kelis, P.Diddy, Jay-Z, Busta Rhymes og NAS.
Opprinnelig postet av knusp3r
Høres bra ut, kjøpte nettopp "The Neptunes prs. Clones".
N.E.R.D. står, som sikkert mange vet, bak veldig mange kjente produksjoner, og har en eller fler fingre med i spillet hos svært mange artister. Jeg nevner Justin Timberlake, Britney Spears, Kelis, P.Diddy, Jay-Z, Busta Rhymes og NAS.
Vis hele sitatet...
Faktisk er det ikke NERD som står bak det. Det er The Neptunes. NERD er bandet Chad Hugo og Pharrell WIlliams har sammen med barndomskammeraten.
NERD of Neptunes er to vidt forskjellige ting.
Det er hardly to forskjellige ting, heller navn på forskjellige prosjekter.
Jeg er ikke helt komfortabel med første singelen ennå. Vet ikke helt hvorfor men tror gitaren ødelegger litt for meg. "In Search Of.." derimot ruver som den hittil beste hiphop-skiva på 2000-tallet.
synes ikke NERD er så bra jeg! liker jo ikke hiphop men men...
btw NERD-provider var jo litt bra husker jeg!
Master debater
Dekilaz's Avatar
"Neptunes presents Clones" var vel så som så i mine ører. Var en og annen fet låter der, men alt i alt var plata noe skuffende.

"In Search of..." var på sin side nyskapende og ganske tøff, så jeg håper "Fly or Die" blir like fet. Ingen advances eller promos ute såvidt jeg vet, dessverre.
Luda låta var blandt de bedre. Men alt i alt var ikke den skiva så forbanna bra. Anywho, ja, "In Search Of... (No one really dies)" var en av de bedre hip hop skivene dette årtusenet.
Opprinnelig postet av King Ghidora
Det er hardly to forskjellige ting, heller navn på forskjellige prosjekter.
Vis hele sitatet...
Nei ikke egentlig. Du hører jo enkelt at det ikke er noe av det samme. Det eneste som er likt er vokalen til pharrell, som midt sagt har vært på litt for mange prosjekter i det siste.

NERD [No On Ever Really Dies] er noe helt annet enn det Neptunes produserer for andre. Det er ikke vanskelig å høre...
**(litt)off topic**
noen som hørte på p3 på den nerd konkuransen om de som vant tur til england på nerd konsert??
jæ*** heldigriser sier nå jeg!!!!
Synes de pleier å produsere sinnsykt mye bra for andre, men det de har gitt ut selv har ikke levd helt opp til dette.
NERD - In Search Of... var allikevel en genistrek, har faktisk førsteutgivelsen av denne liggende, de ga jo ut en til etterhvert.
Neptunes - Clones var også grei, men det ble litt ukonsistent syntes jeg. Unødvendig med de to punk-sangene, bl.a.
Kommer nok til å skaffe meg nye skiva når den kommer, ja.
Stemmer dette:?

Neptunes : Pharrell og Chad
NERD på plate: Neptunes + Shay
NERD live : Neptunes, Shay og Spybot.

Har aldri helt fått klarhet i sammensetninga.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Stemmer dette:?

Neptunes : Pharrell og Chad
NERD på plate: Neptunes + Shay
NERD live : Neptunes, Shay og Spybot.

Har aldri helt fått klarhet i sammensetninga.
Vis hele sitatet...
NERD live : Neptunes, Shay og Spybot?
Hva mener du med det?
Tror han mener at når NERD spiller live (konsert e.l.), så er det en ekstra fyr med, nemlig Spybot.
Spybot er vel et band som fungerer som backingband når de spiller live. Tror jeg iallefall.
OK, det er en gruppe ved navn SpyMob som har en track på Clones-skiva også ser jeg (punk tror jeg), det er ikke de du mener?
Opprinnelig postet av Preben
Nei ikke egentlig. Du hører jo enkelt at det ikke er noe av det samme. Det eneste som er likt er vokalen til pharrell, som midt sagt har vært på litt for mange prosjekter i det siste.

NERD [No On Ever Really Dies] er noe helt annet enn det Neptunes produserer for andre. Det er ikke vanskelig å høre...
Vis hele sitatet...
Hva faen prater du om? Hvis du skal være så jævlig pirkete på det er faktisk The Neptunes kun produsere, det er ingen egen gruppe per say. Neptunes lager beats, tekster og misc. shit for andre grupper. Det jeg mener er at N*E*R*D og The Neptunes ikke har en sånn veldig klar grense som mange andre har, som f.eks. Em eller Dre.

Og hvis du vil ha det rett fra Pharrell;
What is N*E*R*D? The Neptunes are who we are and N*E*R*D is what we do. The Neptunes are me and Chad producing and making music for other people. N*E*R*D is me, Chad and Shay, a friend from where we live, Virginia.

Og;

We call ourselves N*E*R*D because we have a different view of life. A nerd is someone who wants to be cool to everybody but it's not his fault he's witty and smart and his social skills aren't the best. If you ever listen to a nerd speak about their experiences in high school, they tell an ill story. They have an ill perspective because of the shit they've been through. You ask the average person, the kind of people that would tease nerds in high school, you ask them what their life is like and they'll give this bullshit, lame boring ass story you'll snore to. I don't mind being called a nerd. We are the people who are proud of being smart, being witty and being clever when everyone else doesn't understand. That's what we do, that's the flag we're raising and waving.

Og ja, SpyMob spiller instrumenter både live og på plate for N*E*R*D.
Sist endret av King Ghidora; 18. februar 2004 kl. 23:23.
Opprinnelig postet av King Ghidora


We call ourselves N*E*R*D because we have a different view of life. A nerd is someone who wants to be cool to everybody but it's not his fault he's witty and smart and his social skills aren't the best. If you ever listen to a nerd speak about their experiences in high school, they tell an ill story. They have an ill perspective because of the shit they've been through. You ask the average person, the kind of people that would tease nerds in high school, you ask them what their life is like and they'll give this bullshit, lame boring ass story you'll snore to. I don't mind being called a nerd. We are the people who are proud of being smart, being witty and being clever when everyone else doesn't understand. That's what we do, that's the flag we're raising and waving.
Vis hele sitatet...
Faen. Etter å ha lest dette ble jeg om mulig større fan enn før!
Sist endret av DonTomaso; 19. februar 2004 kl. 00:33.
Kult sagt av Pharell; de sitatene gjør det unødvendig å diskutere videre om hvem som er gruppe/label. Gleder meg til den nye plata.
fra 'She wants to move':
"...her ass is a spaceship I want to ride..."

må si jeg gleder meg
Synes liksom de gutta der drar den litt for langt. Blir for "alle elsket" at jeg klarer og liksom hiphop digge det hvis dere skjønner -_-. Lei av pharell synging btw.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Og så kommer de på Quarten! Alle hjerter gleder seg!

http://www.quart.no/index.php?artikkelid=307&back=2
Og da var det ikke noe spørsmål, på Quart skal man allikevel.
Hlet sykt bra. Husker et intervju med Clipse i forbindelse med Quart 2003, hvor de sa de skulle anbefale festivalen for Pharrell og co. Nice!
Ja, at gutta kommer hit fikk meg til å avgjøre "to quart or not to quart" for meg. Har bodd i Kristiansand mange år uten å gå mer enn en gang, er generellt lite fornøyd med hvilke artister som bookes til festivalen. Festivalen har især ikkei imponert meg med club-programmet, som er det mest interessante for meg. Nok "offtopic-diss" - gleder meg!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nja, da er skiva ute på Suprnova og første gjennomlytting gir et dårlig førsteinntrykk. In Search Of er iallefall veldig mye bedre. Fly or Die inneholder MYE gitarer og veldig lite stilig analogtlydende elektronika slik neptunes har for vane. Det er også lite rap og lange syngerefrenger.

Plata kommer sikkert til å vokse etter noen gjennomlyttinger, tviler ikke på det, men det er ikke en klassiker dessverre.

Forresten : plata er på vei opp hit (12 låter) :

Kode

http://home.no.net/don2m/nff/N*e*r*d/FLY%20or%20DIE/
ahh takk don! må høre denne plata! (likte den singelen som går på tv`n nå om dagen!) she wants to move tror jeg den hette! skal kanskje på quart jeg og! vurderer NERD!
Herlig DonT, denne plata må bare høres!
Fuckin' aye! Bedre enn juleaften dette! Lastet ned en live-versjon for en ukes tid siden, men den var så dårlig at man nesten ikke hører noe. Takker DonTomaso, you the man!
Vel, etter å ha hørt skiva må jeg også si meg litt skuffa. Litt vel punk-ete for min del.
Allikevel var det jo noen bra sanger, f.eks. Wonderful Place, Jump og seff She Wants To Move.
Jeg har nå hørt gjennom den et par ganger, og den faller virkelig i smak.
Blues,funk, soul og rock rytmer i Hip hop er noe jeg liker
nFF Marshall
morten's Avatar
Hmm, er det bare meg, eller er sangene feil i forhold til coveret?
Opprinnelig postet av morten
Hmm, er det bare meg, eller er sangene feil i forhold til coveret?
Vis hele sitatet...
Du har rett i det. Jeg syntes at coveret så veldig hjemmelaga ut så det er sikkert derfor. Dette er tydeligvis en advancekopi uten cover.
nFF Marshall
morten's Avatar
Jeg har sjekket mot N*E*R*D's side, og det ser ut til at alt stemmer som det skal. (Det coveret er ikke riktig)
Har ikke nfo-filen også tilfeldigvis? Takk igjen, skiva er hot som faen!
Hørt om nerd ja, må vel laste ned. Kom ut i går *laste*

nfo:
(fjernet deler av nfo siden gruppen ser ut til å være glad i ascii)

  

E S C A P E R O C K S Y O U R S T E R E O W I T H

±²ÛÝ
ÜÜÜÜÜ °° ² ± ÛÛ²±±°°°°°°°°°°°°±±±±²²²ÛÛ °±±²ÛÝ
ÜÛßß°±²ÛÜ ° ² ± ° ÛÛÛ²²±±±±°°°±±±±±²²²²ÛÛÛ° °°°°±²²Û
ÞÛ±° °±±ÛÝ ° ± ± ° ßÛÛÛ²²²²±±±±²²²²²²ÛÛÛß°°°°°±±±²²ÛÝ
Û±° °±²Û ± ° °° ßÛÛÛÛ²²²²²²²²ÛÛÛÛß±±°°°±±±²²²ÛÛ
Û±° °±²Û ± ° °°°°±²ßßÛÛÛÛÛÛÛÛßßßÛÛ²±±±±±²²²²ÛÛ
Û±°° °±±²²Û ° ° °°°°±±±²²²²±±°°°°°ßÛÛ²²²²²²ÛÛß
ÞÛ±±±±±²²ÛÝ ° °°°°°±±°°°ÜÛÛÛܱ²ßßÛÛÛÛßß °
ßÛÛ²²²ÛÛß ° Ü °° ÜÛÛÛÛÛÛݱ±²±° °°°
ß²ßßß Û ÜÛ²²²ÛÛßÛÛ ±°°°°°°
² ° ÛÜÛ±±±²²Ûß ÞÝ°°°
± Û°°°±±±Ûß Ý ° ÜÛÜ
± ùù T R A C K L I S T ùù Û °°±Ûß ° Û °²Ý
° Û °ÛÝ Û°±²Ý
° ÛÜÜÜÜÛÜÜÜ ° ß²ß
±
No. Track Time °
°
------------------------------------------------------

01 Don't Worry About It 03:42
02 Fly Or Die 03:32
03 Jump 03:55
(Feat Joel Madden and Benji Madden)
04 Backseat Love 02:48
05 She Wants To Move 03:34
06 Breakout 03:50
07 Wonderful Place 07:10
08 Drill Sergeant 06:55
09 Trasher 02:52
10 Maybe 04:23
11 The Way She Dances 04:06
12 Chariot Of Fire 08:16


.. R I P P E R ' S N O T E S ..



J0! NEW NERD *HYPE* *HYPE*

As The Neptunes, Chad Hugo and Pharrell Williams are
about as popular as producers can be. But the duo, along
with rapper Shae, have aspirations above and beyond
making someone else sound good. Back in 2002, they
released an album, In Search Of.. under the name N.E.R.D.
using music created by the band Spymob as a foundation
that was then messed with, programmed and reconfigured.
People were surprised to hear the way these hip-hop
identified individuals made music that combined rock, pop
and a bunch of other stuff in a way that wasn't only
successful as an experiment, but also enjoyable as music.

Well, N.E.R.D. are getting ready to release their second
album, Fly Or Die, which will hit stores March 23.
Fly Or Die won't just capitalize on the success of In
Search Of? though; these aren't guys who rest on past
successes. Perhaps the biggest difference between In
Search Of.. and Fly Or Die is the fact that Hugo and
Williams play their own instruments this time out. Not
only that, but they're recording the songs the way they
played 'em and aren't turning them into programming
fodder. It's a side of the trio that hasn't been seen yet
and will be fascinating to hear how it sounds.

Apparently, with Fly Or Die, N.E.R.D. will explore
various sounds, including classic rock and '60s-style
pop, as well as new wave. While N.E.R.D. has fun with
genres and musical styles, the lyrics seem to be treading
some pretty serious territory. According to Shae, the
title song is about a teenager with "an angel on one
shoulder and the devil on the other and he's just trying
to take the right path."



ÜÜßÜ
ÜÛÜ ÜÜßß ßÜ
Û °±Ý ßßßÛ° °ÛÜ ÜÜÜÜÜ
Û°±²Ý Þ°°° °±ÛßßÜ ° ÜÛ²±±±²ÛÜ
ß²ß ° Þ±±°°°°±±Û ° ÛÛ°° °°°±²Û
° Þ²±±±±±±ÛÝ ° ÞÛ° °±²Ý
± Û²²±±±²²Û °° ° Û°° °°±²Û
±² ÛÛ²²²²²ÛÛ ±°° ° Û° °°±²Û
°±²ÛÞÛÛÛÛ²²ÛÛÝ ±±°°° Û±° °°°±±²Û
° °°°±²ÛÝÞÛÛÛÛÛÛÛÛ ²²±±±°°°° °° ÞÛ±°°°°±±±²²Ý
ßßß ÜÛÛÛÛÛÛÛÛ ²²±± Û²²²±±±²²²Û
ßÜÜÜÛÛÛÛÛÛÛÛß±²²²ÜÜÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÜÜ ßÛ²²²²²²ß
ßßÛÛÛßß °±±²ÛÛÛÛÛ±±±±±±²²²²²ÛÛÛÛÛÜ ßßßßß²
ÜÜÜÜÜ ° °°°ÜÛÛÛÛ±±±±°°°°°°°°±±±±±²²ÛÛÛÛÜ ²
ÜÛßß°±²ÛÜ ° ÜÛÛÛ±±±°°°° °°°°±±±²²²ÛÛÛÜ ²
ÞÛ±° °±±ÛÝ ° ÜÛÛÛ±±°°° °°°°±±²²²ÛÛÛÜ ±
Û±° °±²Û ÛÛÛ±±°° °°°±±²²²ÛÛÛ ±
Û±° °±²Û ° ÛÛ±±°° S T O R Y B O A R D °°±±²²²ÛÛ ±
Û±°° °±±²²Û °°ÛÛ±° °±²²²²ÛÛ °
ÞÛ±±±±±²²ÛÝ°°°ÛÛ±° °±±²²²ÛÛ °
ßÛÛ²²²ÛÛß°°±ÛÛ±° Ü °±±²²²ÛÛ
ßßß²ß °°±ÞÛ±° ß²ß °°±±²²²ÛÝ
ÜÛÜ ² °±²ÛÛ±° °°±±²²ÛÛ °
Û °²Ý ² °±²ÞÛ±° Rules For Dating A Nice Girl : °±±²²²ÛÝ
Û°±²Ý ± °±±ÛÛ±° °°±±²²ÛÛ
ß²ß ± °°ÞÛ±° °°±±²²²ÛÝ
² ± °ÞÛ±° 1) Tell Her You hate George W. Bush! °±±²²²ÛÝ
² ° °ÛÛ±° °°±±²²ÛÛ °
± ° Û²±° 2) Tell Her you know how JFK was killed °°±±²²²Û
± ° Û²±° °°°±±²²²Û °
° ÛÛ±° 3) Tell Her You Met Lucifer °°±±±²²²Û °
° ° ° ÛÛ±° °°±±²²²ÛÛ°°
°±ÞÛ±° At This Point She Should Be Very Hot.. °°±±²²²ÛÝ°°
° °°±ÞÛ±° °°±±±²²²Ûݱ°
° °±²ÜÛÛ±° °°°±±²²²ÛÛ²±°°
°±²ÛÛÛÛ±° To Achieve Her .. °°±±²²²²ÛÛ²²±°
°±±ÛÛ°°ÛÛ±° °°±±±²²²ÛÛÛÛܱ°°
° °°°ÛÛ° ÞÛ±°° Tell Her You Rip For ESC! °°°±±±²²²²Ûݱ²ÛÜ°°
° ÞÛ° ÛÛ±°°° Then You're done! °°°±±±²²²²ÛÛ°°±²ÛÛ°°
°° Û²° ÛÛ²±°°° Try it! °°°±±±±²²²²ÛÛ °±²ÛÝ°°
° Û²±Ü±Ü ÛÛ²±±±° Good Luck! °°°°±±±²²²²²ÛÛ ±²²Û °
° Û²±°ß ÛÛ²±±±°°° °°°°°±±±±²²²²²ÛÛ °±²ÛÝ°
ÞÛ²±° °°ßÛÛ²±±±±°°°°°° °°°°°°°°±±±±±²²²²²ÛÛÛ ESC! °°±²ÛÝ
ÛÛ²±°°°°°±±ßÛÛÛ²²²±±±±±±°°°°°°°±±±±±±±±²²²²²ÛÛÛß °±±²ÛÝ
° °ÛÛ²²±±±±±²²²ÛÛÛÛ²²²²²±±±±±±±±±±±±±²²²²²²²ÛÛÛß° °°°°±²²Û °
°°ßÛÛ²²²²²²²ÛÛ²ßÛÛÛÛ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²ÛÛÛÛß±°°°°°°°°±±±²²ÛÝ
°° ßÛÛÛÛÛÛßß²²²±±ßÛÛÛÛÛ²²²²²²²²²²²ÛÛÛÛÛßßßÛ±±±°°°°±±±²²²ÛÛ
° ² ±±±±±±±± ßßÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛßß ßÛÛ±±±±±±²²²²ÛÛ
ݲ °°°°°°°°°°Ü ±±± ÛÛ±° ßÛÛÛ²²²²ÛÛÛß²
° Û ² °° ß²ß °± ÛÛ±° ASCII ARt by °ßßßÛÛÛÛß ²
ÞÝ ± ÜÜÜÛÛÛÛÛÛÜÜ °° ÛÛ±±° peps_ @ BaFH °°°±²²ÛÛ ± ²
ÛÛÜÛÛÛ²²²ÛÛÛÛÛÛÛÛ °° ÞÛ²±°° °°°±²²²Ûݱ± ±
ÞÝ °°°±±±²²²ÛÛÛÛÛÛÛ °° ÛÛ²±°°° °°°°°±±²²ÛÛ °° ±
Û °°±±±²²²ÛÛÛÛÛÛÝ ° ²Û²²±±°°°°°°°°°°°°±±±±²²²²ÛÝ°° °
ÞÝ °°±²²²ÛÛßß ÛÝ ° ²ßÛÛ²²±±±±°°°°±±±±±²²²²²ÛÛÝ ° °
Û °°±²ÛÛßß ÞÝ ² ßÛÛÛ²²²±±±±±±±±²²²²²²ÛÛß °°
ßÜ °°Ûßß Ý ° ± ßÛÛÛ²²²²²²²²²²²²ÛÛÛß °
ßÜ °Û ± ßÛÛÛÛÛ²²²ÛÛÛÛÛßß ° °
ßÛÝ ° ßßÛÛÛÛÛÛßß
ßÜ °
last update: November, 28th 2003 °
°
som nevnt så er den nye skiva ikke like mye av en banger som in Search of men heller ikke dårlig...

nå litt OFFTOPIC: er det noen som har den første utgaven av In Search Of (P)2001??? og som kunne tenkt seg å dele?

hadde blitt veldig glad

uppe til dubeldarr.no-ip.info

upload:upload
Opprinnelig postet av dubeldarr
som nevnt så er den nye skiva ikke like mye av en banger som in Search of men heller ikke dårlig...

nå litt OFFTOPIC: er det noen som har den første utgaven av In Search Of (P)2001??? og som kunne tenkt seg å dele?

hadde blitt veldig glad

uppe til dubeldarr.no-ip.info

upload:upload
Vis hele sitatet...
Du tenker på den første versjonen av plata altså?

Jeg har hørt fly or die minst sju ganger i dag og plata vokser voldsomt! Jeg var først litt skuffa fordi den var så forskjellig fra Search, men er nå veldig fornøyd! Selve låta fly or die er HEELT suveren!
Opprinnelig postet av dubeldarr
nå litt OFFTOPIC: er det noen som har den første utgaven av In Search Of (P)2001??? og som kunne tenkt seg å dele?

hadde blitt veldig glad

uppe til dubeldarr.no-ip.info

upload:upload
Vis hele sitatet...
Denne har jeg liggende faktisk (kjøpte når den var ny), men nei... Den lå visst igjen hjemme på nesodden...
Hvis ingen upper, kan jeg sikkert se på saken når jeg skal hjemmom i påsken, men det er jo en stund til.
den versjonen som kom ut sensommeren 2001, ikke den mer rocka reutgaven fra tidlig i 2002... for den har jeg ...