Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 16160
Når kan man forvente at man kan bare gå i butikken å kjøpe en Wii?
Han jeg snakka med på Expert Bonus var neppe særlig oppdatert. Han sa at butikkene fikk de i morra/lørdag, dette mente han da gjaldt alle butikker, ikke bare Expert. Elkjøp og Lefdal i Fredrikstad fikk sine i går.. :/

Nå har jeg gitt opp å ha en Wii å leke med i jula.. Har bestilt meg på mpx og Komplett.. Tar selvsagt i mot hete tips slik som ChaosD kom med. Når jeg sjekka ut cdon for en halvtimes tid siden fikk jeg bare opp en blank side når jeg klikket på Wii. Litt senere var linken borte fra siden..
Not Penny's boat
argh's Avatar
Jeg henta min i dag, så Elkjøp holdt hva de lovet. Koblet det opp, ba den søke etter trådløse nettverk og etter et par sekunder lastet den ned nye updates. Wii Sports er faktisk ganske bra, trenger bare en controller til. Spiller man boxing så må man holde kontrollerene foran ansiktet for å guarde, beveg deg til sidene og det samme gjør spilleren, er faktisk ganske detaljert. Tennis er også artig, det blir jo som å spille tennis bare at man ikke løper fra side til side, skal love deg at det er trening. Spiller Zelda atm. og synes det er litt vrient.
Prøvde herligheten hos en kamerat i går, falt helt pladask.. Derfor jeg er så keen på å skaffe meg en egen nå.. Er utrolig støl i dag, da mener jeg skikkelig støl. Kanskje ikke like ille som etter sesongens første dag i alpintbakken, men ganske ille :P Det er uten tvil trening ja..

Edit: leifs..
Sist endret av Rhox; 21. desember 2006 kl. 23:26.
Jeg falt helt sinnsykt pladask for zelda: twilight princess.. *danse*
Har falt helt sinnssykt pladask for hele Wii'en og alt som har med den å gjøre. Har ikke brukt hverken GameCube eller iBook siden jeg fikk Wii'en. Hvordan er Rayman Raving Rabbids? Tenkte jeg skulle kjøpe over nyttår.
Sitat av Rhox
Han jeg snakka med på Expert Bonus var neppe særlig oppdatert. Han sa at butikkene fikk de i morra/lørdag, dette mente han da gjaldt alle butikker, ikke bare Expert. Elkjøp og Lefdal i Fredrikstad fikk sine i går.. :/

Nå har jeg gitt opp å ha en Wii å leke med i jula.. Har bestilt meg på mpx og Komplett.. Tar selvsagt i mot hete tips slik som ChaosD kom med. Når jeg sjekka ut cdon for en halvtimes tid siden fikk jeg bare opp en blank side når jeg klikket på Wii. Litt senere var linken borte fra siden..
Vis hele sitatet...
Ja det så ut som det ble utsolgt rimelig raskt. Desverre.
Sitat av Waffel
256 poeng på bowling, noen bedre?
Vis hele sitatet...
257! Sju strike på rad, så to spare og to strike igjen.
Jadda! Jeg og eppes kom oss opp kl 6 idag og var uten for Elkjøp Tiller litt over 7. Var 29 folk som allerede sto i kø og 30 konsoller, endte med at jeg var raskere en eppes og fikk meg en Wii! Var noe folk som hadde ligget i køen siden kl 8 dagen før, og 1-2 min etter at vi stilte oss i køen kom det en hel familie, så det var på håret.

De hadde dessverre bare 14 Zelda igjen, så det ble Rayman Raving Rabbits på meg mens jeg venter på Zelda. Må si jeg er dritt fornøyd, fyfaen så rått. Wii Sports er kung, og Rayman har mye potensial.
Jobba på gulvet på Rema i 6 timer i dag.. Merka bra i de fleste muskler i kroppen at jeg spilte Wii på onsdag..

Nå står jeg også på venteliste hos Expert Bonus, er nr 12. Ei i klassen til dama mi jobber der, så ho skrev meg på. Ble sagt i en tidligere post at de ikke skrev fler folk på lista, er kjekt å kjenne folk rundt omkring. Ho sa at de fikk inn 5 stk i romjula, og ikke i dag eller i morra som fyren jeg snakk med tidligere i uka sa.. Fler skulle komme i januar.. Jeg tror egentlig ingen har peiling på når de får de i det hele tatt..
Va lå prisen på før den steg? sikkert at den vil gå ned etter nyttår? var det bare konsollen som steg i pris, eller spillene å?

en ting til... Det med kontrollene. Du bruker en fjernkontroll og en nunchuck når du spiller. så viss du foreksempel skal spille 2, må du da kjøpe bade ekstra nunchuck og fjernkontroll til 1000kr?
Sist endret av surre; 22. desember 2006 kl. 17:19.
Går det an å se film på den enda?
Eller må man oppdatere den først?
Noen som vet når denne oppdateringa evt. kommer?
noen som hadde vert så snille å ta mål av eska?. pappeska den kommer i. sånn at jeg kan måle julegaven min fra mamma å pappa?
Tja.. Den er vel ca 35cm X 25cm X 15 cm.
Tusen takk, skal nok en tur ut med målebåndet i kveld Inlegg nr. 100 btw
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blindlespe
Tja.. Den er vel ca 35cm X 25cm X 15 cm.
Vis hele sitatet...
Min var 38cm x 25cm x 11cm

Sitat av wikipedia.com/wiki/Wii
Connectivity:

Wi-Fi
Bluetooth
USB 2.0 x2
LAN Adapter (via USB)
Vis hele sitatet...
Finnes det slike USB adapter fra før eller blir det designet et spesielt for Wii. Eventuelt, når kommer dette i butikkene?
Sist endret av thomasf; 23. desember 2006 kl. 23:54.
Må bare poste her nå da, Internet Chn. og greier.
Funker fint til browsing av f.eks aviser ... litt stress om man skal skrive noe.

Det tok lang tid å skrive denne posten.
Sitat av surre
Va lå prisen på før den steg? sikkert at den vil gå ned etter nyttår? var det bare konsollen som steg i pris, eller spillene å?

en ting til... Det med kontrollene. Du bruker en fjernkontroll og en nunchuck når du spiller. så viss du foreksempel skal spille 2, må du da kjøpe bade ekstra nunchuck og fjernkontroll til 1000kr?
Vis hele sitatet...

ingen som har svar?
Film fungerer fint http://www.redkawa.com/videoconverters/wiivideo9/

Prisen lå på 2000kr hos kun de største kjedene. Det var fordi kjedene selv (Elkjøp, Lefdal) satte prisen ned, og solgte med tap (reklame). Konsollen er billig å produsere så den vil selvsagt gå ned i pris, men ikke med det første. Først må den desperate delen av markedet mettes, så kanskje de setter ned. Det skjer nok om først 5-6 måneder (min analyse)

Du må ha to fjernkontroller (wiimotes) for å spille multiplayer. Om du også trenger nunchuck avhenger av hvilket spill. På Wii Sports krever kun boxing nunchuck. Rayman og Red Steel krever begge nunchuck (avhenger hvillket minigame du spiller på Rayman).
så viss du skal ha begge spakene til 4 player så blir det 4000?:s
Sitter og spiller Zelda på Wiien min nå!

Sykt gøyt! Men nå skal jeg redde Zelda fra the twiligth shadow! snakkes
bowser er slem i mario
Wii nummeret mitt er forresten: 2335 3125 4713 1196.
Fyttihelvete jeg tror aldri jeg har hatt det så morro å spille Spilt Zelda i 9 timer i strekk nå og kontrollene er deilige. De er så naturlige og enkle å bruke

Wii sports er også morsom, gleder meg til å kjøpe ekstra kontroll og spille med venner
ble wii på meg til jul... eller et info hefte om wii hvor det stod at jeg fikk den når den var mulig å få tak i.

hørte lefdal skulle få inn masse i mellomjula
jeg bare har ett spørsmål om Wii. Hva skjer om man koblen en ekster HD in i en av usb portene? Er det eventuelt mulig og spille va mp3 filler eller noe sån? Håper det er igjen i morgen
Sist endret av moose; 26. desember 2006 kl. 17:28.
Noen som vet når de får dem inn på elkjøp?
Prøvde Wii hos en venn i kveld, med Wii sports og Zelda. Utrolig morsomt! Likte veldig godt tennis og boksing Følte jo at jeg var med der! Zelda er jo det gode gamle, bare enda bedre! Skal helt klart kjøpe Wii på nyåret når jeg slipper å stå opp tidlig, å stå i kø for å få den!
Ufattelig moro var det hvertfall! Helt anderledes enn andre konsoller jeg har, for å si det på den måten
Sitat av moose
jeg bare har ett spørsmål om Wii. Hva skjer om man koblen en ekster HD in i en av usb portene? Er det eventuelt mulig og spille va mp3 filler eller noe sån? Håper det er igjen i morgen
Vis hele sitatet...


Det skjer ikke en dritt.. Jeg prøvde nå nettopp :/ Men min eksterne HD har vært ganske rar etter jeg fikk den til jul da.. Så det er godt mulig at det funker hvis du prøver med din egen..
Når jeg leser denne tråden her, så får jeg så lyst til og kjøpe meg Wii selv.. Hører bare bra kritikk fra folk som har den selv, og det høres så utrolig gøy ut og spille den..
Elkjøp fikk inn idag, men de er nå utsolgt. KLIKKER. Nintendo har ødelagt jula mi.
Satt i telefon i evigheter til elkjop sin elendige telefon greie, men neida. De hadde ikke selvom det stod på nettet at de hadde. ÅH
Fikk penger tel å kjøpe Wii i jula, så venter bare på at butikkene får de inn igjen uten å bli utsolgt samma dagen
kjøpte ekstra sett med kontroller i dag og spilte multiplayer wii sports med en kompis. Sinnsykt morro, spesielt tennis og boksing, men golf var også artig.

Kjøpte meg også Red Steel, var litt usikker pga blandet kritikk, men jeg synes de dårlige kritikkene er ganske ufortjente. Det har absolutt sine problemer men når man kommer inn i det og blir vant med styringen funker det ganske bra Men er ikke noe egentlig must, men et bra spill
Sitat av gaara
hørte lefdal skulle få inn masse i mellomjula
Vis hele sitatet...
Ringte og hørte, og de har faktisk egen telefonsvarer for folk som skal ha tak i Wii. "Det er ikke noen vits i å ringe, bare sjekk innom din nærmeste forhandler med jevne mellomrom."
Som om jeg gidder å stå opp klokka fire om morgenen hver dag for å vente utafor Lefdal!? Hvor hørte du dette, forresten?

Proxick: Rayman var jo bare... Dårlig; rett og slett.
Sist endret av Hedges; 27. desember 2006 kl. 19:32.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Anbefaler alle å kjøpe Rayman: Raving Rabbids. Rayman blir fanget av en bunch kaniner og må igjennom flere titalls minigames for å slippe løs. Når jeg såg spillet selv og las at det var bare minigames tenkte meg med en gang; "Neeei, bare minigames, det må suge." Men neida!

Spillet har en utrolig underholdningsfaktor, selv i single player. Jeg har nå spilt det sammen med både brødrene mine og en del kompiser, og alle liker det. Det inneholder alt fra merkelige bevegelser med nunchuck og wiimote til kul musikk og dansing. Et helt herlig spill som antageligvis har lang levetid. Kommer tilbake med en mer utfyllende tilbakemelding når jeg har runda spillet!

Sitat av Bjølg
Proxick: Rayman var jo bare... Dårlig; rett og slett.
Vis hele sitatet...
Hva var dårlig med Rayman? Det var jo genialt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Wii høres så gøy ut at jeg må få tak i! Jeg dør!
Nintendo Wii fikk seg en liten tanke bak 8-bit konsollen NES.
Visst noen husker duck hunt, hogans alley og wild gunman, så skulle du være kjapp og treffsikker.
Akkurat det som ble slått inn på kontollen til wii.

Zelda har noen helt ekstreme funksjoner da. at du skal sikte på skjermen og at du må vifte med den for å fekte! det er helt ekstremt.

men tid kommer internet channel? forcast og news skal jo være lansert i norge 13 eller 15 januar.
Sitat av Punti_1890
men tid kommer internet channel? forcast og news skal jo være lansert i norge 13 eller 15 januar.
Vis hele sitatet...
"Trialen" for Internet Ch. er jo oppe, jeg har til og med postet i denne tråden derifra. Tok lang tid men ..
Forcast Ch. er også oppe. News er jeg ikke sikker på, er dog noen dager siden jeg oppdaterte/spilte sist.
Når kan folk få tak i den uten å ligge 5 dager i kø?
Hva anbefales å kjøpe med (antall av hvilke kontrollere, hvilke spill osv)...

må vel ha meg en
Sitat av eriksb
Når kan folk få tak i den uten å ligge 5 dager i kø?
Hva anbefales å kjøpe med (antall av hvilke kontrollere, hvilke spill osv)...

må vel ha meg en
Vis hele sitatet...
leste at du var overvektig, dette er jo bra og SINNNNSYKT morsomt trening da Du burde kjøpe deg hvertfall et ekstra sett med kontroller (remote+nunchuck) og en classic controller. (spille VC spill)
Også Zelda er et MUST!! Er du glad i bilspill er Need for speed carbon bra, men excite truck (kommer 16.januar) tror jeg er bedre. Ellers er det bare å kjøpe spill du liker deg! Les på www.nintendo.no eller www.ign.com for spillannmeldelser. Lykke til
Sitat av Proxick
Hva var dårlig med Rayman? Det var jo genialt.
Vis hele sitatet...
Enig.. Men hvis man ikke har venner å spille det med er det kanskje ikke like gøy. Story var veldig gøy, men litt kort. Det er underholdende å prøve å få til bra på Score mode (men faen så vanskelig å få 1000 poeng på noen), men ikke like gøy som når man har andre å spille mot. Litt synd at de fleste spillene går på omgang, men det er ikke så farlig om man drikker samtidig

jibber111: Excite Truck har fått litt dårlig kritikk. Det ser ikke så veldig bra ut. De skulle laget ny Mario Kart (ala Nintendo 64), det hadde vært genialt.

Hvis noen vil ha Wii nummeret mitt er det bare å sende PM
Søskenbarnet mitt fikk i julegave. Jeg tror jeg må stikke å besøke han. Høres morro ut
Kjøpte meg Wii Remote med WiiPlay i går. Nå mangler jeg bare selve konsollen, så er alt klart for mye morro.

Er forsåvidt nr 12 på venteliste hos Expert Bonus, og de mente de skulle få inn 15 stk i midten av januar. Det er ikke så lenge til, jeg får bare holde ut og leke med Wii Remoten i mellomtiden..
Har prøvd den selv opptil flere ganger. Maskinen man skal ha hvis man skal ha venner over, hvis man skal spille over internett så er så klart 360 tingen.

Zelda er fantastisk og har sin gamle og egen sjarm forsatt. Fy jeg elsker den serien, har gjort det helt siden A Link To The Past(eller hva det nå het, det som kom ut til SNES.

Wii Sports er jo mer som en demo du og venner, eller deg selv kan kose dere med. Og er generelt sett en bra mulighet til å teste ut maskinen og de nye styringsmulighetene. Samme var Rayman, selv om storyen var kort var spillet greit når man er flere.

Red Steel er den store skuffelsen, egentlig den eneste som kan kalles en skuffelse. Ubisoft for meg lager nesten bare Rayman som er noe(også Farcry som jeg mener var Ubisoft produsert). Red Steel har så mange bugs(som Gamespot slakta dem for), og multiplayer-delen var kjedelig. Spesielt når man spilte det sammen folk som bruker en evighet til å plukke opp kontrollen, og det er bare en kar du spiller mot. Håndleddet ser rart ut når du holder skytevåpen at det er helt latterlig. Til og med lærærn på 60år dissa spillet(og han kaller alt så fantastisk, men ikke hans ting) når vi spilte Wii på prosjektor før juleferien.

Av det er jeg har prøvd konsollen er den elskbar, og venter på at Komplett skal bestemme en dato(de har jo endret datoen snart 20 ganger hos meg) og sende den til meg. Kjøper meg sikkert bare Super Smash Brawl og Zelda(som er bestilt) til konsollen av de jeg har hørt kommer ut, fordi jeg får snart 360.
Sist endret av Pantoliano; 6. januar 2007 kl. 23:01.
Sitat av Pantoliano
Red Steel er den store skuffelsen, egentlig den eneste som kan kalles en skuffelse. Ubisoft for meg lager nesten bare Rayman som er noe(også Farcry som jeg mener var Ubisoft produsert). Red Steel har så mange bugs(som Gamespot slakta dem for), og multiplayer-delen var kjedelig. Spesielt når man spilte det sammen folk som bruker en evighet til å plukke opp kontrollen, og det er bare en kar du spiller mot. Håndleddet ser rart ut når du holder skytevåpen at det er helt latterlig. Til og med lærærn på 60år dissa spillet(og han kaller alt så fantastisk, men ikke hans ting) når vi spilte Wii på prosjektor før juleferien.
Vis hele sitatet...
Synes Red Steel var et jævla bra spill, egentlig. Kjempemoro å spille.
På onsdag fikk jeg endelig min Wii og. Har spilt en del de siste dagene kannu si.. Har foreløpig kun Wii Sports og Wii Play, men tenker på å gå til innkjøp av et mer skikkelig spill. Er på jakt etter et spill som er morro å spille alene. Wii Sports blir jeg sikkert lei av å spille alene etterhvert, det er uansett best sammen med flere. Har titta på de utgitte titlene på Nintendo.no, men det er ingen som egentlig frister sånn voldsomt. Zelda er jo et spill de fleste har, og har ikke lest noen negative erfaringer om det enda. Kanskje jeg rett og slett skal kjøpe meg Zelda? Eller er det noen som har noen andre gode spill man kan spille alene. At det også er mulighet for å spille fler sammen er flotters det og.

Må bare kommentere GT Pro Series. Var like før jeg kjøpte det på Elkjøp når jeg så det fulgte med ratt og greier. Men fy søren så glad jeg er for at jeg lot være. Makan til dårlig grafikk på et nytt spill har jeg ikke sett på leeeenge. Det minner meg om et gammelt pc-spill en kamerat hadde som het Wipelash (eller noe i den duren).
Du bør definitivt kjøpe deg Zelda, vil påstå at det er det beste Wii spillet ute for tiden. Ellers så kommer jo Wario Ware i slutten av januar om jeg ikke tar feil, det ser jo jævlig fett ut.
Enig, Zelda er et must.

Bra for Nintendo at de har nådd ut til så mange flere med denne konsollen.
En ting er jo at de har hatt dette "barnekonsoll"konsollstempelet .. håper de får ut noen "voksenspill" og (ikke for det .. Mario er jo voksenspill herregud).
Dette ser litt lovende ut, gleder meg til litt mer in-game-video: http://wii.ign.com/objects/816/816122.html
Rundet Zelda på en liten uke.
Noe av det beste jeg har spilt i mitt liv!
Har dessuten kjøpt need for speed carbon. Det er egentlig kun en blanding av underground 2 og most wanted. Men hvis du likte de to, vil du like dette her. Masse forskjellige måter å styre på, men ellers ganske dull.

Men Zelda får 10/10!
Jeg vil også gi zelda 10/10. Det er det beste zeldaspillet hittil, med occarina of time hengende liggende rett under. Også er det jo en av oldboys'ene til Nintendo.

Kjøpte Red Steel på tirsdag. Veldig kult! Syns det var litt vanskelige kontroller i starten, men det kommer seg. Og fokus systemet er genialt (Slowmotion). Det gir jeg 7/10.

Senere blir det vel call of duty og Far Cry: Vengeance. Også gleder jeg meg noe jævli til de klassiske nintendospillene kommer. Som mario, mariokart og donkey kong.