Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1805
som navnet tilsier, man trenger ikke å lodde noe som helst for å få denne chip'en til å funke.

NB! Man MÅ ha en Action Replay 2 (1.93 eller høyere) for å bruke mod'en!

Q: Sikker på at den ikke krever noe lodding noen sted?
A: Ja. Absolutt ikke noe lodding noen sted.

Q: Hvordan innstallerer man den?
A: Plugg inn en kabel som ligger inni ps2'en.*

Q: Hvor stor er chip'en?
A: Mindre enn bankkortet ditt.

Q: Hvilke maskiner virker den på?
A: PS2 maskiner med V5 og V6 hovedkort. SCPH-3x00xR (30001-R, 30002-R, 30003-R, etc.)

Q: Hva slags cd'er funker den med?
A: Det meste med single eller double swap. Unntatt 80min cd-r og Original Imports (NTSC).

Q: Hvorfor booter den ikke 80-min cd'er?
A: Rmod'en bruker TOC'en fra AR2 cd'en som er på ca 74min. Men man kan fikse problemet på 2 måter.
1) Bruke en USB-mod/S-box/NeoKey sammen med rmod'en.
2) Laste ned 80-min patch/fix/kit til spillet.** Patchen fjerner eller reorganiserer filer på iso'en så spillet får plass på en 74min cd så man kan spille det på en rmod.

Q: Hvordan swapper man?
A: Kort forklart.*** Starter opp PS2 med AR2 cd'en. Trykker på START GAME og så på WITHOUT CODES. Hold inne eject-knappen på ps2'en til LED'en bytter fra grønn til oransj. Bytt ut AR2 cd'en med kopien og vent til cd-skuffen går inn av seg sjøl. Vent til LED'en bytter farge fra oransj til grønn. Trykk X.

* http://image.lik-sang.com/content/rm...n1-install.htm
** http://www.spiv.de/ps2
*** http://image.lik-sang.com/content/rmod/rmod-usage.htm

www.modchip.com
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veit du om noen norske nettbutikker som selger den?
bare www.mod-chip.com som har den, og du må betale med kredittkort. Jeg bestile en slik for en stund siden, med postoppkrav. Men de nektet og sende meg det fordi de mente at det ble for dyrt. Altså, de nekter å la deg betale mer.
Væææ! Sykt! Jeg satt meg ned for to dager siden å skrev en detaljert guide (på engelsk) om hvordan å bruke AR2 til modding av PS2. Har en selv nemligen. Kan oversette den om noen vil, ettersom den er en hel der mer detaljert enn denne, med bilder og alt.

Spiderman selger den forresten.

Og det er bullshit at den virker på v5 og v6, det er disse versjonene den ikke virker på. Virker på alle fra 1-4.
Riksguling
Phun Q's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s

Og det er bullshit at den virker på v5 og v6, det er disse versjonene den ikke virker på. Virker på alle fra 1-4.
Vis hele sitatet...
finnes to versjoner av den, din kukshitt.
Opprinnelig postet av Phun-Q


finnes to versjoner av den, din kukshitt.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok, jeg tenkte på en annen metode som minnet om denne.