Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1802
Noen som vet om sider hvor man kan laste opp en videofil, for så å generere engangspassord som man gir til kjøpere av filmen slik at de kan laste den ned? Prøvde å Google, men fant ikke noe relevant.
https://www.makeuseof.com/tag/profit...videos-online/

Dette var første treffet jeg fikk hos Google. Men jeg ser at du kanskje ønsker å ta betalt selv for så å videresende kundene til selve videofilen?
Dersom du ser for deg å tjene litt på dette så kan det fort lønne seg å kjøre en egen tjeneste, jeg har satt opp en nettbutikk for salg av digitale varer før så send gjerne en PM dersom det er ett alternativ.

Evt så kan kanskje Google drive være en løsning?
Der kan du opprette egne linker til filene.
Sist endret av random105675; 8. desember 2018 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, dette er en selvlagd video som skal selges til en spesiell gruppe mennesker, som da betaler via vipps, for så å får tilgang til videoen via en nettside med engangspassord. Alternativt så kan Dropbox også brukes, så har det alternativet i bakhånd ��
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Drar opp igjen denne.

For å spesifisere mer enn jeg gjorde sist så bør disse kriteriene oppfylles:

-Laste opp videofiler på opptil 10gb.
-Kjøpere skal ikke trenge å registrere seg for å laste ned
-Ett unikt passord pr bruker (Ikke noe krav, men en fordel for å forhindre passord-deling).

Det er samboer som driver et dansestudio, så de selger video av danseshowene de har. Ingen behov for betalingsløsning, da det foregår via vipps. Kun et enkelt nettsted hvor man kan laste opp filer og dele dem med link og passord.

*Jeg finner en del alternativer på Google, men greit å høre andres erfaringer, da det blir styrete å skulle opprette bruker på flere forskjellige for å teste ut..*
Virker langt enklere å heller endre på kravet om at brukere ikke skal registrere seg og ta i bruk f.eks Vimeo (https://vimeo.com/upgrade). Brukere kan betale med kort eller paypal og du slipper passe på betaling fra vipps, utsendelse av passord til de som har betalt osv.

Du vil aldri kunne hindre 100% at brukere deler passord uansett
Hvis brukere må registrere seg så blir det til at de ikke gidder å ta seg bryet med å kjøpe videoen. Det er om å gjøre at det skal være enklest mulig for kjøperne.
www.filemail.com
Da kan du sende den på "mail", sette en begrensning på feks 7dager og du kan legge inn passord. Du får beksjed om hvem som laster ned.