Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1927
nFF Marshall
morten's Avatar
Først og fremst: Søkte på Xbox og så at det var en del diskusjoner om det, men de fleste var utdaterte da det gjaldt mitt spm, så jeg poster en ny en. (OK?)

Jeg lurer på hvor mye man må ut med for en Xbox her i Norge nå til dags, og eventuelt hvor det ville være billigst å kjøpe Xbox. Jeg tenkte litt på nettbutikker, men hvordan ligger de an til feks Expert eller Elkjøp?

Noen som har noen råd om hvor man bør gå og kjøpe Xbox? Hvilke spill vil dere anbefale? Har hørt at Dead or Alive 3 skal være virkelig bra, og at Halo er virkelig bra. Hva syntes dere som faktisk har Xbox om disse spillene?

Hva av tilbehør bør man kjøpe til xbox? Feks, hvor mange håndkontroller ekstra bør kjøpes?

Er Xbox bra forresten?
MINST 12år
tore-'s Avatar
2000kr er vel det billigste
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Oki, særdeles liten interesse for dette her btw :P
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
morten: det har bare gått en time. vent til i morgen.
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Hehe, beklager, er nok litt utålmodig ja.

Men vil vel tro at de fleste faktisk bare ser på 10 siste posts, og i morgen er vel denne siden vekk? Og det var en god del posts på andre threads, så det virket ikke som om folk hadde noen stor interesse for dette temaet, var det jeg siktet til lissom.

Har vel vært diskutert for mange ganger lately
Opprinnelig postet av tore-
2000kr er vel det billigste
Vis hele sitatet...
Hvor har du sett xbox til 2000 kr? Ellers er vel egentlig komplett.no eller databutikken.com ganske billig på xbox. Har tenkt litt på å kjøpe xbox selv og da hadde jeg kjøpt en ekstra håndkontroll + dvd kit.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mener jeg leste for en ukes tid siden om at Microsoft satte ned prisen i Statene til rundt 150$ på XBOX. Hvis denne prisen blir aktuell i Europa/ Norge løper jeg og kjøper.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av morten
Men vil vel tro at de fleste faktisk bare ser på 10 siste posts, og i morgen er vel denne siden vekk? Og det var en god del posts på andre threads, så det virket ikke som om folk hadde noen stor interesse for dette temaet
Vis hele sitatet...
Bruk 'Se nye meldinger' til høyre på index.
Better than thou.
Er vel ikke så lenge til alle de topp tre konsollene ligger på rundt 1500 kr stk. og da vurderer jeg å kjøpe en eller to. Først og fremst PS2 seff, så en Cube, og hvis jeg ikke kjøper stæsj til de to andre så kan jeg vurdere en Xbox.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
heh, tenk, når xbox kom: 4500 kroner, nå får du tre maskiner for prisen av en Lol, skal ha meg ps2 tror jeg, så blir det vel en cube også. Ps2 har Metal Gear og Final, da er jeg redda..
1990,- på expert.
btw: de selger 25stk traxdata cdr i spindel til 25,-
Opprinnelig postet av manachai
btw: de selger 25stk traxdata cdr i spindel til 25,-
Vis hele sitatet...
1 Krone cd`n??

Det vil jeg se før jeg tror det..
Xbox koster ca 299 Euro. Sony satt akkurat ned prisen på xbox til ca 199 Euro, og Nintendo satt ned prisen på sin Cube.

btw, Gamecube er verdt pengene!
Xbox er for meg et klart valg over PS2. Maskinen er kjappere og inkluderer HD og ethernet port. Internett mulighetene på xbox ser vanvittige ut, og det kommer masse bra spill utover. Den eneste fordelen med PS2 er at det er flere spill ute til den, men hva hjelper vel det, når 90% av det er trash? Hvis man skal telle topspill ligger de to konsollene ca likt.
Fikk Elkjøp blad sammen med avisen jeg kjøpte i dag og der har dem X-Box til 2000.- Står 2500.- på sidene dems, men det blir sikkert forandret i morgen.

Ellers så kan det lønne seg å vente litt, Playstation 2 skulle jo settes ned til rundt 1500.- om ikke lenge så da kommer nok X-Box og Gamecube etter. Tror det blir den prisen de maskinene blir liggende på, med tanke på at Playstation 1 kostet fra 1000.- til 1500.- før Playstation 2 kom.
gamecube er den beste.

Ikke hvis du ser kun på ytelsen, da er jo xbox kongen, men gamecube har noe annnet som er mye bedre... *husker dårlig*
Better than thou.
Opprinnelig postet av blaZin^
Xbox koster ca 299 Euro. Sony satt akkurat ned prisen på xbox til ca 199 Euro, og Nintendo satt ned prisen på sin Cube.

btw, Gamecube er verdt pengene!
Vis hele sitatet...
MS, ikke Sony.

Opprinnelig postet av Leoric
Xbox er for meg et klart valg over PS2. Maskinen er kjappere og inkluderer HD og ethernet port. Internett mulighetene på xbox ser vanvittige ut, og det kommer masse bra spill utover. Den eneste fordelen med PS2 er at det er flere spill ute til den, men hva hjelper vel det, når 90% av det er trash? Hvis man skal telle topspill ligger de to konsollene ca likt.
Vis hele sitatet...
8GB HDD hos MS. Men Sony kommer med 40GB HDD nå snart, og bredbåndsadaptere er også rett rundt hjørnet. 90% trash? Uhm, det er jævlig mange helt sinnsykt bra spill ute til PS2 nå, og det kommer bare flere hele tiden. Dessuten er PS2 den konsollen flest har som er et stort pluss for gamedeveloperene, fordi spillene deres blir solgt til flere. Xbox får sikkert endel kule spill etterhvert, alle konsoller har liksom en eller to topptitler når de lanseres og får flere etterhvert, men jeg tror Sony kommer til å ha de største. MS får ikke rettighetene til noen FF spill i den nærmeste fremtid heller, og det er en god grunn til å ikke kjøpe Xbox. Alle GTA spillene fremover kommer også til å komme ekslusivt Sony konsoller, og det er nok mange andre store titler som får samme skjebnen. Xbox? Hvorfor vil jeg ha en konsoll med alt for stor håndkontroll, som har Halo som eneste trumfkort ved lansering og ser ut som et helvete også. MS skulle holdt seg til datamaskiner.
</rant>
spellingnazi
canonix's Avatar
Jeg hente min xBox i dag, og er megafornøyd.
Strøken GFX og det går skikkelig glatt.
Spilte Tokyo Racing på PS2, og da hakka det titt og ofte.

Men uansett, angående spill. MS har ikke akkurat LITE penger å rutte med, så de spytter ut spill hele tida.
Angående 'eneste trumfkort', så glemmer du kanskje Dead or Alive 3, Project Gotham Racing, Rallisport Challenge etc. ?
Mulig de ikke har fått EKSTREM omtale, men at Halo er eneste kort på hånden er idiotisk å påstå.

Personlig syns jeg heller ikke at kontrolleren er altfor stor, men dette kommer kanskje av at jeg aldri tidligere har eid en spill-konsoll. Dessuten syns jeg selve boksen var søt, so there
nFF Marshall
morten's Avatar
Trådstarter
Kjøper Xbox når jeg er ferdig med xamen.