Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1529
Hei

Jeg ble tatt for naskeri i 2015 og fikk valget mellom å gå i fengsel eller betale bot. Jeg valgte å betale boten på noen tusenlapper. Nasket mye, men ble tatt for nasking på verdi av ca 500,-.
Jeg betalte boten ferdig i fjor sommer, men jeg vet ikke hva som skjer med rullebladet. Har prøvd å søke på google og politiets sider, men ikke funnet svar. Har noen her erfaring med prikk? Jeg mener å ha hørt at jeg kan få fjernet den ved å enten ringe politiet, eller at den vil bli automatisk fjernet etter 3 eller 5 år.
Om den så blir fjernet, vil man fremdeles kunne se at jeg har nasket?
jeg var 18/ 19 år på tidspunktet.
Litt usikker på akkurat nasking, men generelt pleier mindre lovbrudd å gå bort fra vandelsattesten etter 2 eller 3 år. Dog det kommer til å stå på den utømmende politiattesten din for alltid.

Det som er fint med Norge er at vandelsattesten, og enda sjeldnere utømmende attest blir levert ut. Det kan skade litt om du søker politi/militæret/sikkerhetsklarering, dog for en slik sak tviler jeg litt på at det har så mye å si (I hvert fal ikke etter noen år clean).
Sist endret av Vekst; 4. september 2017 kl. 16:29.
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Litt usikker på akkurat nasking, men generelt pleier mindre lovbrudd å gå bort fra vandelsattesten etter 2 eller 3 år. Dog det kommer til å stå på den utømmende politiattesten din for alltid.

Det som er fint med Norge er at vandelsattesten, og enda sjeldnere utømmende attest blir levert ut. Det kan skade litt om du søker politi/militæret/sikkerhetsklarering, dog for en slik sak tviler jeg litt på at det har så mye å si (I hvert fal ikke etter noen år clean).
Vis hele sitatet...
okei, takk! men vet du om jeg må ringe inn for å få den fjernet, eller blir den fjernet av seg selv. søkte ordinær attest for 6 måneder siden og der sto det fremdeles at jeg hadde begått et lovbrudd.
Sist endret av freakzz; 4. september 2017 kl. 16:36.
Nei du må ikke ringe inn for å få den fjernet.
Men du kommer alltid til å ha den på uttømmende politiattest. Så om du søker uttømmende kommer du alltid til å ha en "prikk" der
okei, takk!