Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1610
Kanskje litt feil plass å spørre, men tenker meg noen har litt erfaring her. Misbruker ikke legemidler, og gjør hva legen har sagt, men føler det veldig vanskelig her. Sliter med ryggsmerter og total søvnløshet, men medisiner funger ikke.

F.eks for å sove skal jeg ta 2x Paragin Forte, 2x Tramadol og 10-20mg (1-2) stillnoct, men det fungerer ikke i heletatt til søvn. Prøvde også 10mg imovane i tillegg og fungerte ikke noe bedre.

Noen forslag om noe annet som kan hjelpe til søvn og bedre virkning enn PF og tramadol som ikke fungerer i heletatt.
Jeg var nylig innlagt da ryggskaden min forverret seg. Jeg får tramadol 100mg x4 om dagen mot smertene og nozinan 5mg x4 om dagen for å slappe av og for å få sove nå før jeg skal opereres. Nozinan er i bunn og grunn anti-psykotika men har blitt brukt som muskelavslappende i lave doser fremfor benzodiazepiner. Virker bra for min del. Men om det virker for deg vet jeg ikke. Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Interessant - legen ønsker iofs ikke gi anti-psykotika for søvn siden det ikke direkte er ment for søvn. Fikk en pakke Mogadon / Apodorm og skulle ta 5mg, men virker ikke i heletatt - absolutt null effekt. Vil det ha noen virkning med høyere doser eller er det bedre å gi opp hele greia (er ikke på jakt etter rus, men effekt nok til å sove).
Det er ikke tramadolen som kødder til søvnen da?
Jeg har ikke sjangs til å sove når jeg tar den for nærme leggetid iallefall.
Stilnoct tar du IKKE før du er klar til å sove! Den virker fort men krever at du er klar for søvn og slapper av. Du må nulle ut ubehagelige tanker, legg deg til en vane om å tenke på det samme hver kveld og gjerne noe behagelig!
Sliter selv med sterke ryggsmerter (prolaps) og tar 4 Nobligan samt en eller to Voltaren samt Stilnoct / Mogadon for å få sove.
Tramadolen BØR ta det meste av smertene? Men jeg har også fått god virkning av Voltaren i kombo.
Tramadol fuckade opp søvnen for meg.

Dessutom, du ligger på 400mg/dag?
Jeg ville spurt om du kunne få bytte til noe sterkere.

Tramadol er ganske "speedy" hvis du ser til andre smertestillende.
Trur dette er pga det er en SNRI, og noe med noradrenalinet, men hvis noen med farmakologiska kunskaper kan rette meg, please do so.

Be om noe annet enn Tramadol.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er 99 % sikkert tramadolen som ødelegger for deg (100 % for min del, men sier 99 siden vi alle er forskjellige). Prøv å ta tramadolen minst 4-6 t før du skal sove, og så tar du Stilnoct/Imovane når du skal legge deg. Da bør sovepillen overkjøre våkenheten tramadolen gir deg. Selv får jeg ikke sove før på morgenen om jeg tar tramadol på kveldstid.
Enig med de over her. Tramadol bør du nok ta endel timer før kvelden. Jeg tar de 6 timer før hvis det er av interesse. Gått på de i 15-20 år..