Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2218
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks :P

har hatt soveproblemer i over 7 år nå og endelig begynt å få hjelp av legen, men ingenting jeg har fått har hjulpen noe særlig.
melatonin, vallergan, imovane, mirtazapine, olanzapine og en/to til jeg ikke husker navnet på atm..

har tidligere slitt med "rusmisbruk" som dem så fint kaller det etter å ha blitt tatt av politiet i og røyke hasj.
Har lest rundt at ting som Apodorm, sobril, valium og flunipam har funket på folk som har prøvd det meste uten hell.
har en følelse om at fastlegen ikke vil gi meg noe av det siden folk bruker det til å ruse seg på å mistenker at jeg kommer til å gjøre det..

noen som har forslag til hvordan jeg kan si til han jeg vil prøve det uten at han tror at jeg går rett hjem å ruser meg x) tror hvis jeg kommer å sier kanskje (en eller aen benzo) funker isteden for den psykose/depresjons dritten han putter i meg så tror sikkert han jeg vil ha det for rusen sin skyld

(beklager hvis det var noe rot her :P )
Må bare spørre, har du prøvd Melatonin eller det vi får her i Norge, altså Circadin?
Jeg har i 15 år brukt alt du kan tenkte deg av sovemedisin, alt du nevnte over + en masse typer som Venlafaxin, Nozinan, Seroquel osv osv.
Men da jeg fikk tak i vanlig Melatonin, ikke Circadin, åpnet en helt ny verden seg.
Jeg tar fortsatt en 200mg Seroquel for den lange søvnen, men 3 x 3mg hurtigvirkende Melatonin funker i alle fall på meg mye bedre enn alt annet jeg har gått på av innsovningsmedisiner. Og jeg gikk i åresvis på 2-3mg flunipam, eller 4mg Rivotril, eller 20mg Sobril, 15mg imovane osv osv. Melatonin funker som sagt mye raskere og mye mer effektivt enn alt det andre. Eneste som faktisk fungerte like greit, var om jeg tok de dose innsovning + 0.5 l øl, eller et par glass vin. Det ga raskt og effektiv effekt.

Men Melatonin i depot form, fungerer ikke noe særlig på meg. Det er den hurtigvirkende som gir effekt. Legen din kan skrive ut Melatonin om du virkelig spør, og da kan du få 3mg "depot" eller 5mg sugetabletter som er hurtigvirkende. Koster litt, men tenkt så deilig det er å kunne sove perfekt, uten å måtte bruke sterke medisiner det er veldig vanskelig å slutte med etter en stund.
Har fptt melatonin 3 ganger av legen, og prøvd en type jeg fant i filipinene når jeg var på ferie, ingen funka noe særlig :/
Uvaksinert 👍
Magnesium tilskudd kan hjelpe på slikt. Men det må være rett type magnesium da de forskjellige typene har forskjellig virkning.
@daffe Hvilken type magnesium er rett type?
Uvaksinert 👍
Jeg bruker Magnesium Malate og synes det virker bra, men jeg bruker det i hovedsak for leamus og kramper. Magnesium Citrate skal vel egentlig være bedre for avslapning/søvn, men anbefaler at man egentlig prøver seg frem. Mange reagerer jo med litt mageproblem og da gjelder det jo å finne den som passer best. Har ikke testet det med å få det inn igjennom huden, men ser at mange anbefaler det og da kan man jo ta ett bad med litt epsomsalt eller få tak i en magnesium olje man kan smøre på. Man skal jo aldri ta doseringer eller forslag som man leser på ett forum som god fisk, så anbefaler at man googler litt og leser en del og gjør seg opp en mening selv før man tar noe.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...-gi-bedre-sovn
Vallergan mot insoving. 3-4 piller pleier jeg og ta. Virker kanon. Magnesium for og ikke våkne på natta. Zyprexa og Mirtazapine virker også kanon. Vet att du skrevet det men prøv dem igjen.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
SvartGenser: Fikk Zyprexa mot uro, men har ikke merket noe annet enn bivirkninger. Samme med Mirtazapine, endte bare med å gå opp i vekt..
Også hatt Vallergan flere ganger men da var det bare allergien min som ble bedre :P

Daffe: Er Magnesium noe man kan finne på apotek eller går an å bestille online? kan være verdt det å prøve kanskje :P
Uvaksinert 👍
Magnesium får man på apotek eller bestiller online. Jeg kjøper slikt fra f.eks iherb.com eller bigvits.com
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update: Fikk Apodorm som funka fint første natten men nå er det som om jeg har tatt speed så våken som jeg er.. sa til legen dagen etter jeg fikk det at det funka fint å fikk sove godt, men det var bare første natten.. faen så kjipt :/