Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1791
Anonym bruker
"Stinn Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si jeg føler meg urettferdig behandla av administratorene av et spill.
Jeg ønsker å ta en form for hevn, og velger derfor å publisere en bot som gjør spillet deres bortimot ubrukelig dersom mange spillere bruker denne boten.
Deler av boten inneholder modifisert kode som er kopiert fra spillet.

Vil jeg kunne forvente meg en form for juridisk reaksjon på dette?
Har brukt en bot for runescape, de tar betalt for boten så vil tro det hadde blitt lagt ned ganske fort om det var ulovelig.

Sitat av Socooltho Vis innlegg
Har brukt en bot for runescape, de tar betalt for boten så vil tro det hadde blitt lagt ned ganske fort om det var ulovelig.
Vis hele sitatet...
Det var en gratis versjon og en betalt versjon, brukte den gratise. Bare sånn btw.
Sist endret av Socooltho; 1. oktober 2017 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avhenger jo av hvem som drifter spillet, om det er et firma som tjener penger på det så vil de nok komme med en reaksjon. Hva det eventuelt kan bli er vanskelig for meg å svare på.
Sist endret av Dreams; 1. oktober 2017 kl. 23:14.
Anonym bruker
"Stinn Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Spillet driftes av et firma, ja.
De tjener penger på å selge ingame tokens som man igjen kan bruke til å skaffe seg diverse fordeler.

Vil jeg kunne stilles ansvarlig for eventuelle tap de måtte ha dersom jeg publiserer en bot?
Jeg synes det virker urimelig.

Jeg tenkte først og fremst på at jeg muligens bryter med noen opphavsrettslover ved å inkludere deler av deres kode(noe modifisert).
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du med vilje påfører noen et påregnelig økonomisk tap så er det noe de kan saksøke deg for.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du med vilje påfører noen et påregnelig økonomisk tap så er det noe de kan saksøke deg for.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i denne synsingen. Kan også tenke for meg at det ikke er direkte straffbart, som i at politiet blir involvert. Blir isåfall en sivil sak, hvor den ene parten krever erstatning fra den andre.