Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3143
Hei, jeg skal til Polen, Warszawa om tre dager og lurer på to ting.
Vi er fem gutter hvor to er 21 og resten er 20. Er det.noe utesteder vi kan dra på som er 18-20 årsgrense?
Og hva anbefaler dere når det gjelder shopping til en rimelig penge? Setter pris på alle mulige svar
χρωματικός
Chromatics's Avatar
I Polen er det 18-års aldersgrense på absolutt alle nattklubber. Det er ikke slik som i Norge med 18-20-23-25 osv. Noen nattklubber tar cover inngang 15-30 zl (30-60 kr). Alle klubber er som regel åpne til 05:00. Prøv den døgnåpne kebaben når dere er ferdig på byen.
Det er en gate i Warszawa som har kanskje 10-12 nattklubber på kun en gate! Mazowiecka som det heter, ligger ganske sentralt i sentrum, her har du oversikt på google maps:

https://www.google.no/maps/place/Maz...9!4d21.0130699

Ellers andre kjente, store og eksklusive nattklubber ligger litt ensomt for seg selv i byen. Der er de ofte mye strengere.
Jeg og kompisen kom så vidt ut av taxien, da dørvakten bare ba oss sette oss inn igjen Så sikkert fulle ut...

Sjekk ut også ut bar og resturantgaten mot gamlebyen, der er det også liv. Ta gjerne en middag på torget i gamlebyen.

Generelt så er prisnivået i Polen 5 ganger lavere enn i Norge har jeg funnet ut. Alkohol er enda lavere, litt stivere i Warszawa enn andre polske byer. Ikke kjøp alkohol på strippeklubber, sinnsyk rip off! Bruk taxi, det er latterlig billig. Sjekk ut shoppingsenteret Zlote Tarasy midt i byen Ellers kan dere google etter noen outlet sentere som er populært i Polen, men kanskje ikke så mye moderne klær.

Kos dere!
Ta deg en tur på de forskjellige kjøpesenterne rundt i sentrum der. Bare ikke gå på shopping full, jeg så jo for meg at zloty var det samme som norske kroner når jeg handlet, så jeg klikket jo helt og dro med meg sykt mye varer. Kjøpte forøvrig 4 halvlitere til 80kr, selv om man får de enda billigere andre plasser. Kan anbefale lille restauranten "Loft" veldig billig + god mat. Der kostet øl rundt 9-12 kr tror jeg det var.
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar. Tar med meg alle tipsene