Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 991
Har nettopp funnet en krukke i skapet med en mix av noe som ser ut som 2 forskjellige tørkede urter av noe slag ellernoe. Det ene som ligger der er noe små blader av noe slag, grønne små, og det andre er noe lyse gult/orange. Lurer på om dette kansje kan være salvia divinorum, testa salvia for litt sida men det var extract. Lukter merkelig fra krukka også, men
tror at det er fra de gule greierne for det lukter ikke noe sånt fra bladene. Har tatt bilder med
mobben men er bare en siemens c75 så er ikke beste kvalitet^^ Kan gjerne legge ut men om noen kan beskrive tørkede salviablader hadde det vært bra
Hva i all verden får deg til å lure på om det kan være salvia?
Defqon's Avatar
Trådstarter
Fordi tanta mi som bor hjemme i ei lita stund nå er litt sånn hekseaktig aloevera person som tror at urter funker mot alt, og vet at hun røyker hasj og at hun hadde røyka salvia om hun hadde visst va det var, så kansje hun vet det allerede^^
Sånn tante vil jeg og ha.

Men du kan jo bare prøve å røyke det da

Sånn ser da bladene ut: http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia_Divinorum
Sist endret av random25880; 27. juli 2007 kl. 08:01.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Hva om det er noe farlig da? Om jeg dauer ellerno?XD
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dude, Occam's Razor!

Uansett, du kan jo rett og slett spørre din tante om det er salvia, og om du eventuelt kan få litt. Sansynligvis er det det ikke, men det skader jo ikke å spørre :-). (Å røyke uten videre derimot, det kan skade!)
Defqon's Avatar
Trådstarter
Tenkte d samme, altså det var en krukke med tørkede blader og noe som så ut som helt knusktørre blomster. Tok litt fyr på bladene og minna litt om salviaxD

Og kan ikke spørre heller^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg antar det er laurbærblad, ikke helt det samme.

Laurbær bilder

Salvia divinorum bilder
Sist endret av Dodecha; 28. juli 2007 kl. 00:18. Grunn: Tilleggsinfo
Defqon's Avatar
Trådstarter
Hvordan ser tørkede laurbærblader ut da? (Bilde?) Og hva lukter det av de? Kan de røykes?
Kan vedde på at du får opp en god del treff med bilder om du tar google til hjelp.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Er ingen bilder av tørkede blader der, dessuten er bladene mye større en de jeg har. Er ganske små blader, Lukter ingenting av de små bladene tror jeg men lukter noe mint aktig rart etelleranna av "blomstene". Er jo ikke sikkert at de er fra samme plante da.
Er sikkert bare peppermynthe blader :P Fåes kjøpt på nærmeste meny butikk..
Defqon's Avatar
Trådstarter
Er ikke peppermynteblader, jeg sa jo at av bladene lukter det ingenting men av noe som ser ut som blomstertupper ellernoe lukter det merkelig mint, ikke peppermynte men en lukt jeg ikke har lukta før.
Du kan jo ta et bilde av det.