Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1077
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
"The good, the bad and the ugly" er en gammel spagetti-western fra 1960 årene, med blant andre Clint Eastwood - og med musikk av Ennio Morricone. (Udødelig og nervepirrende pistol-duell musikk: dididididi. di-di-di. dididididi. di-di-daaaa)

Filmen er i samme serie som "For en neve dollar mer", og med mange av de samme skuespillerne.

Det jeg lurte på var om noen hadde sett denne, eller "For en neve dollar mer" på nettet? Jeg har lett på kazaa og direct connect, men ikke funnet den. Finnes det noen andre gode steder å lete?
fant den på winmx...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det gjorde du #?! ikke. Jeg lette der for senest 2 uker siden, flere ganger, over flere dager - og da var det ingenting der. ... Men jeg får heller lete på nytt da

I mellomtiden fant jeg et tips av tore- eller noe, hvor han tipset om at man kunne lete på amazon. Gjorde det, og fant alle tre filmene i serien på DVD for bare 250 kr

Men jeg tenker jeg laster ned også.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Må bare si at den filmen er RÅ! Elsker gode gamle western filmer! For ikke å nevne Bonanza
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Helt enig, Zpeef Utrolig å finne en som liker det samme som meg. Bonanza er et must lørdag morgen, selv om jeg aldri så fyllesyk. Jeg må smile, bare jeg tenker på Hoss og de andre Cartwrightene

Ellers syntes jeg The good, the bad and the ugly er den beste western noensinne. Det er jo selve opphavet til alle senere westerns
The Rhymenocerous
polle's Avatar
jeg må vel melde meg stolt inn som medlem av dem som DIGGER spaggetti vestern!
Og ja, jeg ser Bonanza og er stolt av det! så det så!
Hehe.. "Bonanza" og "De syv uovervinnelige (superduperheltene)" råcker jo!
Better than thou.
Ikke lenge til De syv uovervinnelige nu! *glede seg* Og Bonanza eier jo!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
De syv uovervinnelige ja

Tydeligvis flere enn meg som har sett på NRK2 her. De sendte jo sinnsykt mye kul western før - sånn for et års tid siden.

Men er det noen som husker tittelen til filmen hvor denne sluttscenen er hentet fra:

3 menn har forskanset seg i et gammelt meksikansk fort. Rundt dem rykker flere hundre soldater stadig tettere, og til slutt er de trengt opp i et lite hjørne - uten noen som helst mulighet for å komme seg unna. Det er heller ikke aktuellt å overgi seg, da soldatene sørger over tapet av flere av sine brødre - og er blodtørste. Så de 3 mennene lader pistolene sine, og hopper frem fra hjørnet mens de avfyrer pistolene villt. Alle vet at de vil dø, men allikevel pauses bildet der - i det de hopper ut i kuleregnet. Og så fader bildet ut...

Noen som husker hvilken film det er? Jeg husker ikke selv, men skulle gjerne visst det
det skulle vel være butch cassidy and the sundance kid eller noe i den dur... elsker forresten den filmen...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
svarte... stormen... nå fikk jeg lyst å se noen western filmer etter gammelt

*ned å hente den gamle young guns kassetten*