Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1041
Heisann.
Har lært meg å vektorisere i Adobe Illustrator, men når jeg lagrer som .jpg eller .png blir bildet veldig lite, og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan lagre det som en større versjon.
Noen som vet?
hvor stor i pixler er arbeidsområdet ditt da? Gå inn på file/work space eller noe sånt, og still til f.eks 800x600 - men det er jo vektor, size does not matter!
når du har det åpent i illustrator, så trykker du på shift+alt+eple(evt ctrl for windows)+S, da får du opp save for web.

På høyre side av skjermen får du opp litt menygreier, der du blant annet kan velge hva slags filformat du vil lagre som, og ca midtveis nede på skjermen (hos meg ihvertfall) er det en boks med tre forskjellige tabs; "color table", "image size" og "layers". Velg image size, så kan du velge hvor stort du vil at bildet skal være.

@mushy: arbeidsområdet har egentlig ingenting å si her, som du vel egentlig kom på selv også ser det ut som
stemmer det, men følte at det jeg skrev hadde en informerende verdi, om det skulle være andre som meg der ute, that is
charz0r's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
når du har det åpent i illustrator, så trykker du på shift+alt+eple(evt ctrl for windows)+S, da får du opp save for web.

På høyre side av skjermen får du opp litt menygreier, der du blant annet kan velge hva slags filformat du vil lagre som, og ca midtveis nede på skjermen (hos meg ihvertfall) er det en boks med tre forskjellige tabs; "color table", "image size" og "layers". Velg image size, så kan du velge hvor stort du vil at bildet skal være.

@mushy: arbeidsområdet har egentlig ingenting å si her, som du vel egentlig kom på selv også ser det ut som
Vis hele sitatet...
Derja! Hjertelig!

Edit: Resultatet ligger her.
Sist endret av charz0r; 30. juni 2006 kl. 19:49.