Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 848
Jeg har mange ganger sett bilder/portretter av kjendiser o.l. som er satt sammen av hundervis av mer eller mindre tilfeldige "thumbnails" slik at man best kan betrakte portrettet på avstand...

Det er åpenbart brukt en eller annen form for software for denne effekten,, men hvilken?
Og hva heter denne typen bilder egentlig?

NEI Jeg har ikke søkt etter lignende tråder for jeg har jo ingen key-words
Denne typen bilder heter collage, men det er mulig de heter noe mer spesifisert også. Man kan sette sammen bilder i f.eks. photoshop og endre lysstyrke og fargekontraster på de små bildene slik at det til slutt ser ut som et portrett på avstand. Det kan virke som om det finnes et program som gjør dette automatisk siden det vil ta horder med tid, men jeg tror heller bare det finnes folk der ute med alt for mye tid tilgjengelig =P
svaret står her, fant det etter litt googling(2sec, første link)
Collager er for øvrig ikke bare aktuelt for private fotografier. Man kan f.eks. benytte en plass-sparende collage i stedet for en rekke enkeltstående bilder når man skal redigere bedriftsavisen, og man kan bruke collager kreativt også i mange andre sammenhenger.

Her viser vi hvordan man kan lage enkle bilde-collager i Adobe Photoshop CE. Teknikken kan lett tilpasses andre bildeprogrammer. Forutsetningen er at programmet håndterer lagdeling av bildefilene
Sist endret av Jorgens; 5. mai 2006 kl. 15:56.