Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4988
hei!

har fått taki i 100g malurt og nå er jeg hypp på og lage absinth!
har laget satsen feridïg men er ikke sikker på hva jeg skal gjøre med malurten.
skal jeg lå den trekke i satsen i et par dager,heller skal den tilsetes hved brenning?

setter pris på alle svar.
Absinthe Jumbo

30 gram malurt
30 gram malurt-pulver
8 gram knuste anis-frø
1 flaske anis-olje
15 gram fennikel
2 klyper dill
2 klyper persille
1 flaske brennevin (0,75 liter)


Bland sammen alt i en presskanne, og la det trekke i ett døgn. Press og trekk opp stemplet flere ganger pr dag, og sørg for at innholdet blander seg skikkelig mellom hver gang du presse ned stemplet. Gjenta dette flere ganger daglig i to uker.


--------------------------------------------------------------------------------




Absinthe #1

½ liter vodka
2 teskjeer hakket og tørket malurt
2 teskjeer anis-frø
½ teskje fennikel-frø
4 kardemomme-belger
1 teskje merian
½ teskje malt koriander
2 teskjeer hakket kvann
1 - ½ kopp sirup



Hell vodkaen i et stort glass med tett lokk, tilsett malurten og rist godt. La dette trekke i 48 timer og sil vesken. Knus og tilsett alle urter, rist godt og la dette trekke på et lunt sted i 1 uke. Sil godsakene og tilsett sirup etter smak.


--------------------------------------------------------------------------------



Absinthe #2

1 teskje hakket malurt
1 kopp vodka
2 spiseskjeer hakkede peppermynte blad
1 stykke sitronskall, ca 2 x 5 cm
½ kopp sirup



La malurten trekke i vodkaen i 48 timer, sil vesken og tilsett så peppermynten og sitronskallet og la det trekke i 8 dager. Sil så dette og søt med sirup etter smak.

Og en ting... Hvor får man tak i thujon? som da er giftstoffet i absinth.. ingen vits å lage absinth uten thujon.. Kan man jo heller drekke normalt brennvin som ikke er tilsatt ett titalls forskjellige urter.. Urtebrennvin smaker noe ugunstig etter min smak
Sist endret av MysterialPhysco; 24. april 2006 kl. 22:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Malurt inneheld vel thujon afaik?
Trådstarter
hva med å blande inn 10-12g med tørket flein sopp på et par liter?hadde ikke mixen da blitt skikkelig potent?
Okei. iogmed at malurt måles i gram og thujon måles i milliliter

Eks: En flaske orntli absinth har etter loven å innholde max 35ml thujon pr liter..
Sitat av MysterialPhysco
Absinthe Jumbo

30 gram malurt
30 gram malurt-pulver
8 gram knuste anis-frø
1 flaske anis-olje
15 gram fennikel
2 klyper dill
2 klyper persille
1 flaske brennevin (0,75 liter)


Bland sammen alt i en presskanne, og la det trekke i ett døgn. Press og trekk opp stemplet flere ganger pr dag, og sørg for at innholdet blander seg skikkelig mellom hver gang du presse ned stemplet. Gjenta dette flere ganger daglig i to uker.


--------------------------------------------------------------------------------




Absinthe #1

½ liter vodka
2 teskjeer hakket og tørket malurt
2 teskjeer anis-frø
½ teskje fennikel-frø
4 kardemomme-belger
1 teskje merian
½ teskje malt koriander
2 teskjeer hakket kvann
1 - ½ kopp sirup



Hell vodkaen i et stort glass med tett lokk, tilsett malurten og rist godt. La dette trekke i 48 timer og sil vesken. Knus og tilsett alle urter, rist godt og la dette trekke på et lunt sted i 1 uke. Sil godsakene og tilsett sirup etter smak.


--------------------------------------------------------------------------------



Absinthe #2

1 teskje hakket malurt
1 kopp vodka
2 spiseskjeer hakkede peppermynte blad
1 stykke sitronskall, ca 2 x 5 cm
½ kopp sirup



La malurten trekke i vodkaen i 48 timer, sil vesken og tilsett så peppermynten og sitronskallet og la det trekke i 8 dager. Sil så dette og søt med sirup etter smak.

Og en ting... Hvor får man tak i thujon? som da er giftstoffet i absinth.. ingen vits å lage absinth uten thujon.. Kan man jo heller drekke normalt brennvin som ikke er tilsatt ett titalls forskjellige urter.. Urtebrennvin smaker noe ugunstig etter min smak
Vis hele sitatet...
du kan få kjøpt et kit på nettet, som inneholder alt du trenger + oppskrift. men husker ikke url :S prøv og søk på google
Trådstarter
det er viktig og ha thujon i absinthen ja.men er ikke dette stoffet alerede i malurten?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jo nemesis86, malurt inneholder thujon.

MysterialPhysco: Er du sikker på at det ikke er MG?
Trådstarter
da er det bare å lage en super sterk absinth da.som man får skikkelig hallusinasjoner av
nemesis86: du har ikke noe malurt til overs da? :P
Trådstarter
hehe kansje det har 100g nå.tenkte å lage et par liter med de 50g så har jeg 50 til overs
Send me some damnit!
Trådstarter
da får vi eventuelt ta det på pm.jeg gir deg beskjed når jeg er ferdig med den enne mixen.
Sitat av Tias
Jo nemesis86, malurt inneholder thujon.

MysterialPhysco: Er du sikker på at det ikke er MG?
Vis hele sitatet...

Hmm.. Det kan jo hende.. men hvis malurten inneholder thujon så er vel problemet løst

Forconin: Malurt kan kjøpes på apoteket. (tror jeg)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Malurt er lovleg vare i noreg, og du finn den fritt i naturen...
Sitat av slashdot
Malurt er lovleg vare i noreg, og du finn den fritt i naturen...
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor jeg spurte nemesis86 åpenlyst hvis han har noe til overs. Ikke noe ulovlig i det. hehe..

Gidder ikke styre med apotek osv...
Heter det malurt? Hva skal jeg si hvis jeg vil gå på apoteket å spørre? Tror dere de blir misstenksome hvis en russ kommer inn å spør etter malurt?
Sitat av Rizzla
Heter det malurt? Hva skal jeg si hvis jeg vil gå på apoteket å spørre? Tror dere de blir misstenksome hvis en russ kommer inn å spør etter malurt?
Vis hele sitatet...

Æsjda, ikke noe å stresse med. Hva skal du liksom tas for?
Trådstarter
trude absinth var ulovlig i norge jeg ..men er malurten lovlig?da burte jo absinthen være lovlig også
Sitat av Rizzla
Heter det malurt? Hva skal jeg si hvis jeg vil gå på apoteket å spørre? Tror dere de blir misstenksome hvis en russ kommer inn å spør etter malurt?
Vis hele sitatet...
Må du gå i russeklær da?
Sitat av nemesis86
trude absinth var ulovlig i norge jeg ..men er malurten lovlig?da burte jo absinthen være lovlig også
Vis hele sitatet...
Ekte absinth er ulovlig i norge. Det de selger på polet er bare bullshit..
Men malurt er fremdeles lovlig
Sitat av Noose
Må du gå i russeklær da?
Vis hele sitatet...
får jo knute for det så jeg må jo det skal jo bli eliteruss...
Skal det ikke fryktelig mye malurt til før det får en psykoaktiv effekt?
Tenkte på det siden jeg skulle bruke det som smakstilsetning og vil unngå halliser eller og lignende drit.
Malurt er lovlig. Har kjøpt det selv på apoteket. De kan sikkert finne på å spørre deg hva du skal med det, de spurte meg - kanskje siden jeg kjøpte heksemel itillegg, men da jeg svarte: Leke Gud! Så så apotekeren bare surt på meg og ga meg varene.

Men som en annen var inne på her, så anbefaler jeg heller litt flein. Tøndersk absinth kan det vel også kalles. Man tager:

*1l 96% fiin hjemmebrennt
*ca. 100 flein
*Litt grønn konditorifarge
*Div. krydder man forbinder med absint, som anis.

Jeg antar at oppskrifet er noenlunde selvforklarende, men:

Tørk flein i ovnen på lav varme. Du vil ikke at de skal bli brent, men de skal bli knusktørre.
Knus deretter fleinen. Ha den knuste fleinen i flaska. Hell i konitorifargen til du får en passe behaglig tone grønn. Til slutt kaster du oppi det du føler for av krydder, som f.eks. anis. Om du er av typen som føler for å smake deg fram til rett kryddermengde; vent med fleinen til sist (trust me).

Etter dette har du fått fiin, trøndersk absinth (nesten like godt som min dunderhonning), og drikker du opp flaska alene på en kveld, så hvem vet, kanskje du kan flytte to hakk fram og rett inn på krisepsykiatrisk for resten av helga.

Edit:

Sitat av Innipunn
Skal det ikke fryktelig mye malurt til før det får en psykoaktiv effekt?
Tenkte på det siden jeg skulle bruke det som smakstilsetning og vil unngå halliser eller og lignende drit.
Vis hele sitatet...
Ja, du kommer til å trenge mye malurt for å få halliser o.l. Men, det kan jo mot formodning hende at nettopp du er veldig følsom overfor psyckoaktive ingredienser, og får det lett.
Hasj kan foreksempel i små mengder gi folk som er følsomme skikkelige halliser; mange som glemmer at det er et hallucinogent stoff.
Sitat av Spinal

Edit:

Ja, du kommer til å trenge mye malurt for å få halliser o.l. Men, det kan jo mot formodning hende at nettopp du er veldig følsom overfor psyckoaktive ingredienser, og får det lett.
Hasj kan foreksempel i små mengder gi folk som er følsomme skikkelige halliser; mange som glemmer at det er et hallucinogent stoff.
Vis hele sitatet...

Så om jeg vil unngå halliser så burde jeg ikke bruke det i maten mao?
Bruke det? Bruke hva? Malurt?

Tror nok det skal store mengder malurt til før man får høye nok mengder av thujon. Bare kryddre livet du
Så hvis jeg har skjønt greia her nå, så kan jeg stikke ned på apoteket kjøpe malurt (hvor mye?) og slenge dette oppi en flaske med vodka jeg har stående. La det stå der i et par dager, sile dette og så skal jeg få hallusinasjoner av å drikke dette?

Hvor mye er anbefalt på 70cl? Er det 30g eller 60g?
Vet om flere som har prøvd å lage absint rett etter oppskriften.
Resultatet blir at de brekker seg og spyr på grunn av smaken (verste de har smakt).
Om de først får det ned, er de dårlig resten av kvelden
sikkert pga overdosering med anis'en
Trådstarter
derfor man bruker honning da vettu for og fjerne smaken.kan også bruke masse sukker


natta!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, ser det er mye synsing og "tro-ing" her. Ang. effekten av absinthe tror jeg nesten dere bør søke litt på forumet og sjekke ut de tidligere trådene om drikken før dere bruker hundrevis av kroner på noe som potensielt bare er skuffende.

Effekten av absinth er mildt sagt... diskutérbar, selv om jeg personlig mener den er psykoaktiv på en eller annen måte så er det ikke sagt at effekten er grønne feer og hallusinasjoner (det er det ikke). Hvis dere tror effekten er noe i nærheten av en LSD eller sopptripp må dere bare tenke om igjen. Bare sjekk ut de gamle trådene før dere går på en smell.
Du får antageligvis mer av den funken du ønsker ved å la spriten trekke med pot; de fleste glemmer at hun godeste Mari Johanna og hennes brune avkom hasj faktisk er halluscinogene. Dette gir deg ikke halliser, men absinth-feelingen/de sterkere farger og merkelig mønstre, kommer fram på noenlunde samme måte.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kan man kjøpe en flaske absinthe på polet også bare la den trekke i malurt i et par dager da? Eventuelt hvor mange dager og hvor mye malurt i en 0.70 l flaske absinthe 55.xD
Sitat av playozzy
Kan man kjøpe en flaske absinthe på polet også bare la den trekke i malurt i et par dager da? Eventuelt hvor mange dager og hvor mye malurt i en 0.70 l flaske absinthe 55.xD
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen? Malurten kommer ikke til å påvirke deg på noe vis uansett.
Er du fjern eller? Det er jo malurten som gir en anna rus i absinthen^^
Hallisene på Absint er noe spessielle, de er svake og man blir veldig forvirra, skjønner ikke helt hva som faktisk skjer/ har skjedd.

OT:
Jeg har fått halliser på absinth en gang, jeg satt ved bardisken på et utsested i Puerto Rico ( var veldig full fra før), jeg tok kun to shots og det smalt.

Jeg så ( eller innbilte meg ) at noen rulla en appelsin bortover disken, den kom hoppende i sagtefilm forbi meg og så forsvant den, jeg var helt i min egen verden, kikka bort mot der appelsinen kom fra og der satt det 2 stk å kikka skikkelig rart på meg. Jeg spurte broren min som satt ved sidna meg om han hadde sett appelsinen, da fikk jeg ett enda rarer blikk. Rett etterpå fikk jeg skikkelig vondt i ribbena, fikk sånne stikk på begge sider akkuratt som om noen stakk en stor tykk nål inn i sida mi.
Det var skikkelig ekkelt, og ganske skremmende. Til slutt måtte jeg ut på do og der spydde jeg ganske kraftig.

Har drukket absinth ganske mye etter det og men da har jeg ikke fått halliser.

Si fra ossen det går da, om det blir noe futt i den

Lykke Til
Mvh BoinTjau
Sitat av playozzy
Er du fjern eller? Det er jo malurten som gir en anna rus i absinthen^^
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke fjern og jeg kan love deg at hvis du blir fjern av malurt er det kun placebo eller høy alkoholprosent som gir utslag.

Jeg foretrekker selv absint med malurt, men det har med at jeg ønsker at absinten skal være mest mulig autentisk i forhold til hvordan den ble laget på tiden Hans Jæger og hans kumpaner drakk den, ikke fordi jeg tror jeg får ville hallusinasjoner av det.
Sist endret av pecado; 26. juli 2007 kl. 12:32.
Man får ikke hallusinasjoner av absinthe om man ikke drikker mye i en lang periode. Dessuten er det stoffet thujone som er i malurt som gir deg en anna rus en alkohol. Så om jeg bestiller dette på internett og lar det stå i en flaske "fake" absinthe så blir det "ekte" absinthe?
Mener at thujon ikke frigis før spriten runder 70%..

Hvis man skal kjøpe malurt på apoteket kan man jo si at
man skal lage Vermut, det inneholder og malurt, men høres ikke så suspekt
ut som Absinth.
Jaja samma d, kan uansett teste med malurt og polabsinthe Hva koster apotekmalurt da?
Hva er egentlig Absinth?
Hallusinasjonene man får etter lengre tids inntak av svært sterkt brennevin som for eksempel absint kalles "delirium tremens" på godt norsk.. Men for all del, bare ødelegg polabsinten med å tilsette mengder malurt, må nesten gjøre oppmerksom på at malurt er temmelig bittert...
har prøvd absinth.
drakk 0.35L 70% (ikke fake).
våkna på glattcella. farlig farlig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ElekTron
har prøvd absinth.
drakk 0.35L 70% (ikke fake).
våkna på glattcella. farlig farlig
Vis hele sitatet...
Etter 0.35l 70% er det fair sjans for å våkne på glattcella, uavhengig av om det er absinth eller vodka...

350ml 70% vil sei roughly 200g alkohol, og en promille på godt over 3, mao på grensa til dødelig. Dersom du drakk seinare vil du ha litt lavere promille, men fortsatt plenty til å slå deg godt bevistløs.
har selv drukket 0.25 liter 70% og jeg er bare 15 år^^ Men da slo jeg ned en person uten grunn da:S Fikk verste blackoutenexD
jeg og noen kompisser kjøpte oss absint nede i kreta, drakk ikke så jævli mye, men kjente ikke noe rus. noen som vet om de selger ekte varer der nede??

den inneholdt wormwood altså malurt
Sitat av playozzy
...og jeg er bare 15 år^^ Men da [COLOR=Red]slo jeg ned en person uten grunn[/COLOR] da:S Fikk[COLOR=Red] verste blackoutene xD[/COLOR]...
Vis hele sitatet...
Ofmg, übercool fjortissfyll/fjortissvold.. Way to go "lizzom"!
Hallo, slutta å drikke hjemmebrent pågrunn av det og har aldrig gjort noe så ille i livet mitt før. Og hvorfor synes du det er så jævla kult?
erre muli det var vel en dråpe IRONI i den posten ozzy