Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 11253
er det noe som vet om det er farlig å drikke rødsprit?
hva en denne urban legend sier. så er det ikke farlig å drikke rødsprit.
Man trenger heller ikke å "sile" den igjennom en loff da det ikke har noen virkning.
Ta og hell innpå du. skål
Trådstarter
46 0
ok men det er jo mere enn 60% etanol da...så det må jo virke
Koster det mye for ei rødsprit flaske? Er det ikke billigere å drikke børst?
Det er ikke helsefarlig å drikke rødsprit, men vær klar over at rødsprit er tilsatt en god del brekningsmidler slik at kroppen vil avvise væsken og sende opp og ut igjen etter hvert.. Men alle sammen med respekt for seg selv holder seg langt unna rødsprit!
Før kunne man sile rødspriten gjennom loff foreksempel, men funker ikke nå. Viss du skal ha nå nyye av rødspriten nå må du nok venne deg til brekkningsmidlene, noen jeg ikke vil anbefale
eller du kan destilere den
det er nok ikke så enkelt som du tror, Du skjønner de har tilsatt et stoff som fordamper på samme tid som etanolen. Hvis det hadde vært så enkelt hadde nokk rødsprit vært mye mer populært.
Ble ikke mannen til Cowboy-Laila, Per-Jan (eller var det Jan-Per?), alvorlig syk av å drikke rødsprit da? Mener å ha lest det i Se&Hør for en god stund siden. Han hadde sovna med rødsprit i munnen og våkna med noen helvetes byller og sår. Lækkert!
Vet at en del alkoholikere drikker rødsprit. Men da drikker de bare noen få slurker innimellom at de drikker øl, drikker du bare rett ned vil du nok bgeynne å spy ganske kraftig!
Det skal være en måte å fjerne disse brekningsmidlene, men hvordan vet jeg ikke.

Deretter kan du filtrere gjennom aktivt kull for å få bort rødfargen.
Sigg: Er du av den typen som spiser kaffegrut for å våkne om morran eller?
Det får være grenser for hvor langt målet kan hellige middelet folkens...
Enkel test: Dypp fingeren i rødsprit og sett den på tunga. Hvis det gir mersmak så er det bare å bøtte innpå, for min egen del foretrekker jeg å være edru fremfor å måtte smake det en gang til.
Alt kommer an på hvor barka du er. Jeg så en dokumentar om alkiser i Russland. Et av intervjuobjektene lærte stolt bort en av sine spesialdrinker til filmteamet. Jeg husker ikke hva oppskriften var, men det var iallefall et par hundre millliliter insektsmiddel i den.
Prøv å sile noe som helst gjennom en loff, og du ser at du ikke akkurat sitter igjen med samme mengde som du startet med. Får nesten ingenting ut... Blir bare kliss
Dere som sier "det er ikke farlig å drikke rødsprit, skål!":
skjerp dere! Selvfølgelig er det farlig! Du kan dø! Les bl.a. linken til Fase.

Skremmende at folk her nærmest oppfordrer folk til å drikke rødsprit!
rødsprit er: etanol som er tilsatt et denatureringsmiddel og fargestoffet fuksin.

denatureringsmiddel er vel det som er farlig?... men rødsprit har eg hørt er nermere 96% også. er jo derfor det brenn så godt sammen med denatureringsmiddel...


men parfyme er jo sterke saker også!, las litt på ein eg hadde heime, den var 80% etanol. og veit ikkje om den er tilsatt nokon farlige middel siden den skal tilføres på kroppen, og om du kjøper ein billig parfyme så kan jo det også bli bra vel?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hm... har det seg ikke sånn av måser "eksploderer" dersom man fôrer dem rødsprit? :P har hørt det mange ganger, men har aldri fått det bekreftet.
Sitat av Proxick
hm... har det seg ikke sånn av måser "eksploderer" dersom man fôrer dem rødsprit? :P har hørt det mange ganger, men har aldri fått det bekreftet.
Vis hele sitatet...
haha, nei tror nok ikke de eksploderer akkurat
De blir vel fulle, men å eksplodere LoL!

Har vært med på å gi loff med sprit til fugler, det funka.
De ble litt dårlige til å fly etterhvert
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av thomasf
hm... har det seg ikke sånn av måser "eksploderer" dersom man fôrer dem rødsprit? :P har hørt det mange ganger, men har aldri fått det bekreftet.
Vis hele sitatet...

Har hørt rykter om at de blir blinde.. En venn fortalte de forte ei måke med rødsprit.. Det ble svale dans gjennom luften å rett ned i havet, mens ei som vi bare fløy og satt seg..

Men altså. er det umulig å fjerne brekningsmiddelet i rødsprit?
ja, og 5 fjær blir til 10 høns.
Tror du, eller vennene dine har blandet etanol og metanol.

Jeg og en venn var i oslo tidlig om morgenen, vi satt uttenfor 7/11 ved skippergata da det kom ranglende en fyr, noe av det mindre hygieniske jeg har sett.
Denne mannen drakk rødsprit å jeg spurte han rett å slett hvordan han klarer det.
"æææ, bærra å drækka litt hær å litt dær!! *slurk* 25%!! 25%!!!"
Han mente det bare var 25% i det men... øø..
Man må tydeligvis dra til legen om man inhalerer eller drikker rødsprit^^ Hvorfor bare ikke brenne selv eller kjøpe polsprit?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Rødsprit har brekkmiddel for å unngå at det blir brukt som drikkesprit. I tillegg er det tilsatt ekstremt bittert smaksstoff, og farge. Alle har den egenskapen at dei fordamper omtrent samtidig med etanolen. Du skal med andre ord ha svært nøyaktig utstyr for å få destillert det. Altså er det lettare å brenne frå sats, og antakeleg billegare.

Eg trur ikkje du er i stand til å drikke rødsprit uten å få kraftige brekninger, på grunn av innholdet. Dessuten er 95.6% sprit rimelig skumle saker. Et par desiliter kan vere dødelig.
Har jo ingenting med alkoholprosenten å gjøre, bare man ikke drikker så mye. Har drukke 96% hjemmebrent før selv^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av playozzy
Har jo ingenting med alkoholprosenten å gjøre, bare man ikke drikker så mye. Har drukke 96% hjemmebrent før selv^^
Vis hele sitatet...
Nei, det har du rett i. Men med 40% tåler du somregel en halvliter. Det tar lenger tid å få i seg, og du merker det bedre undervegs (unntak finst), mens med 95% kan du fort gulpe i deg dødelig dose på et halvminutt, uten å vere klar over det.

Dessuten tviler eg på at det er så veldig mange heimebrennarar som kjem over 90%...
Rødsprit er ren 96% Etanol som er denaturert.
Jaja, men er enda latterlig å drikke rødsprit. Ikke bare fordi det garantert er utrolig mer helseskadelig en polsprit, men også fordi... Det er bare latterlig, hvem sitter hjemme og nipper til rødspriten liksom?xD
Vet ingenting
Ikke gjør det. Kjøp deg polsprit eller heimbrent. Det smaker mye bedre, og da vet du at det faktisk ikke er farlig i den forstand.
Vidarlo:
Hvis et par desiliter 96% er dødelig skulle nok jeg vært død et par ganger nå.
Har målt spriten jeg har drikket, og var litt over 90%, og går med noen desiliter av sånt
på fest..
Riktignok ikke på èn gang, og utblandet, men får uansett i seg noen desiliter ~90% totalt sett.


Edit: Så poenget ditt nå. Never mind.
Sist endret av korzac; 26. juli 2007 kl. 15:33.
gjelder det samme "Blåsprit"/isapropanol?
dynka en gang 2 tykke skiver med rødsprit og la ut til måsene, men da kom det en stor en, jagde bort små måsen og slukte begge. Skal si han ble full. Sklei av hustake til naboen og havna i hekken. kom etterhvert ut og sjangla nedover gata før den forsvant inn i en hage.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg ser rett å slett ikke vitsen med denne tråden.

Jeg regner med du bruker mer penger på utstyr for å rense rødsprit, eller ender opp med en koselig kveld ropende på elgen.