Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1190
Hei, jeg har laget en Logo/tegn, hva enn du vil kalle det.
Her har dere hvordan det ser ut, tok logoen og slengte på litt effekter og lagde bakgrunn!
http://img453.imageshack.us/img453/5213/logoeditcopy0wg.jpg

Tilbakemeldinger?
Er klar over at logen ikke er stjerneklar, men får ikke den skarpere.. skulle gjerne hatt den like skarp som boblen...

og planen var at kantene på bildet "fader" ut i bakgrunnen, slik som den gjør til hvitt på bildet, bare at det var transperant... i PS er det transperant, men når den lagres som .jpg blir det automatisk hvit... help?
Sitat av MannY
og planen var at kantene på bildet "fader" ut i bakgrunnen, slik som den gjør til hvitt på bildet, bare at det var transperant... i PS er det transperant, men når den lagres som .jpg blir det automatisk hvit... help?
Vis hele sitatet...
.png støtter transparency. Men Internett explorer klarer ikke og lese .png filer helt ok.

Fiks på de tegnene inni boblen. Jeg ser at du har brukt Innershadow og stroke ihvertfall. fiks det. Prøv og få det til og se naturlig ut og ikke noe du bare har klæsja på i Photoshop
jeg lurer litt på hva jeg ser på her - men likte ideen med bakgrunnen
Synes den egentlig var stygg. Synes det grønne burde fade ut i en lysere grønn farge, ikke helt sort. Den hvite boblen som skal forestille lyset burde strekkes litt så det ser mer realistisk ut.
Selve det rødet inni var jo, tja, noen streker? Inner Shadow funker ikke helt som den skal der, så skyggen oppfører seg på en rar måte. Noen steder overlappes og andre ikke. Burde vurdere noe annet.
Og bakgrunnen var faktisk grei, men altfor overdreven bruk av Drop Shadow. Ellers bra :P
når jeg så den lurte jeg på hva som var logoen. Er det hele greia, eller er det bobla med innhold, eller er det strekene i bobla? Som logo syns jeg den er altfor komplisert, for mange effekter. En god regel for en logo er at den skal fungere like godt i 2cm * 2cm, som i et stort format. Den skal også fungere i svart hvitt.

Ellers er det bra, men bestem deg for hva som er logoen, og kvitt deg med effektene, syntes ikke fargene passet så bra sammen heller.
Jeg får sånn girkule feeling av denne her

Likte den egentlig ikke, syns fargene var fæle, bakgrunnen var fæl. Har ikke så mye mer å si, men jeg ville starta helt på nytt. En liten fe sa en gang at photoshop effekter er som sminke, det skal anes, ikke synes
Den ser litt ut som slik man tegnet hester på helleristninger for mange tusen år siden. Kan si den har blitt gjort før :P
Haha, masse artige kommentarer her! Takk takk!
Minner på at jeg sa logo/TEGN, eller hva du vil kalle det
Skal prøve å lagre en liten .png fil, og er fullstendig klar over at den her ikke er ferdig, er helt enig med at det ser ut som det er limstift som er brukt på "tegnet".
doh, for seint å legge edit...
anyways, årnet litt på den, og syntes den fikk et ganske så bra face lift:
http://img27.imageshack.us/img27/865/logoedit2copy2im.png
Sist endret av MannY; 13. januar 2006 kl. 22:13.
Ett hakk bedre teknisk, men nå har du ødelagt bakgrunnen, den bør du ta tilbake
Men fortsatt, hva er det jeg ser på, hva er budskapet?
Ja, hva ser du på... Et... symbol?
Nei, jeg vet ikke hva sjøl det står for, drev og lekte meg en dag og kom fram til det "tegnet" i midten... og i dag fikk jeg lyst å gjøre noe mer med den!
det du ser på er vel... fantasi?

Ja, hva ser du på... Et... symbol?
Nei, jeg vet ikke hva sjøl det står for, drev og lekte meg en dag og kom fram til det "tegnet" i midten... og i dag fikk jeg lyst å gjøre noe mer med den!
det du ser på er vel... fantasi?

syntes den bærer et litt agressivt, et litt "vondt" preg...
det eneste vonde her er fargene, når de brenner seg inn på netthinnen min
Photoshop er vel ikke helt egnet til slik bruk? Bildet ditt kunne trenge en god del antializing og litt bedre shader. Ellers så er ikke ideen serlig nyskapende. For meg ser den nesten ut som at den er tatt rett ut fra en tutorial. Bakgrunnen var fæl.
Først spør jeg som min lærer ville ha sagt: Hva er budskapet ditt?
Hva skal du bruke det til?
Hvorfor?

Men sånn rent generelt sett vil jeg si at den var stygg.
Hvorfor jeg mener dette er fordi det ser altfor photoshopa ut.
Den minner meg om noe jeg har lest meg til, bortsett fra "tegnet" midt på.
Hvorfor bruker du scanlines i logoen/tegnet. Man skal fokusere på tegnet/logoen ikke bakgrunnen.

Hadem
(...) og sist gang jeg sjekket så var Photoshop til Bildebehandling. Om du på død og liv vil laste ned noe ulovlig får du heller laste ned Adobe Illustrator - der lager man logoer/tegn/whatever, og du får det i vektorgrafikk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som alle andre mediaelever her inne lurer jeg jo på hva du vil med denne...logoen. Hvordan har du tenkt i forhold til kommunikasjon, tekst, osv? Hvis du vil vise skills i Photoshop/Illustrator, bør det ikke snakkes om design i en sånn sammenheng. Du bare viser hva du klarer teknisk. Jeg hadde sikkert ikke klart å mekke den der en gang, men jeg likte den ikke fordet. Sorry

Og dessuten...skisser er ganske kult. Prosess og sånn.
Sist endret av Cereal_killer; 6. februar 2006 kl. 22:36.