Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 883
Hallo!

Jeg vet at .BIN-filer er systemfiler, og kan brukes i spill for at spillet skal funke..
Men, .BIN-filer skal jo f.eks hvis jeg sier NFSMW nå.. Så har ikke den noen bilder av bilene... men dem har .BIN-filer.. Hvordan får jeg ut bilde fila?..

Kan jo ikke åpnes i noen bilderedigerins programmer, fordi .BIN er ikke ett bilde teknisk sett.. Men hvordan får jeg frem bilde-fila fra .BIN-fila ?.. Den må jo være der ett sted?

Takk på forhånd!=)
Mount .bin-fila i DaemonTools eller Alcohol 120%, åpne CDen/DVDen og se om du finner noen bilder inne i mappene.

En .bin-fil er et image (et bilde) av en CD. Ved å mounte den får du tilgang til det som ligger på "CD/DVD-platen"
.bin-filer kan også med hell åpnes med WinRar.
Sist endret av Croyfer; 23. november 2005 kl. 14:59.
Kan jo prøve! Men bildet må jo komme inn ett sted.. den må jo være lagra i mappene?.. Hvis ikke spillprodusentene har funnet ut en sinnsykt lur måte å bevare bildene sine på =P
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Følg rådet til Croyfer så kommer du langt..

Etterpå kan du høyreklikke på den falske cd rommen din og trykke på "open" der inne kan du muligens finne de bildene du leiter etter, men de avanserte filene der er jeg jaggu ikke sikker på om du får åpnet opp på noen annen måte enn via spillet..

Kanskje jeg missforstod deg? :P
Hvis du vil ha tak i bilder av bilene i nfsmw vil jeg tro at de ikke akkurat ligger lagret der som .jpg-filer. Grafikken til spillet er lagret i sine egne filer som du ikke akkurat kan åpne i paint. Det er nok mer komplisert enn det...
er i alcohol 120%.. men hvordan tar jeg mountinga?.. Vet hvor den er men det skjer jo ikke noe

Med winrar gikk ikke.. hm..

ja! med det samme jeg husker det.. Dette er ikke om bin filer.. Men hvordan program bruker dem til å lage videoene med bilene osv? Er det avansert?
Jeg har funnet en måte å gjør det der på!.. Man laster ned WINISO, legger .BIN fila inni den så konverterer den .bin fila til .iso så laster du ned/åpner den i winrar eller winace og voilà !

http://www.nfscars.net/file.php?do=i...n=nfs8&id=6130 <--- bruk den!;D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Phoenix||
Men hvordan program bruker dem til å lage videoene med bilene osv? Er det avansert?
Vis hele sitatet...
Vedder på at de rendrer videoene i maya eller 3dsmax. Eventuelt får de spillmotoren til å rendre videoene real-time, hvis de er i samme kvalitet som spillet. I det siste tilfellet vil det være det samme som skriptede hendelser i spillet, vil jeg tro. *.bin filer er ikke bildefiler i den forstand at de inneholder et visuelt bilde, de er binær-filer som kan brukes som kjørbare elementer (sånn som *.dll tror jeg), eller som nevnt ovenfor, som cd-image-filer. Et cd-image er rett og slett en cd som er lagret på harddisken, om du ikke vet.