Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1298
Hei

På FILM Å TV.. så spurte jeg om effecten dem bruker i Tufte IL filmen..
Nå lurer jeg på om den effecten finnes i PHOTOSHOP?.. Jeg har sinnsykt lyst til å bruke den..

Takk på forhond!

den heter forresten magic bullet..
Sist endret av Phoenix||; 5. november 2005 kl. 14:50.
"Magic bullet"? Så et innslag om det på "Mythbusters", men det er vel en helt annen sak enn det du sikkert til.
Kan du komme med et bilde eller noe som viser hva det er snakk om? jeg skjønte ikke helt..
Er en plugin til Adobe After effects og premiere pro. Om du skal kjøpe den koster den noen lapper, men du finner den på bearshare. Der fant jeg den hvertfall

Men photoshop vet jeg ikke.
er bare å lage ett nytt lag og mørkne det i hjørnene vel...?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Magic bullet er som nevnt en plug-in til Adobe Premiere Pro. Brukes til å lage diverse farge/kontrast filtre. Eksempler er "green filter" i The Matrix eller "cool filter" som ofte brukes i thrillere eller f. eks. CSI: New York. Hvis du registrerer Premiere Pro mener jeg man får det gratis.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Magic Bullet er også en smoothie-maskin fra TVINS-kanalen òg
Sitat av Polar-
Magic bullet er som nevnt en plug-in til Adobe Premiere Pro. Brukes til å lage diverse farge/kontrast filtre.
Vis hele sitatet...
I Photoshop har man flere filter, feks sunsetfilter, rødfilter osv. Slik at du i stillbilder kan oppnå en slik CSI-stemning om man ønsker. Husker ikke helt fremgangsmåten, men du skal ialle fall frem til noe som heter fotofilter/photofilter. Denne ligger ikke under filter-fanen.