Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1533
Noen som har vært i en av disse byene? Vurderer en tur til en av dem i september. I Helsinki har jeg et bekjentskap, Praha blir evt bare med noen venner.

Jeg reiser for opplevelser, kultur, arkitektur, folk, og mat. Liker å ta bilder og dokumentere. En tur på byen skader ikke, men ser meg ferdig med fylla-perioden.
Sist endret av eplekasse; 30. juni 2014 kl. 11:55.
Jeg vet ikke stort om Helsinki, men i Praha er det i alle fall veldig mye historie og kultur! Det er mange gode bildeobjekter der, og der er også Gamlebyen som har god, gammel arkitektur.
Har vært en god del i Helsinki, og liker byen veldig godt. En avgjørende
faktor for min del er nok at jeg har mange gode venner der, som kjenner
de gode stedene enten det gjelder musikk, mat eller kunst/kultur.

Hvordan en "vanlig" turist opplever Helsinki kan jeg egentlig ikke si så mye
om - byen fremstår for meg som en "typisk" nordisk hovedstad, som kan
minne litt om Oslo, men selvsagt med sin egen sjarm og sitt karakteristiske
finske "snitt".

Praha høres kanskje "enklere" ut å besøke som turist. Har stort sett bare
vært i gamlebyen, som jo absolutt er severdig. Har likevel inntrykk av at
man kan gå litt lei over tid - med mindre man er veldig glad i øl! Da kan
man jo virkelig gå på "kneipeturné" og smake seg gjennom masse godsaker
til og med uten å blakke seg fullstendig.

helsinki er jo ikke noe som skjer der garantert, selv om jeg ikke vet mye, man hører aldrig noe om helsinki for det skjer nokk sikkert mindre der enn det gjør i oslo, og enda mindre enn i stockholm sikkert
praha er drit kult, for å sammenligne med noe ville jeg sagt det er som the new amsterdam, outstandning