Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3014
Halla! Jeg og en kompis skal til Sunny Beach den 5. Juli og lurer på om noen her har vært der? Jeg er 17 og han er 18, er det noen plass man må vise legitimasjon der? Er det noen uteplasser som skiller seg ut i forhold til andre? Har hørt at det er en del kriminalitet, voldtekt og korrupt politi der.

Kom med alt dere vet, anbefalinger, ulemper osv. Setter pris på alt.

Vi skal sove på et hotel som here Dunav og reiser med Apollo.

// Benjizz
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg var der i fjor, og jeg sier bare; gled dere!

Om dere er ute etter festing, pene jenter og billig alkohol så er det en kongeplass. Det er tonnevis med ting å gjøre på dagtid som på de fleste turistresorts. Badeland, vannsport, 5D-kino med air condition, go-kart og mye mer.
Vi var mye på Den Glade Viking, veldig mange pene skandinaviske jenter der og koselige folk. Jeg anbefaler også å prøve ut pub crawls, det var megagøy! Prøvde aldri partybåt eller lignende men folk sier at det er kult.

Vi merket absolutt ingenting til kriminalitet, voldtekt eller korrupt politi der. Alle får jo så klart forskjellige opplevelser, men jeg må ærlig innrømme at det føltes ut som en av de tryggeste sydenstedene jeg har vært på. Gran Canaria feks syns jeg føles utrygt ut, dopdealere og afrikanske horer som ikke lar deg gå uten at du har kjøpt noe. Jeg har dog noen kompiser som har klart å bli "ranet" av taxisjaførene i Sunny Beach, han krevde plutselig 5000 kroner for en kort taxitur og det endte opp med at han stjal telefonen deres. Dette skjer dog på mange sydensteder, og kan lett unngås om du klarer å avtale pris på forhånd. Vi avtalte ALLTID pris på forhånd, om de ikke ville det fant vi en annen.

Så ja, ryktene om kriminalitet og voldtekt osv i Sunny er nok en smule overdrevent her i Norge. Hadde det virkelig vært så ille som mange nordmenn tror så hadde ikke Sunny Beach vært en av de mest populære partydestinasjonene i Europa.

En ting, dere blir å se masse helt svarte svindyre biler som kjører og er på gata der. Dette er mafiaen, de kjører på rødt og er rimelig sinnssyke i trafikken, tar sjuke forbikjøringer osv. Ingen ringer politiet pga, vel det er mafiaen. Jeg har aldri hørt om noen som har fått problemer med de og vi merket ikke noe til de annet enn at vi så bilene deres. Men jeg ville vært forsiktig med å skrape opp bilen deres eller stirre de i øynene eller lignende, men det er kanskje bare meg. Mafia finnes overalt men her var det veldig enkelt å se de. Men i Tyrkia feks la jeg også godt merke til mafiaen, men der kjørte de i helt hvite svindyre biler.
Sist endret av Dongerino; 20. juni 2014 kl. 02:41.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Takk for svar! Gleder oss sykt! Vet du hvordan det er med aldersgrenser der? Har hørt at det er mye norsker, svensker og dansker på Den Glade Viking så jeg tenker at dem kanskje er strengere der? Er det noen plass det er en viss kleskode?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Takk for svar! Gleder oss sykt! Vet du hvordan det er med aldersgrenser der? Har hørt at det er mye norsker, svensker og dansker på Den Glade Viking så jeg tenker at dem kanskje er strengere der? Er det noen plass det er en viss kleskode?
Vis hele sitatet...
Aldersgrenser er det nok, men det er ingen som bryr seg. Massevis av 16-17 åringer som er på utesteder. Vi ble aldri sjekket for legg liksom. Dere får nok kjøpt øl både på butikker og på utesteder uten problemer! Merket ikke noe til kleskode heller, feks Den Glade Viking som sier "The only place you can dance naked on the bar!", ikke spesielt mye kleskode dét akkurat!
Med tank tops og jeans/shorts og sikkert mindre også kommer dere nok inn hvor enn dere vil, kan kanskje hende det er noen super eksklusive klubber der med kleskode men vi så ikke noe til det.

Vi ble ikke sjekket for legitimasjon på Den Glade Viking, og jeg tviler på at dere blir det. De bryr seg stort sett bare om å tjene penger, og det er ikke som at de har kontroll for å fakke mindreårige på utesteder der akkurat.
Sist endret av Dongerino; 20. juni 2014 kl. 03:34.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Jeg skjønner! Tror dette blir vilt. Er det noen andre som skal dra i samme tidsperiode? Hadde vært kult og møtte noen "freaks" der nede
Var der for 2 år siden. Var 14 år da Ikke noe problem å komme inn på uteplasser.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Noen som vet loven på tazere? Har tenkt og kjøpe meg en tazer der nede og ha for morroskyld. Og hva med softgun og vannpipe?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Noen som vet loven på tazere? Har tenkt og kjøpe meg en tazer der nede og ha for morroskyld. Og hva med softgun og vannpipe?
Vis hele sitatet...
Du får ikke med deg de to førstenevnte tilbake.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Vet. Men lurer med på hva bota er og så videre.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Personer over 18 år kan lovlig innføre airsoft-våpen fra utlandet, jf. våpenforskriften § 23. Innføring av elektrosjokkvåpen faller trolig under straffeloven § 352a, som sier at det er forbudt å gå med kniv eller annet redskap som er egnet til å skade andre (egnet til bruk ved legemskrenkelser) på offentlig sted, og straffes med bøter eller fengesel i opptil 6 måneder.
Orket ikke lovdata så tok en wiki p.

"Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter."


Kniver kan man ta med så lenge man har pakket den forsvarlig osv.
Sist endret av Naturgrønn; 23. juni 2014 kl. 11:01.