Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8387
Trenger en reise hvor jeg kan være helt alene utenfor Skandinavia, helst med fin natur å stillhet
tenkte på flere plasser i nord Norge å nord Sverige, men føler ikke det passer, fikk tilbud etter et par telefon samtaler der jeg kunne låne hytte men vil helst ut av Sverige å Skandinavia.
Uansett hvor i verden, så lenge jeg er alene, ute i natur, langt fra sivilisasjonen
Sist endret av wataan; 14. mai 2014 kl. 23:59.
Heisann :')
25 6
Om du klarer deg uten strøm, innlagt vann og internett kan du vel bosette deg midlertidig på en øde øy, de er det mange av. Kanskje upraktisk mtp mat, men om du klarer å lage bål så er vel å fiske alltid et alternativ
Kjøp deg en seilbåt
Alaska er en fin plass å begynne. Sibir kan være ganske stille vil jeg også tro. Lite folksomt på nord/sydpolen også om du har en varm jakke
Trådstarter
#Mxs0n - jeg kan ikke gå totalt survival mode.
#weedvolvoturbo - kan ikke seile, har heller ikke råd til det

Folkens, jeg trenger tips å erfaring
ønsker å reise innen 3 uker
Hva med å gå fra turisthytte til turisthytte? Jeg har ikke forslag til direkte (øde) rute, men dette finnes nok. Om du drar "midt i arbeidstida" så trenger du nok nødvendigvis ikke møte på noen andre.
Du skal vite at Norge er et av veldig få land i hele verden som har en egen lov som sier at du kan ferdes og campe overalt i all utmark. Drar du ut av Skandinavia kan du ikke lenger gå fire timer ut i skogen og sette opp et telt hvor som helst.
Om du vil oppleve stillhet med midnatsol, så er nord norge et bra reisemål. Får å nå stillheten så må du forlate bilveiene og sivilasjonen. Feks; loppa. Ødeplass ingen vet hva er, meget fin natur, tilbyr også hytteleie pluss båt.
Jeg pleier å dra på Hardangervidda hver sommer. Noe særlig mer stille enn det skal man lete lenge etter. Men det er vel noe tidlig på året hvis du skal reise innen 3 uker.
Rømmer du fra Onkel Blå nå, eller?

Jeg kan se for meg at du kan pakke med deg et telt, mat, vann og den slags, og rett og slett bare kjøre inn en skogsvei, for og så ha gps- tracker tilbake til bilen. Nå går du en mil inn i skogen, og det skal mye til for at en sjel skal møte på deg der.
Trådstarter
satt å tenkte litt på det, hvorfor må jeg absolutt ut fra skandinavia? har kanskje noe med at jeg vill langt bort..
Får kanskje ta meg en tur til nord norge
Skogene i Sverige er muligens et alternativ? Så noe fra disse på Lars Monsens siste program - så veldig rolig og fint ut! Eventuelt kan du kombinere Nord-Norge og Sverige, ev. andre deler av Skandinavias utmark.
Jeg anbefaler Finland og naturområdene der. Ja det høres sykt wierd ut og vi har vell alle våre syn på hvordan finsker er. Men jeg var engang på tur der(riktig nok med 2 venner). Men det skal sies, vi var på tur i 2 uker og møtte ikke en eneste person der ute mens vi vandret. Så mitt råd er å dra til finland om du virkelig vil være alene. For å ikke snakke om mulighetene for å fiske i elver og sjøer. Man skal dog passe seg litt for dyr på land, i visse områder av Finland er det stor sjangs for å møte på bjørn...noe jeg antar kan være utrivelig
Sitat av jægernaut Vis innlegg
Jeg anbefaler Finland og naturområdene der. Ja det høres sykt wierd ut og vi har vell alle våre syn på hvordan finsker er. Men jeg var engang på tur der(riktig nok med 2 venner). Men det skal sies, vi var på tur i 2 uker og møtte ikke en eneste person der ute mens vi vandret. Så mitt råd er å dra til finland om du virkelig vil være alene. For å ikke snakke om mulighetene for å fiske i elver og sjøer. Man skal dog passe seg litt for dyr på land, i visse områder av Finland er det stor sjangs for å møte på bjørn...noe jeg antar kan være utrivelig
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke folk der, men det er trillioner av mygg. Det er nok til å gjøre en mann gal.
Høylandet i Skottland er fantastisk fint. Reis til Inverness så har du et godt utgangspunkt til høylandet. Er jo masse øyer også, men der er det nok mer folk.
Sitat av skyf43n Vis innlegg
Trenger en reise hvor jeg kan være helt alene utenfor Skandinavia, helst med fin natur å stillhet
tenkte på flere plasser i nord Norge å nord Sverige, men føler ikke det passer, fikk tilbud etter et par telefon samtaler der jeg kunne låne hytte men vil helst ut av Sverige å Skandinavia.
Uansett hvor i verden, så lenge jeg er alene, ute i natur, langt fra sivilisasjonen
Vis hele sitatet...
Hva med å ta bane 3 til Sognsvann også bare labbe innover? Dersom du starter ved første avgang på banen midt i uka så kan du nok gå i fred helt til Nordkapp om du vil.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Ser ikke hvorfor man skal utelukke f.eks. Nordnorge. Det er såpass store områder med fjell og vakker natur at jeg ikke ville vært i tvil. Ville helt klart dratt til et fjellterreng fremfor et skogsterreng for en sommertur også.
Nok en fordel i den norske naturen er fraværet (så og si) av farlige dyr.

Det er mange fine steder i alpene også, men så lenge du skal gå til fots alene tror jeg norsk natur er mer fornuftig.
Sitat av skyf43n Vis innlegg
#Mxs0n - jeg kan ikke gå totalt survival mode.
#weedvolvoturbo - kan ikke seile, har heller ikke råd til det

Folkens, jeg trenger tips å erfaring
ønsker å reise innen 3 uker
Vis hele sitatet...
Du har jo fått tips jo. Ta bane 3 til Sognsvann. Gå retning nord i lendet.
Du kan fortsette å gå nord nord-øst til du treffer Nordkapp. Du er nesten garantert å ikke møte folk om du velger å unngå de mest folkerike områdene.

Og i løpet av et par dager så har du lagt folk bak deg og har kun stillhet og fred og ro så langt øye kan se.
"Øko-Terrorist"
Har selv tilbrakt litt tid i Lerwick på Shetland, der kan du lett finne roen, ihvertfall hvis du reiser til en av øyene eller litt utenfor Lerwick.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du har jo fått tips jo. Ta bane 3 til Sognsvann. Gå retning nord i lendet.
Du kan fortsette å gå nord nord-øst til du treffer Nordkapp. Du er nesten garantert å ikke møte folk om du velger å unngå de mest folkerike områdene.

Og i løpet av et par dager så har du lagt folk bak deg og har kun stillhet og fred og ro så langt øye kan se.
Vis hele sitatet...
Det her tenker jeg gjøre om et par uker. Pakke sekk med telt og nødvendigheter og la marka bli mitt midlertidige hjem i noen dager. Kan hende jeg mislykkes noe grusomt, men hva får man om man ikke prøver? En GPS for å holde styr på hvor jeg går og har gått, så er vel den største faren at jeg støter på en gretten elg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Altså, du skal ikke langt vekk fra bebyggelse før du ikke hører noe som helst utenom naturen og sjansene for å møte andre mennesker er nær null.
Det er ikke verre enn å finne seg en random hytte du kan leie som ligger et lite stykke utenfor allfarsvei. Burde ikke være allverdens stress det. Ubebodde øyer langt gokk ute i havet blir litt som å skyte spurv med kanoner om det kun er det å være alene som er penget med reisen.
Sist endret av Bombasa; 24. mai 2014 kl. 20:56.
Sitat av Ylmez Vis innlegg
Det er kanskje ikke folk der, men det er trillioner av mygg. Det er nok til å gjøre en mann gal.
Vis hele sitatet...

Det er veldig sant, men nok av spray evt mygghette gjør susen. Tror vi var heldige på våres tur, vi var ikke spesielt plaget av det faktisk. Men ja, tider av året er nok nok veldig mye mygg der, hvertfall i visse områder

Sitat av Quasar Vis innlegg
Det her tenker jeg gjøre om et par uker. Pakke sekk med telt og nødvendigheter og la marka bli mitt midlertidige hjem i noen dager. Kan hende jeg mislykkes noe grusomt, men hva får man om man ikke prøver? En GPS for å holde styr på hvor jeg går og har gått, så er vel den største faren at jeg støter på en gretten elg.
Vis hele sitatet...
Håper du kommer innom forumet igjen etter du har gjort dette og lar folket vite hvordan det gikk!
Sist endret av jægernaut; 29. mai 2014 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjenner en del hundekjørere som bor øde omtrent hele året utenom hundeløp. Kjenner folk som trenger en til å hjelpe seg.

Kjenner en del hundekjørere som bor øde omtrent hele året utenom hundeløp. Kjenner folk som trenger ekstra hjelp, om det er det du vil da. Eller bare dra til USA da mange flotte steder der også.
Sist endret av eltev321; 30. mai 2014 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hjelper gjerne til hos en øde hundekjører. Send meg en pm med info.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stemmer også på seilbåt, det er uendelig stille følelse når du sitter der og dupper uten noen vind og bare ser sola stige høyere på himmelen ^^,
Og du trenger hverken mye av erfaring eller penger for å dra på seiltur, så det så!