Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1359
Heyhey Har tenkt å kjøpe meg en painball markør. Og lurte på om dere har noen anbefalinger å komme med. Hvilket merke anbefaler dere ? Hvilken side? Har sett på www.game-on.no, og la merke til at du kunne velge mellom Co2 og luft. Hva er forskjellen på disse to ? Og hva er "best"? Kommer for det meste å spille i skogen hvis det har noe å si. Takker for alle svar
Sist endret av Realtaylor; 3. juni 2012 kl. 22:29.
Kjøp luft og en dykkertank med fyllestasjon, så kan du fylle luft selv. Dykkertanken får du fyllt på hos brannvesenet/dykkerklubb for en 50-lapp. Forskjellen på luft og CO2 er egentlig at det er billigere i lengden med luft, og mye mer praktisk siden du kan fylle luft selv.

Til spilling i skog er Tippmann veldig bra. Tippmann-markører tåler så godt som alt, er bra nybegynnermarkører og lette å vedlikeholde + at de er laget for woodsball (skogen) og ikke speedball (bane). Du kan egentlig velge deg markør ut ifra den prisklassen du vil ha, og du burde også sjekke f.eks. finn.no eller bruktmarkedet på splat.no hvis du vil kjøpe brukt.
Sist endret av drittunge; 3. juni 2012 kl. 22:36.
Så på en tippmann Markør og la merke til dette når jeg leste om den "Lavt arbeidstrykk (under 300PSI)" Hva vill det si ?
I skogen: gå for noe av den litt mer robuste typen, f.eks Tippmann A5 eller X7 (litt dyrere) og skaff deg flatline barrel evt. en ny trigger av typen Response Trigger eller bare en dobbel trigger for mer effektiv skyting. E-grip er ikke helt 100% i skog da du ofte ikke sprayer et fullt magasin mot fienden som du gjør i speedball.
Game-on er en god side med en finfin poeng-ordning hvor du får poeng for hvert eneste kjøp og som kan byttes inn i varer når du får samlet opp en del. De har også fin kundeservice og leveringstid.

Forskjellen på Co2 og luft er egentlig ganske stor, og spesielt for oss her i nord. (hehey, rim og greier)

Med luft så vil du få en jevn luftstrøm, ganske pålitelig skyting selv ved stor RoF (rate of fire) i alle slags værtyper. Dog så er tankene en del dyrere, og for å få fylt disse så trenger du en ganske kraftig kompressor (selges på game-on for mye penger :/) Egner seg best dersom du vet om et sted hvor du kan få fylt flaskene. Evt så vet jeg at noen har kjøpt kompressorer i andre butikker som har fungert ok, men jeg forslår at du googler dette litt. Luft er billigere i lengden, tho.

Ved bruk av Co2 så vil du ved kalde dager og høy RoF merke at skuddfarten kan variere fra skudd til skudd. Dessuten så kan det skapes kondens inne i geværet som skaper ballbrekk og kan i verste fall skade markøren. Dette er dog ikke et stort problem ved tippmann sine markører som er mekaniske og ganske pålitelige samt lettstelte. Billige flasker, men fremdeles så må du finne en måte å få fylt de på. Vi som spiller sammen her jeg bor pleier å gå sammen om å leie en tank eller to med Co2 som holder en sommer.

EDIT: drittunge har visst bedre erfaring enn jeg på kostnad og mulighet for fylling av luft. Read his post
EDITT: At den har lavt arbeidstrykk betyr at den ikke trenger høyt trykk/mye luft per skudd for å fungere. Altså effektiv i drift.
Sitat av Makri Vis innlegg
EDITT: At den har lavt arbeidstrykk betyr at den ikke trenger høyt trykk/mye luft per skudd for å fungere. Altså effektiv i drift.
Vis hele sitatet...
Med andre ord: jo lavere arbeidstrykk jo bedre ? Må bare spørre ut, med tanke på at jeg ikke kan noen ting om Paintball
http://splat.no/ ganske bra forum for det du leter etter..
You are pointless :)
Sitat av Realtaylor Vis innlegg
Med andre ord: jo lavere arbeidstrykk jo bedre ? Må bare spørre ut, med tanke på at jeg ikke kan noen ting om Paintball
Vis hele sitatet...
Ja det er bedre, da kan du skyte flere kuler enn foreks en som har høgt arbeidstrykk. noe som kan være liv eller død i paintball ^^
Viktigste er å kjøpe luft, ikke co2. Kjøp en bra maske som ikke dugger, spar heller penger på markør enn maske!

For markør er Tippmann98, Tippmann a5, azoding kaos noen av de beste for nybegynner. De ligger på ca 1k-1,5k

De mest brukte sidene i norge er game-on, www.paintballnorge.no, pbstore.no. edsport.no

http://www.pbstore.no/items?pid=7447...elix---Thermal Masker det enten står "thermal", dobbelt glass eller duggfri burde funke fint.

Hadde personlig gått for azodin markøren til 850kr, de er ikke like kjent blant for i Norge siden det er et nytt merke, men de har rukket og bli kjent i USA og brukes mye til utleie. Kjøp en 0,8L 200bar luft tank, denne holder til ca 500 skudd og kan fylles fra dykkerflasker
Skaff deg 300 bar flaske. Holder mye lengere. De som sier at jo lavere jo bedre tar feil.

Standard ventilen på flaska spytter vel ut 600-800 PSI avhengig av type, så går den til en regulator i markøren (avhengig av type) som er hvis jeg ikke husker feil 150-200 PSI.
Sist endret av iskrem; 5. juni 2012 kl. 23:19.
Den undervurderte
Har en Tippmann 98 Custom med Cyclone feeder og tank som makser på 3000 psi. den holder i drøssevis, skyter 20-30 ball i sekundet, avhenging av feederen og innstillingen på lufttrykket.