Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1416
Hei!

Håper noen her har roota desiren sin før og kan hjelpe meg med et par ting.

Jeg fulgte denne guiden: http://rootmydroid.co.uk/guides/gene...ith-unrevoked/

Alt gikk fint helt til jeg kom til der jeg skal laste ned Titanium backup, og busybox. Jeg fikk melding om at telefonen ikke var rootet når jeg åpnet titanium backup, og fikk derfor ikke gjort resten av guiden ferdig.

Lastet alikvel ned rom manager og derfra cyanogenmod 7.1. Dette gikk fint, men problemet nå er at jeg ikke får lastet ned noen apps fra market. Når jeg prøver kommer det bare opp nedlastning mislyktes etter kort tid.

Noen som kan hjelpe, og som er litt mer kyndige på rooting enn meg?

PS: Har vært innom XDA og diverse andre troubleshoot sider.
Jeg rootet min Desire for et par dager siden ved hjelp av denne "noob proof guiden" http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1016084
Det tok meg 30 min å roote og installere custom rom.

Har du forresten fått opp superuser? Hvis ikke så er ikke tlf rootet. Hadde vært greit å få S-OFF også. Det gjøres med unrevoked3.
Sist endret av Xernox; 4. august 2011 kl. 17:45.
Du får ikke full root med unrevoked, altså du får ikke unlocked nand.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg rootet min Desire for et par dager siden ved hjelp av denne "noob proof guiden" http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1016084
Det tok meg 30 min å roote og installere custom rom.

Har du forresten fått opp superuser? Hvis ikke så er ikke tlf rootet. Hadde vært greit å få S-OFF også. Det gjøres med unrevoked3.
Vis hele sitatet...
Sikker? Jeg fikk ikke s-off med unrevoked 3 på min Desire.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du får ikke full root med unrevoked, altså du får ikke unlocked nand.



Sikker? Jeg fikk ikke s-off med unrevoked 3 på min Desire.
Vis hele sitatet...
Whops beklager, blandet litt der. Alpharev mente jeg. http://alpharev.nl/

Alt dette står i den guiden jeg linket til.
Sist endret av Xernox; 4. august 2011 kl. 17:51.
Superuser er oppe. Gikk inn på rom manager og fikk heller ingen beskjed om at tlf IKKE var rooted. Kanskje jeg skal prøve meg på guiden din. Utrolig irriterende at jeg ikke får lasted ned fra market. Halve morroa borte. Fikk ikke kommet meg videre i guiden min som sagt, og dermed ikke lagt inn radio. Vet ikke hva dette har og si, men noe må det være...
Sitat av ollibolli Vis innlegg
Superuser er oppe. Gikk inn på rom manager og fikk heller ingen beskjed om at tlf IKKE var rooted. Kanskje jeg skal prøve meg på guiden din. Utrolig irriterende at jeg ikke får lasted ned fra market. Halve morroa borte. Fikk ikke kommet meg videre i guiden min som sagt, og dermed ikke lagt inn radio. Vet ikke hva dette har og si, men noe må det være...
Vis hele sitatet...
Det kan være at den custom romen du prøvde ikke fungerer for deg. Selv kjører jeg Leedroid
Får ikke instalert busybox, men den sier at tlf ER rooted. SKal prøve den Super noob proof guiden litt senere Er det bare å kjøre på fra step 1 i den guiden nå, selvom jeg har rooted den før med unrevoked 3?
Sitat av ollibolli Vis innlegg
Får ikke instalert busybox, men den sier at tlf ER rooted. SKal prøve den Super noob proof guiden litt senere Er det bare å kjøre på fra step 1 i den guiden nå, selvom jeg har rooted den før med unrevoked 3?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte unrevoked 3 på min Desire, etter det fikk jeg ikke rootet den på annen måte.. rootet en annen Desire uten problem, men får nå ikke rootet Desire HD i det hele tatt.. Regner med jeg er for "noob." Men å roote en telefon virker som den ultimate IQ-test. (Ja nå venter jeg bare på protestene.. )

edit: Beklager, var ikke ett hjelpsomt innlegg akkurat, bare en kommentar jeg måtte få ut.
Sist endret av Fuzzybossen; 4. august 2011 kl. 18:07.
Ja det er ikke lett å roote. Mye værre enn å jailbreake en iphone. Det har jeg gjort mange ganger. Skal prøve å finne ut av dette hvis ingen andre kan hjelpe meg med dette market problemet mitt...
Hadde Cyanogenmod selv en stund (bruk Leedroid, utrolig bra). Cyanogen har MYE problemer med market dessverre, og til tider virker det mer som flaks enn noe annet at man får lastet ned. Disse kategoriene spesielt er plagsomme å få til: basert på HTC Sense og store apps. Ellers er det eneste rådet jeg kan gi at du må bare prøve igjen og igjen. google det: cyanogen market problems. du finner mye. Og når ddet gjelder rooting av HTC mobiler er det en utrolig enkel sak.
step by step:
1. gå inn i recovery (pil tilbake+power når du slår på, naviger derfra til bootloader og recovery) Ta NANDROID backup derfra.
2. Root telefonen med UnrEVOked 3.
3. Da er tlf. din rootet.
4. VALGFRITT: bruk Alpharev for S-OFF. Har ikke gjort det selv og har ingen nytte av det for min del, så her må du/dere lete andre steder.
5. last ned ROM Manager og Titanium Backup
6. ta backup med titanium backup (ta gjerne backup med ROM Manager også, siden denne utfører en såkalt NANDROId backup (ihvertfall sist jeg sjekket) og da kan du restore fra recovery om det fucker seg.)
7. Last ned ROM med ROM Manager eller fra zip.

UANSETT HVEM DU VELGER, SÅ MÅ DU FØR DU TRYKKER "INNSTALLER" PÅ ROM-EN GÅ INN I RECOVERY OG VELGE WIPE DATA/FACTORY RESET OG GJERNE WIPE CACHE OGSÅ OG GJERNE WIPE DALVIK CACHE. ELLERS KAN DU FÅ STORE PROBLEMER NÅR ROM INNSTALLERES.
Manager:
8a. Bare innstaller, intuitivt nok til at det finner man ut.
9a. Kos deg, restore det du vil og prøv forskjellige ROMS, ikke glem å støtte devs!
zip:
8b. Gå inn i recovery igjen. Gå på apply zip from sd card eller noe i den duren. (duh, kan ikke de options ordrett)
9b. velg: Choose zip from SDcard
10. velg ROM-zipen din.
11. Innstaller
12. Innstallerer
13. Og masse annet tull og voila den er klar

FAQ:
q:Må jeg roote på nytt hver gang jeg bytter ROM?
a: Nei, er tlf roota, så er den det. er en heller komplisert prosess for å unroote den med stor sjanse for brick, så ikke gidd.

q: Må jeg ha S-OFF?
a: Kommer an på. Noen programmer, som Chainfire3D krever det. Personlig har ikke jeg enda ikke hatt bruk for det.

q: Kan jeg bytte ROM som jeg vil nå? Uten å roote på nytt?
a: Nå kan du bytte så mye du vil uten å roote på nytt, bare å innstallere igjen og igjen.

q: Forsvinner alt når jeg bytter ROM?
a: Ja, og nei. Er du flink på backup så nei. Hvis du gjør som meg og prøver så mye tull at tlf fryser på boot for fjerde ROM på rad, ja.
Sist endret av Makri; 6. august 2011 kl. 01:31.
Sitat av Makri Vis innlegg
Hadde Cyanogenmod selv en stund (bruk Leedroid, utrolig bra). Cyanogen har MYE problemer med market dessverre, og til tider virker det mer som flaks enn noe annet at man får lastet ned. Disse kategoriene spesielt er plagsomme å få til: basert på HTC Sense og store apps. Ellers er det eneste rådet jeg kan gi at du må bare prøve igjen og igjen. google det: cyanogen market problems. du finner mye. Og når ddet gjelder rooting av HTC mobiler er det en utrolig enkel sak.
step by step:
1. gå inn i recovery (pil tilbake+power når du slår på, naviger derfra til bootloader og recovery) Ta NANDROID backup derfra.
2. Root telefonen med UnrEVOked 3.
3. Da er tlf. din rootet.
4. VALGFRITT: bruk Alpharev for S-OFF. Har ikke gjort det selv og har ingen nytte av det for min del, så her må du/dere lete andre steder.
5. last ned ROM Manager og Titanium Backup
6. ta backup med titanium backup (ta gjerne backup med ROM Manager også, siden denne utfører en såkalt NANDROId backup (ihvertfall sist jeg sjekket) og da kan du restore fra recovery om det fucker seg.)
7. Last ned ROM med ROM Manager eller fra zip.

UANSETT HVEM DU VELGER, SÅ MÅ DU FØR DU TRYKKER "INNSTALLER" PÅ ROM-EN GÅ INN I RECOVERY OG VELGE WIPE DATA/FACTORY RESET OG GJERNE WIPE CACHE OGSÅ OG GJERNE WIPE DALVIK CACHE. ELLERS KAN DU FÅ STORE PROBLEMER NÅR ROM INNSTALLERES.
Manager:
8a. Bare innstaller, intuitivt nok til at det finner man ut.
9a. Kos deg, restore det du vil og prøv forskjellige ROMS, ikke glem å støtte devs!
zip:
8b. Gå inn i recovery igjen. Gå på apply zip from sd card eller noe i den duren. (duh, kan ikke de options ordrett)
9b. velg: Choose zip from SDcard
10. velg ROM-zipen din.
11. Innstaller
12. Innstallerer
13. Og masse annet tull og voila den er klar

FAQ:
q:Må jeg roote på nytt hver gang jeg bytter ROM?
a: Nei, er tlf roota, så er den det. er en heller komplisert prosess for å unroote den med stor sjanse for brick, så ikke gidd.

q: Må jeg ha S-OFF?
a: Kommer an på. Noen programmer, som Chainfire3D krever det. Personlig har ikke jeg enda ikke hatt bruk for det.

q: Kan jeg bytte ROM som jeg vil nå? Uten å roote på nytt?
a: Nå kan du bytte så mye du vil uten å roote på nytt, bare å innstallere igjen og igjen.

q: Forsvinner alt når jeg bytter ROM?
a: Ja, og nei. Er du flink på backup så nei. Hvis du gjør som meg og prøver så mye tull at tlf fryser på boot for fjerde ROM på rad, ja.
Vis hele sitatet...
Flott forklart!
Vet du om det finnes noe tilsvarende til Desire HD? Unrevoked støtter ikke denne, og har fulgt noen guider på xda, men får fremdeles ikke roota, så har jeg brukt gingerbreak med nyeste versjon uten at det hjalp, får bare opp "ups, her gikk det galt" eller noe i den duren. Hadde egentlig gitt opp nå, men hvis det finnes enklere metoder så er det jo verdt ett forsøk.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Noen som vet om en god ROM til Desire hd? Vil helst ha en litt skinned med med mange muligheter, tenkte på noe som klokket automatisk opp og ned cpu, mtp batterisparing osv
Sitat av Fleff Vis innlegg
Noen som vet om en god ROM til Desire hd? Vil helst ha en litt skinned med med mange muligheter, tenkte på noe som klokket automatisk opp og ned cpu, mtp batterisparing osv
Vis hele sitatet...
Leedroid som jeg linket til tidligere, er Desire versjonen som er portet fra Desire HD versjonen. Gi den en sjanse?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Flott forklart!
Vet du om det finnes noe tilsvarende til Desire HD? Unrevoked støtter ikke denne, og har fulgt noen guider på xda, men får fremdeles ikke roota, så har jeg brukt gingerbreak med nyeste versjon uten at det hjalp, får bare opp "ups, her gikk det galt" eller noe i den duren. Hadde egentlig gitt opp nå, men hvis det finnes enklere metoder så er det jo verdt ett forsøk.
Vis hele sitatet...
Et kjapt google-søk viser meg at så lenge du ikke har TELUS DHD (noe jeg tror er noe det samme som en amerikansk DHD) så kan du bruke et (en?) tool som heter: Paul's visionary +tool
Utover det vet jeg ærlig talt ikke, har bare Desire selv, så er derfor bare den jeg har erfaring på.
Sist endret av Makri; 6. august 2011 kl. 22:29.
Takk for knall svar Makri! Last ned Rom manager fra clockwork. Der kan du laste ned og se på mange forskjellige ROMS