Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 978
Hei

Satt og spilte WoW på mac'en, da skjermen plutselig ble svart og hele shiten så god natt. Den slo seg da av, og jeg får ikke liv i den.
Uansett hvor lenge/kort jeg holder inne knappen, så skjer det ingenting.

What to do?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Tidenen dummeste spørsmål; men er det strøm på den?
sali's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Tidenen dummeste spørsmål; men er det strøm på den?
Vis hele sitatet...
Jauda, har alltid laderen i. Og har sjekket at kontakten er i alle steder.
Veit ikke hvordan ladesystemet på mac funker. men det kan være et scenario at den har gått strømtom og at laderen er defekt. Viss du har adapter på laderen altså den digre klumpen så stikker du laderen i kontakta i veggen så tar du den store klumpen i hånda holder den mot øret. så tar du kontakta inn i pcen og hører etter om det kommer en pipe lyd fra adapteret (klumpen). Får du en pipelyd så er dette en indikasjon på feil på laderen.
sali's Avatar
Trådstarter
Sitat av thebigt Vis innlegg
Veit ikke hvordan ladesystemet på mac funker. men det kan være et scenario at den har gått strømtom og at laderen er defekt. Viss du har adapter på laderen altså den digre klumpen så stikker du laderen i kontakta i veggen så tar du den store klumpen i hånda holder den mot øret. så tar du kontakta inn i pcen og hører etter om det kommer en pipe lyd fra adapteret (klumpen). Får du en pipelyd så er dette en indikasjon på feil på laderen.
Vis hele sitatet...
Ingen lyd. Og laderen funket jeg for typ 10-15 min før mac'en sa god natt også, så hadde uansett ikke gått tom for strøm på den lille tiden.
Hvis du ikke får gjort noe med den nå heller, så kan du gå tilbake til butikken og kreve at den skal repareres på reklamasjonsrett, da slipper du å betale noe som helst, det er ikke alle butikker som nevner reklamasjonsretten så det er best å være på den sikre siden og nevne det selv. Jeg leverte selv min på reklamasjon da min tok kvelden og jeg måtte reinstallere OS hver uke, endte med at det bare var en RAM brikke som var ødelagt (noe jeg hadde satt i selv for 2 år siden), så dem bare tok den ut også fungerte den helt fint igjen!
sali's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jäger Vis innlegg
Hvis du ikke får gjort noe med den nå heller, så kan du gå tilbake til butikken og kreve at den skal repareres på reklamasjonsrett, da slipper du å betale noe som helst, det er ikke alle butikker som nevner reklamasjonsretten så det er best å være på den sikre siden og nevne det selv. Jeg leverte selv min på reklamasjon da min tok kvelden og jeg måtte reinstallere OS hver uke, endte med at det bare var en RAM brikke som var ødelagt (noe jeg hadde satt i selv for 2 år siden), så dem bare tok den ut også fungerte den helt fint igjen!
Vis hele sitatet...
Er skolepc

Oooog jeg fikk liv i den! Haha, jeg er så dum. Når jeg slo av lyset i natt så tok jeg også strømmen i hele det rommet (sånn det funker her), så ergo, den har ikke ladet.. ehehe... Pinlig

GOD JUL!
Sitat av sali Vis innlegg
Er skolepc

Oooog jeg fikk liv i den! Haha, jeg er så dum. Når jeg slo av lyset i natt så tok jeg også strømmen i hele det rommet (sånn det funker her), så ergo, den har ikke ladet.. ehehe... Pinlig

GOD JUL!
Vis hele sitatet...

Hahaha! God jul ^^