Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5223
De fleste har vel prøvd å sette sitt eget fjes/hode over en unormalt sterk fyr o.l

Om du har lyst til å lære hvordan du kan flytte ditt/andres fjes over på en annen person slik det ser ”ekte” ut så kan du sjekke ut denne guiden

Du trenger:
- Basic forståelse og kunnskap innenfor photoshop
- 2 bilder (Jeg anbefaler at du bruker bildene i guiden første gang)
- Du bør kjenne til ”layer mask” og dets funksjon

Det tar ikke lang tid etter du har gjort det en gang, selvfølgelig blir resultatet bedre jo mer du jobber med det.
Personene vi skal ha det moro med er Jens Stoltenberg og Siv Jensen.

Bilde av Jens

Bilde av Siv

Det første du skal gjøre er å lagre bildene på PC’en og åpne dem i Photoshop slik:



Vi skal altså flytte fjeset til Jens over på Siv og ikke omvendt. Det er fordi håret til Siv gjør det litt problematisk.

Nå skal vi ”duplicate” layeren til jens. Da høyreklikker du på ”background ” layeren og velger ”Duplicate layer” Kall den nye layeren ”Jens”
Slik skal det se ut:



Nå skal du dra ”Jens” layeren inn i Siv sitt bilde og trykke på ”layer mask” som ser slik ut:



Etter du har gjort dette så fungerer det slik at svart visker ut, mens hvit gjenoppretter. Velg svart farge og begynn og hvisk ut rundt fjeset til Jens. Anbefaler at du bruker en rund brush uten fade.

Ørene skal bort, men pannen skal være igjen. Når du er ferdig skal det se sånn ca. slik ut:



Ta det med ro, det skal bli bedre.
Nå skal vi ”fade” Jens. Velg ”Basic brushes” og ta den største sirkelbrushen (500 px) med fade. Tegn rundt ansiktet slik at det ser sånn ut:



Da skal vi fikse størrelsen på fjeset slik at det passer bedre. Sett opacity på layeren til 60 % slik du ser begge fjesene (du må ha av og på opacity alt ettersom hvordan du ser det best). For å få ansiktet til å passe må du bruke ctrl + t (free transform) og viske ut/legge til helt til du blir fornøyd. Det er også lurt å zoome inn slik at du ser bedre. Dette er litt mye dilling. Slik ser mitt ut når jeg er ferdig med å få det til å passe:



Da skal vi fikse fargen på fjeset. Gå til Image – mode – trykk på ”CMYK Color” – når vinduet popper opp velger du ”Don`t flatten” Grunnen til at vi gjør dette er fordi det er bedre å justere fargene Cyan Magenta Gul og Svart enn Rød Gul og Blå
Siden du har brukt ”layer mask” er det den som er aktiv, klikk derfor på bildet av jens slik at det er fjeset du har valgt
Gå til Image – adjustments – curves…



Pilene viser hvilke retninger du skal flytte streken. Velg først cyan og deretter flytter du streken sånn at fargen i Jens sitt fjes blir mer som i Siv sitt. Gjør dette med alle fargene (cyan, magenta, gul og svart) Har du gjort alt riktig bør det se noenlunde slik ut:



Dersom du har problem med fargene så er min ”Curves” oppe så du kan sette dem slik jeg har gjort.

HUSK Å SETTE TILBAKE TIL RGB NÅR DU ER FERDIG!


Da gjenstår bare finpussen. Hårstråene må komme på plass. Gjør "layer mask" aktiv igjen. Så kan du farge med svart over dem eller bruke smudge for å dra det sorte bortover.

Etter litt finjustering er jeg kommet hit:



Kunne selvfølgelig gjort mer utav det, men håper dere får et bilde av hvordan det skal gjøres. De som prøver seg må gjerne laste opp resultatet i tråden. Håper dette blir tatt godt imot. Dersom responsen er god så skal dere ikke se bort ifra en ny guide.

Takk for meg

Blackspot


Her er et bilde som er litt mer gjennomført. Jo mer tid du bruker jo bedre blir det. Om bildene er lett å "merge" har også litt å si.

Lykke til
I see you...
NAPse's Avatar
Finne ansikter lettere
Google For Viderekommende

Noe som kan være relevant i denne sammenhengen.

Sitat av Turbolego
Det Skjulte Google-Ansikt-Bilde Søket!

Nylig ble en interessang funksjon i Bildesøket Til Google avdekket, nemmelig muligehten for å filtrere søkeresultatene til bare bilder av fjes!
det eneste man trenger å gjøre, er å legge til "&imgtype=face" til slutten av linken som står i nettleseren din etter et bildesøk...

Eksempel --> Bildesøk på "George w. Bush":
Vanelig Søk

Kode

 http://images.google.no/images?q=george%20w.%20bush&ie=UTF-8&oe=UTF-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

Søk med kode på slutten

Kode

http://images.google.no/images?q=george%20w.%20bush&ie=UTF-8&oe=UTF-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi&imgtype=face
Vis hele sitatet...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Blackspot
---Guiden---
Vis hele sitatet...

I fare for å virke litt for kritisk, så ville jeg speilet bilde av Jens slik at han sto likedan som Siv, før du legger på ansiktet. Ser litt mer naturlig ut på den måten.




Det her strider hardt mot det jeg står for, men det er litt artig da..

http://img214.imageshack.us/img214/3204/54443637uj7.th.jpg
Sitat av Joey
I fare for å virke litt for kritisk, så ville jeg speilet bilde av Jens slik at han sto likedan som Siv, før du legger på ansiktet. Ser litt mer naturlig ut på den måten.
Vis hele sitatet...
Bra du påpekte det! Jeg prøvde faktisk å speilet bildet, men jeg hadde allerede fikset hårstråene og er litt for lat til å begynne på nytt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvor ligger fade brushen, finner den ikke, bruker cs3 extended
kp til den som kan si det...
Sitat av sky_king Vis innlegg
hvor ligger fade brushen, finner den ikke, bruker cs3 extended
kp til den som kan si det...
Vis hele sitatet...
velg en rund brush og sett master diameter til 500 og hardness til 0
Sist endret av Atec; 1. desember 2008 kl. 17:04.
Sitat av Joey Vis innlegg
I fare for å virke litt for kritisk, så ville jeg speilet bilde av Jens slik at han sto likedan som Siv, før du legger på ansiktet. Ser litt mer naturlig ut på den måten.




Det her strider hardt mot det jeg står for, men det er litt artig da..

http://img214.imageshack.us/img214/3204/54443637uj7.th.jpg
Vis hele sitatet...
Damn, ligna helt sjukt på vår alles MacGyver!!!!
http://knowfaces.files.wordpress.com/2008/04/macgyver.jpg
Her er mitt forsøk (første gang jeg prøver ).
Noen som gjetter hvem det er ?



EDIT*
Ser nå at svaret står i filnavnet
Sist endret av shalabais; 1. desember 2008 kl. 18:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av shalabais Vis innlegg
Her er mitt forsøk (første gang jeg prøver ).
Noen som gjetter hvem det er ?



EDIT*
Ser nå at svaret står i filnavnet
Vis hele sitatet...
Dersom du hadde sjekket ut "Curves" delen av tutorialen hadde det blitt bedre... Du ser fargene blir unaturlige
Jeg pleier å skru ned opacity'n på ansiktet jeg legger over for å matche øyehøyde/bredde og munn/nese så det sitter på akkurat rett sted..