Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2750
Jeg satser på at dette er riktig fora for denne topicen. Jeg har tenkt å lage en app til iphone/itouch som bare er et kart over Norge. En skal kunne zoome inn og se større veier. Til dette trenger jeg et kart over norge. Jeghar regnet med å måtte dele opp kartet i flere deler. (N, S , Ø, V) kanskje? Hvir kan jeg finne et slikt digitalt kart? Jeg går ut ifra at filen vil være nokså stor, om det finnes noe slikt. Anyone?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
www.norgeibilder.no

Vet ikke om det er det du var ute etter?

Edit: Åja, digitalt...
Sist endret av Brainiac; 21. mai 2008 kl. 00:49.
Hmm, kanskje du kan bruke Google Earth?
Stavanger er ikke detaljert i Google earth, så jeg ville brukt NorgeiBilder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg aner ikke. Tror ikke det er mulig å få et stort, delvis detaljert bilde derifra. Da må jeg sette sammen mange små kart som jeg har zoomet inn på og det gidder jeg ikke.
Ta kontakt med Statens Kartverk, de har så vidt jeg kan forstå svært detaljerte digitale kart, men de krever av en eller annen grunn blodpris for de.
Jeg har ett program på dataen som er ett kart over norge. det er i 3D liksom ser alle daler, elver, veier og alle sånne ting (ikke hus da)
husker ikke hva programmet heter igjen, men tipper du finner der på nette ett sted (søk på norge i 3D eller noe sånn)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvordan skal du gjøre dette? Sette sammen bilder fra norgeibilder.no til ett schwært bilde man kan zoome inn på?

Jectson: Kanskje han ikke kan bruke GE fordi det ikke er detaljert nok?

Traktortom2: Du har ikke litt mer informasjon om programmet da vel?
Sitat av Traktortom2
Jeg har ett program på dataen som er ett kart over norge. det er i 3D liksom ser alle daler, elver, veier og alle sånne ting (ikke hus da)
husker ikke hva programmet heter igjen, men tipper du finner der på nette ett sted (søk på norge i 3D eller noe sånn)
Vis hele sitatet...
Du har et program på pcn men husker ikke hva det heter? Finn programmet da luring, å si hva det heter.
Sitat av Traktortom2
Jeg har ett program på dataen som er ett kart over norge. det er i 3D liksom ser alle daler, elver, veier og alle sånne ting (ikke hus da)
husker ikke hva programmet heter igjen, men tipper du finner der på nette ett sted (søk på norge i 3D eller noe sånn)
Vis hele sitatet...
http://www.norgei3d.no

Der har du det. Ganske imponerende egentlig. I allefall de plassene der det er gode fly-foto som over mitt hjemmested.