Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3372
En venn av meg har et lite spørsmål til de av dere som har erfaring med Extacy.
For leden dag kjøpte han 4 "blå duer", han startet med en halv og etter nesten 1 time ga den funk.
Meningen var bare for å i det heletatt se om det fungerer da han har vært svært uheldig med sine tidligere kjøp.
dagen etter tok han den andre halve, men den ga aldri funk.
Kan det være dårlig blandet å at virkestoffene lå mest på den "ene siden" av pillen?
I så fall, om man knuser dem, å blander det, å legger det i gelatinkapsler, vil det gi samme effekt, eller vil den bli dårligere?
Tanken var da å "spre" virkestoffet slik at det blir jevnt fordelt.

På forhånd takk.
Du må øke dosene betydelig for å få funk andre dagen på MDMA.
Pass på å vente minst en uke mellom hver gang, så skal det gå bra.
Sist endret av lars?; 14. juli 2007 kl. 13:22.
Nettopp, fordi mennesker meget raskt opparbeider en tolleranse for MDMA. Derfor (som lars sier) må dosene økes for å oppnå liknende eller ønsket effekt, dersom inntakene skjer med relativt kort mellomrom.

Det er nettopp pga toleransen man oppbygger, at flertallet omtaler sin første ecstacy som den beste av alle de har inntatt noen gang. Det er fordi påkjenningen på kroppen "aldri" blir like intens som første gang.
Sist endret av DonVito; 14. juli 2007 kl. 13:40.
kan det være at den ene halvdelen av pillen var E, mens den andre halvdelen bare var pille hvis du skjønner? Hørte noe om det for en tid tilbake at selve dopet kunne ha samla seg i en del av pillen, mens resten av pillen bare var div. andre stoffer for at det skulle være nok masse til å lage en pille.

Høres kanskje litt på trynet ut men poster allikevel
Neida. Det er ingen garanti for MDMA-innhold i en ecstacy-tablett. De inneholder et omtrentlig antall milligram hver. Mesteparten av tabletten er blandestoffer. Noen blandestoffer er tilstede for å påvirke effekten, mens andre kun er der for det økonomiske sin del.

Et skrudd eksempel, for å sette ting i perspektiv:

Tenk deg at du har 10 liter risgrøt, og skal porsjonere disse i små porsjoner med omtrent likt antall riskorn i hver porsjon. Størrelsen skal være 1 x 1 cm, og hele operasjonen skal skje ved at grøten presses gjennom en sylinderaktig form, èn og èn porsjon, på et samlebånd. Sannsynligheten for at samtlige porsjoner inneholder det ønskede antallet riskorn er såklart minimal. Du må også regne med at et stort antall av porsjonene dine kun inneholder alt det andre du blandet sammen for å lage grøten.

Sist endret av DonVito; 14. juli 2007 kl. 14:11.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Les Den Store MDMA-tråden hvis du lurer på hvorfor MDMA funker så dårlig dagen(e) etter:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=86181

Det er forresten en veldig dårlig idé, fra hva jeg har lest så langt, å ta MDMA flere dager på rad. Du vil sannsynligvis ende opp med å bare bli ekstremt redusert, kanskje t.o.m. deprimert.
Trådstarter
DonVito, så du sier det at det kan godt hende min venn sitter med 3 "blå duer" hvorav kanskje bare 1 av dem fungerer? :S
Selvsagt er det mulig, men han har mest sannsynlig fått økt toleranse. Slik mener jeg er obligatorisk å vite før man i det hele tatt tenker på å innta stoffer som MDMA.
Sitat av DonVito
Nettopp, fordi mennesker meget raskt opparbeider en tolleranse for MDMA. Derfor (som lars sier) må dosene økes for å oppnå liknende eller ønsket effekt, dersom inntakene skjer med relativt kort mellomrom.

Det er nettopp pga toleransen man oppbygger, at flertallet omtaler sin første ecstacy som den beste av alle de har inntatt noen gang. Det er fordi påkjenningen på kroppen "aldri" blir like intens som første gang.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge varer tolerensen egentlig?? Når en E pille-som man sier, aldri blir som den første??

Får ikke det helt til å stemme jeg. Siden generell toleranse på piller går alltid etter lang tid tilbake til normalt mener jeg!?
Sist endret av empty; 14. juli 2007 kl. 18:45.
Ja, folk burde sette seg litt inn i hva de driver med før de bare trøkker i seg ting. Jeg har vært borti en del forskjellige stoffer gjennom tidene, men har alltid gjort dyp og grundig research om et stoff før jeg har inntatt det. Det er viktig å vite så mange aspekter ved stoffet som mulig før man spiser. Itilfelle noe skulle skje er det greit å vite hvorfor ting evt. skjer og hva man bør gjøre for å bedre det.

Dette burde være, og ER obligatorisk for alle med litt vett mellom øra. Er tross alt ikke drops vi spiser.
Sitat av Sinister
Ja, folk burde sette seg litt inn i hva de driver med før de bare trøkker i seg ting. Jeg har vært borti en del forskjellige stoffer gjennom tidene, men har alltid gjort dyp og grundig research om et stoff før jeg har inntatt det. Det er viktig å vite så mange aspekter ved stoffet som mulig før man spiser. Itilfelle noe skulle skje er det greit å vite hvorfor ting evt. skjer og hva man bør gjøre for å bedre det.

Dette burde være, og ER obligatorisk for alle med litt vett mellom øra. Er tross alt ikke drops vi spiser.
Vis hele sitatet...

Har også gjort litt, men altid søkt opp og sett hva jeg putter i meg og hva som kan skje før jeg tar det. anbefales!
en halv en er jo altfor lite..gir jo ikke mye funk uansett.. ta 2-3, med mindre de e ekstraordinært kraftige
Don Veto: Dette kommer jo helt an på typen piller. Jeg har hørt historier om folk som har tatt 2 rosa supermenn (de som var i vinter) og bare gikk i bakken. Hvis du kommer fra bygda er det kanskje ikke så rart, siden pillene f eks i hammerfest pleier å være dårlige, men moralen her er vel at hvis du trenger å ta mer enn én er det vel heller pilla som er ekstraordinært dårlig
Må bare si at jeg aldri har tatt ecstasy, men må bare spørre Har hørt at det kan bedre effekten av de og knuse de og dra det i nesa...? stemmer dette? flere som sier det. veit også de som blander pulver av pillene med speep el cola...
Faithlive: Du vil få en kortere og mer intens effekt. Bare husk at ecstasy er piller laget i ulovlige laboratorier, og det kan være stoffer i tillegg til hovedvirkestoffene som absolutt ikke er sunt om man får det i nesa. Noen piller kan gjerne inneholde metaamfetamin, så vær obs på at du kan ende i en dusj med alle kompisa dine mens dere klipper av hverandre håret i mangel på bedre å gjøre

empty: Det som skjer er at MDMA (hovedvirkestoffet i det de fleste forbinder med ecstasy) får hjernen til å tømme serotoninlageret. Dette må være i noenlunde stand for at MDMA skal få gjort jobben sin. Spiser man f.eks fem normale doser MDMA på en fest på fredag, er lageret tømt og man vil få liten effekt på lørdag uansett hvor mye man putter i seg da.
Sist endret av Nichotin; 16. juli 2007 kl. 20:37.
Har hatt langt prosjekt om XTC/MDMA for ett par måneder siden (i skolesammenheng) og det stemmer som nichotin sier, man får bare virkning av MDMA når man har tilstrekkelig med serotonin i kroppen.
Hehe... skjønner... nei tror ingen vil ende i den dusjen! JA hørt flere sliter med og få virkning dagen etterpå... men hvor lang tid vil kroppen bruke på og gå tilbake til normalt da?
3 uker har jeg hørt
Vist han knuser pillen vil "stoffet" få større overflate noe som gjør at det vil bli tatt opp fortere og lettere av kroppen som vil gi han en raskere og mere intens rus men den vil vare kortere