Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1016
Har en del bilder som jeg gjerne ville satt inn et merke/navn eller noe nede i hjørnet, evnt en stripe neders, slik at jeg senere vet at det er jeg som har tatt de osv. Men det begynner å bli en del bilder, så lurte på om det var noe måte å gjøre dette på flere bilder samtidig, eller må jeg bare ta et og et bilde? Helst i photoshop eller fireworks, men andre programmer er også greit.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Vet ikke om den funksjonen, men du bør ihvertfall ikke gjøre det slik. Her er ihvertfall en turotial på hvordan lage signatur...
Sist endret av Jonta; 3. juni 2007 kl. 09:50.
Søk på google etter "Photoshop actions". Det er ganske enkelt
Du kan lage en hotkey i PS som automatisk legger på en valgt signatur på et valgt sted når du trykker ned valgt kombinasjon. F.eks Alt+F2,. har ikke laget så mange hotkeys selv, men tror du skal kunne få til å lage det til slik at den tok å automatisk åpnet neste bilde i mappen og tagget det, helt til det ikke var mer igjenn.. PM meg for info om å lage hotkeys, orker ikke forklare det nå
I photoshop lager du først en action som setter inn vannmerket ditt i bildet. Deretter går du inn på File > Automation > Batch og velger hvilken mappe bildene dine ligger i, og hvordan de skal behandles.

Done and done...