Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1845
Har en masete kollega som har funnet et godt kjøp i UK.
Men pga den lave prisen som er under halv pris av norsk pris så stoler hun ikke helt på at det er ekte. Butikken bruker ikke "verified by visa".

De eneste greiene jeg kommer på for å sjekke er disse:

http://google.com/safebrowsing/diagn...ETTADRESSE_HER

scamadviser.com

scamvoid.com

Er det andre måter å sjekke på? Ingen av disse tre gir grunn for uro.
Men hun har sendt epost for over en uke siden som ennå ikke er besvart. Både via epostadresse på siden og via et mail form.

For meg så skurrer det litt når eieren av en nettbutikk ikke svarer på spørsmål som omhandler sikkerhet etc. Og siden er også under et år gammel.
Finner ikke linker inn til siden. Og det er jo merkelig om siden var legit? Noen lenker inn skulle vel alle klare på et år?

Sa til henne alt i går at hun bare skulle droppe den siden, men nå maser hun fælt igjen. "Aldri sett ett så godt tilbud" blah blah.

Er ikke det gjennganger på svindel sider? Appelere til grådigheten hos kundene? Luringene tar heller ikke kredittkort som mastercard. Bare visa....

Noen ideer slik at jeg får slutt på dette maset, har ikke fått min første kopp kaffe ennå også er gnålet igang alt.
Som regel er det ikke så vanskelig å bare se det. Slike sider følger ofte et standard oppsett. I tillegg kan man sjekke hvem som eier siden. Ofte eier vedkommende flere nesten helt like sider, innenfor forskjellige nisjer.

https://who.is/

Hvis du gir oss adressen blir det lettere å hjelpe deg. (Slapp av, skal ikke kjøpe veska/skoene til venninna di) =)
Sist endret av mentalmelt; 25. september 2014 kl. 08:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uten Filter
Trådstarter
Sjekka who is men finner ingen flere på fyren. Alt ser legit ut, nettbutikken ser ordentlig ut og alt virker.
Men det var den gode gamle om at "er noe for godt til være sant så er det gjerne akkurat det".

Når ingen andre steder matcher prisen og det ikke kommer svar på epostene da skurrer det litt for meg....
Enig i det. Kan jo ikke handle av folk som ikke gidder å svare på henvendelser. Da kan man ikke forvente noe mer når det oppstår et problem, for eksempel av varen ikke kommer. Men hvis hun ikke hører på deg, så kanskje du skal la henne prøve? Av og til trenger folk å brenne seg litt. En av de mest effektive måtene å lære på.
Uten Filter
Trådstarter
Etter alt maset alt før hun handler ser jeg bare for meg hvordan det blir om hun blir bøffa.
Da må det nok bli hjemmekontor noen uker for å få arbeidsro
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hva med å gi oss linken, så vi kan sjekke det ut?
Be henne bruke kredittkort, da er det ikke hennes problem om det er scam.
Uten Filter
Trådstarter
Butikken tar kun visa og et eller annet engelsk kort eller noe slikt jeg husker ikke.
Det finnes VISA kredittkort.
Som nevnt ganske mange ganger før: Gi oss linken. Mye lettere å sjekke hvorvidt vi selv ville ha handlet der om vi ser siden. Jeg anser det som ganske vanskelig å synse hvorvidt en side er god fisk basert på kortbruk og mailfrekvens, da det ofte er helt andre faktorer som gjør at mistanken min kicker inn.
Nettsiden der du skal gjennomføre betalingen skal vel ha https://, altså en "s" etter "http". Er noe med at informasjonen blir kryptert osv. Skal ikke uttale meg for mye.
Men går sikkert an å lure seg rundt det også, så gjør som de andre her inne anbefaler deg, gi adressa, å få litt gratis hjelp av folk med peiling som gidder å bruke tid på deg. Det er ikke en selvfølge.
Hvorfor ikke legge ut link? Enkelt og greit.
De fleste tilbud som virker å være for gode til å være sanne er som regel det.
Finnes mange dårlige nettsider, uten at det nødvendigvis er svindel.


Det jeg bruker å bite mer merke i, er følgende:

Skrivefeil / språk - En nettside som selger ting skal i all hovedsak ikke ha skrivefeil. Ei heller elendige formuleringer som tydelig er fra google translate.

Produktutvalg - Er utvalget dårlig, er gjerne nettsiden også det. Hvor mange seriøse nettsider selger kun 2-3-10 produkter, som ikke er egenprodusert? Få, om ikke noen.

Shipping - Står gjerne informasjon om hvor og til hvilke land en side sender varene sine. WW shipping er i all hovedsak forbeholdt asiatiske sider. Om en britisk side reklamerer for det, så kan det være ugler i mosen.