Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1611
Hei!
Tenker å ordne meg helårs reiseforsikring, men hvem har dere gode erfaringer med?
Har tidligere kun brukt europeiske reiseforsikring, der man betaler 50kr hver dag, men samtidig så har man null egenandel, og etter man har sendt inn skademelding, så får man svar på bare noen få timer om at utgiftene dine blir overført på konto neste virkedag, uten å i det hele tatt må sende inn dokumentasjon på utgiftene, men nå har beløpene kun vært under 2000kr de gangene uhellet har vært ute, så kanskje de krever dokumentasjon på større beløp. Så reiser man på ferie i 7 dager, så betaler man 350kr (50kr x 7 dager) med Europeiske.
Dette blir da dyrt i lengden med en sånn forsikring når man reiser nesten hver måned.

Så er nå på utkikk etter en helårs reiseforsikring.

Noe av det jeg er ute etter:
1. Lav/ingen egenandel ved ulykke.
2. Lav pris på forsikringen.
3. Slipper å sende inn 100 sider med dokumentasjon ved ulykke.
4. Kan velge sykehuset jeg vil istedet for å ringe en vaktsentral som bestemmer hvor jeg må dra for at de dekker utgiftene.

Hva er Freaks sine erfaringer med reiseforsikringer? Hvilken forsikring anbefaler dere ifht. mine ønsker?
Europeiske har da helårsforsikringer? 148,- mnd for super forsikringen.
Jeg ble anbefalt Travelguard sin sist jeg skulle reise. Aner ikke hva som er bra med den, men en reiseglad bekjent sa det var den beste, også er den ikke alt for dyr.
Bestill deg et American Express kort og betal reisene med det.
Sitat av ialvik Vis innlegg
Bestill deg et American Express kort og betal reisene med det.
Vis hele sitatet...
Jess, AmEx har gull reiseforsikring i kortet. Jeg gidder ikke ha forsikring utenom
Kjapt og enkelt; ta en reiseforsikring hvor du er forsikret fra sekundet du er utenfor husdøren din.