Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9733
Heisann! Skal reise utenlands på onsdag, skal tilbringe 12 timer på flyplassen så lurer derfor på hvor tidlig man kan sjekke inn bagasjen/sikkerhetskontrollen. Noen sier det er en regel på 2 timer, noen sier at det ikke er regler... takker for svar
Spør reiseselskapet du skal fly med.
Hei, skal du fly charter, eller med vanlig flyselskap typ SAS?
Da kan du bare sjekke inn baggen selv på en av de automatiske innsjekk stasjonene, skrive ut bagtag å legg baggen på båndet
Tror det varierer litt på reiseselskap og kanskje til og med flyplass?

Uansett innsjekk bruker å åpne kl. 04.45. Så lenge dette er samme dato, så vil jeg tro du du skal klare å sjekke inn da.
Jeg har sjekket inn bagasje flere ganger mange timer før avgang, f.eks eng gang rundt kl. 11.00 og flyet mitt gikk ikke før rundt kl. 21.00

God tur!
Jeg vil si at du må være der 2,5 timer før flyet går siden jeg veldig glad i å ha god tid, men 2 timer skal holde lenge. Kommer veldig ann på om du skal utenfor Europa eller ikke også.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg vil si at du må være der 2,5 timer før flyet går siden jeg veldig glad i å ha god tid, men 2 timer skal holde lenge. Kommer veldig ann på om du skal utenfor Europa eller ikke også.
Vis hele sitatet...
To timer før avgang...? Om du skal reise innen Europa/Innenlands har sas senest 30 min før avgang, Gjelder det Asia/USA så er det 60 minutter.
Poppe kansje han liker og hande i tax free.
Skal du vente 12 timer på flyplass du reiser fra, eller er det en melomlanding det er snakk om?
Hei!

Her er det vist noen som ikke har lest hovedposten, igjen..
Sitat av Poppee Vis innlegg
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg vil si at du må være der 2,5 timer før flyet går siden jeg veldig glad i å ha god tid, men 2 timer skal holde lenge. Kommer veldig ann på om du skal utenfor Europa eller ikke også.
Vis hele sitatet...
To timer før avgang...? Om du skal reise innen Europa/Innenlands har sas senest 30 min før avgang, Gjelder det Asia/USA så er det 60 minutter.
Vis hele sitatet...
Se her..
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Heisann! Skal reise utenlands på onsdag, skal tilbringe 12 timer på flyplassen så lurer derfor på hvor tidlig man kan sjekke inn bagasjen/sikkerhetskontrollen. Noen sier det er en regel på 2 timer, noen sier at det ikke er regler... takker for svar
Vis hele sitatet...
Han lurer altså ikke på når siste frist for å sjekke inn er, men hvor tidlig han kan sjekke inn.
Med sas kan du sjekke inn 22timer før avgang, du må nesten gi oss litt mer info for å få et konkret svar. Men det står nok på hjemmesiden til selskapet
Les i ordre-/reisebekreftelsen du har fått på e-post. Innsjekk åpner som regel 2 timer før planlagt avgang hos de fleste selskaper, men det kan jo være det er noen avvik. På enkelte flyplasser driter de uansett i det og har åpent praktisk talt hele dagen.
Skal du tilbring 12 timer på Gardermoen så sørg for å skaffe deg tilgang til en av loungene, gjør det litt enklere.
Om det pga korresponderende transport til Gardermoen er umulig for deg å time ankomsten bedre ville jeg kjøpt en fullpris billett ekstra om flyselskapet har begrensninger på når du kan sjekke inn. Fullprisbilletter pleier å ha 100% penger igjen om kansellerer billetten. Og ofte gir det deg tilgang til loung også.

Det løser seg nok.