Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1648
Hei,

Jeg kom akkurat hjem fra Amsterdam, en kjempe tur.
Jeg digger denne byen så mye at jeg er nødt til å dra ned igjen.
De 3 neste ukene har jeg ferie fra jobb, og en perfekt mulighet til buss, hakking og tog. Jeg skal lese meg litt mer opp enn det jeg vet nå, og vil også spøre dere om litt hjelp.

Noen som har en reiserute for haiking evt. Tips med båt tog/ kortest mulig reise ned med minst mulig penger. Skal prøve meg uten penger nedover, men har kortet i bakhånd tilfelle noe skal skje.

Tusen takk

Mvh
Av erfaring er det greiest å sette snuta mot sør-øst.
Mye enklerer å få heik i Tyskland og sør-østover i forhold til beliga/frankrike/spania.
Billigere mat og billigere tak over hodet.

god tur
Du tror ikke det kan være like greit å ta fly fra OSL, da?
Vi snakker rundt en 1500 kr for tur/retur billett, og da slipper du tenke på at du må spise en haug med mat langs veien, stress å dra på bagasje, kanskje du må ut med penger for turen til Amsterdam allikevel. Og som du sier, Amsterdam er helt fantastisk. Elsker den byen, så det må vel være finere å bruke dagene der istedenfor langs motorveien?
Trådstarter
28 5
Selvsagt, life g on. Men siden jeg har 3 uker ferie og allerede brukt opp det meste av ferie penger. Så tror jeg det ville vært moro og haika litt nedover/buss isteden for fly. Fant fly til 1300 tur retur faktisk. Blir også med en kompis som ikke er like heldig med pengene denne sommeren. Så prøve på et ganske stramt budsjett.
Dagene der nede vil gå til vandring og shopsa.

Har også lest litt om haiking før og det virker utrolig fett, og nå har jeg sjangsen. Så hvorfor ikke!
Men takk for omtanken da
Sitat av weedie Vis innlegg
Selvsagt, life g on. Men siden jeg har 3 uker ferie og allerede brukt opp det meste av ferie penger. Så tror jeg det ville vært moro og haika litt nedover/buss isteden for fly. Fant fly til 1300 tur retur faktisk. Blir også med en kompis som ikke er like heldig med pengene denne sommeren. Så prøve på et ganske stramt budsjett.
Dagene der nede vil gå til vandring og shopsa.

Har også lest litt om haiking før og det virker utrolig fett, og nå har jeg sjangsen. Så hvorfor ikke!
Men takk for omtanken da
Vis hele sitatet...
Kjør bare. Mange som burde ha den kreative og "loffer" tankegangen du har! Selv skal jeg ikke langt nå til sommeren, men en liten vandretur og null planer i nabolandet skal det bli!

Fantastisk! Gjerne oppdater etter turen. Orgasme for øynene å lese om slike erfaringer!

heartslava.
Haiket en måned på Island, og det jeg til slutt innså var at når du bruker haiking som transportmiddel er jo alle folkene du møter KULE folk, for det er jo bare dem som plukker opp folk Beste måten å reise på, og du har mange supre opplevelser, bekjentskaper og overraskelser i vente!
Og er du like heldig som jeg var vil mat og tak over hodet ofte løse seg av seg selv - som sagt, det er de awesome folkene som plukker deg opp