Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 296233
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Skarp du. KAn du ikke like godt foreslå å gå inn i hvilken som helst butikk og stjele akkurat det du vil ha?
Vis hele sitatet...
Hva er problemet ditt? Man kommer ikke langt ved å kun angripe folk hele tiden. Du kan heller bruke tiden din på å svare med noe konstruktivt. Hørt om ulvespråk?
Sitat av KongAlkohol Vis innlegg
Hva er problemet ditt? Man kommer ikke langt ved å kun angripe folk hele tiden. Du kan heller bruke tiden din på å svare med noe konstruktivt. Hørt om ulvespråk?
Vis hele sitatet...
Problemet er vell at dette er en tråd for måter å lure systemer, ikke for å oppfordre til stjeling fra pizza bud.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette går sikkert ikke under metoder for og lure hverdagslige systemer.

Gikk på mrgreen.com og sa på chatten der at jeg lurte på om dem hadde noen free spinns siden jeg hadde spilt bort alle pengene mine denne måneden og trengte mat, fikk 20 free spinns på mega joker av agenten jeg snakket med da
Sitat av l0cro Vis innlegg
Dette går sikkert ikke under metoder for og lure hverdagslige systemer.

Gikk på mrgreen.com og sa på chatten der at jeg lurte på om dem hadde noen free spinns siden jeg hadde spilt bort alle pengene mine denne måneden og trengte mat, fikk 20 free spinns på mega joker av agenten jeg snakket med da
Vis hele sitatet...
Fikk du gevinst nok til å få mat med disse spinsa da..?
På steder hvor du påfyller drikke selv så er det som oftest gratis med vann. Spør om du kan få vann så får du som oftest en kopp som likegreit kan brukes til å fylle brus eller kaffe.

Om du er ute med mange folk og bestiller Cider så gjør som følgende; hell Cideren oppi glasset og drikk litt. Huk så tak i servitøren og si at du skulle ha Eple cider og ikke Pære (eller motsatt). 2 for 1.

Bor du på kollektiv, eller er på besøk på kollektiv som har felles kjøkken. Sjekk fellesskapene, her ligger det ofte hauger på hauger med flasker og bokser. Som oftest er det 100-200 kr i pant der.

Meld deg inn i likenshare og motta gratis vareprøver.

Bestill 2 cheeseburgere og betal med en 50-lapp på MacDonalds på dager der betjeningen stresser. Hender de bare legger den vedsiden av kassa og da kan du snappe den tilbake ta cheesen og gå.

Bruk nett tjenester som glimt.com og meetup.com for å finne gratis arrangementer med mat. Kom innom midt i programmet og gå etter at du har spist. Det er ofte slike seminar smørbrød. Men det hender også at det er gratis drikke i baren.
[quote=d-_-b;2740652
Bestill 2 cheeseburgere og betal med en 50-lapp på MacDonalds på dager der betjeningen stresser. Hender de bare legger den vedsiden av kassa og da kan du snappe den tilbake ta cheesen og gå.
[/QUOTE]

Å stjele er ikke "å lure sytemet".
Er vel mye i denne tråden som er stjeling vil jeg tro..
Går ikke an å lure et system uten å svindle/stjele, hvis det er det, si meg noe som koster som du klarer å få gratis lovlig.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Går ikke an å lure et system uten å svindle/stjele, hvis det er det, si meg noe som koster som du klarer å få gratis lovlig.
Vis hele sitatet...
Poenget med denne tråden handler om noe litt annet enn det å bare stikke en ting i lomma og gå ut uten å betale. Det er simpelt tjuveri.

Det blir et dårlig eksempel, men ta en brusautomat for eksempel. Kanskje noen kan en metode for å få ut gratis brus? Trykke inn noen rar kombinasjon, legge på cash og få dem tilbake eller noe annet rart. Da lurer du maskinen, noe som ikke er ment til å skje. Dette gjelder alle aspekter. Du må tenke, prøve og kanskje feile for å få det til. Det er forskjellen.

Det hjelper også hvis det er et firma som er kjempestort og tjener altfor mye penger, da er det ikke så farlig som et lite firma som strever for å holde hodet over vannet.
Sist endret av Taurean; 26. oktober 2012 kl. 16:20.
Vet at å stjele ikke er å lure systemet, men jeg spør for det..

Hva skjer hvis jeg klarer å knekke de alarmene på klær i to? Vil det da starte å pipe eller no? Har også hørt det spruter blekk eller noe, også?

Fordi jeg har veldig lyst på nye klær, men har ikke råd til å kjøpe det. Thug life.
Sitat av SOAN Vis innlegg
Vet at å stjele ikke er å lure systemet, men jeg spør for det..

Hva skjer hvis jeg klarer å knekke de alarmene på klær i to? Vil det da starte å pipe eller no? Har også hørt det spruter blekk eller noe, også?

Fordi jeg har veldig lyst på nye klær, men har ikke råd til å kjøpe det. Thug life.
Vis hele sitatet...
Fins vel flere forskjellige typer alarmer. En av typene er som du sier med blekk. Dette fordi ingen vil gå med en hvit genser med en stor, rød blekkflekk på...

Tror nok uansett at dersom en alarm blir tatt av uten å bruke det instrumentet de har i kassa, vil alarmen utløses. Gå til fretex, der er det billig, og mye av det er brukanes.
"Tror nok uansett at dersom en alarm blir tatt av uten å bruke det instrumentet de har i kassa, vil alarmen utløses."

Løsning: Få tak i det instrumentet/verktøyet de har i kassen. Ta bilde av alarmbrikken, noter hva som står på den om det står noe, google litt og finn noen som selger dette på ebay eller andre sider.

Evt. pakk alarmen/plagget inn i masse alu.folie og håp på det beste når du går ut.
Sitat av SOAN Vis innlegg
Vet at å stjele ikke er å lure systemet, men jeg spør for det..

Hva skjer hvis jeg klarer å knekke de alarmene på klær i to? Vil det da starte å pipe eller no? Har også hørt det spruter blekk eller noe, også?

Fordi jeg har veldig lyst på nye klær, men har ikke råd til å kjøpe det. Thug life.
Vis hele sitatet...
Det er en del forskjellige alarmer ute å går. Noen med blekk noen uten. Det som er fint med blekkalarmene, er at ikke alle uler når du går ut av butikken, så du kan ta den av hjemme. Å få av alarmer er ofte en smal sak.
Noen typer alarmer klarer du å knipe av me knipetang i prøverommet. Hvis det ikke går funker det ofte å klippe av en tøybit rundt der alarmen er festet. Er kanskje ikke så kult, men et lite hull i innerlommen gjør ikke så mye.
Ofte er de ansatte tilogmed så dum at de fester alarmene i knappehull der du med litt makt klarer å presse ut alarmen. Når det kommer til å få varene ut, så bare tar du dem på under andre klær, eller legger i veske/sekk. Ikke se brydd ut på vei ut.
Nøkler til flere av alarmene på klær kan kjøpes på nett ganske rimelig.
Sitat av Daffiestlime Vis innlegg
Nøkler til flere av alarmene på klær kan kjøpes på nett ganske rimelig.
Vis hele sitatet...
Link? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter for å finne norske nøkler.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Link? Vet ikke helt hva jeg skal søke etter for å finne norske nøkler.
Vis hele sitatet...
Noter deg hva det står på alarmen i din lokale klesbutikk, og søk på det.
Gratis parkering på gardermoen:
1. Få tak i et sånt hertz-skilt til å henge på speilet, veldig enkelt å få tak i hvis du ønsker det.
2. Kjør inn på parkeringen på avgangsplanet, så kjører du "gjennom" parkeringen og ned et plan, inn ved leiebil-parkeringen.
3. Trekk lapp for å komme inn igjen, og der parkerer du med skiltet til hertz hengt opp.
4. Når du er tilbake fra ferie, trekker du lapp for å komme ut av bommen nede fra leiebilparkeringen, samme lappen bruker du når du kommer opp, gratis parkering
Jeg vet ikke om det er nevnt allerede, men har en liten lifehack:

Ved gangfelt i byer der man må trykke på en knapp på en boks for å få grønt lys, er det en knapp under boksen for blinde osv. Har hørt at det blir fortere grønt hvis man trykker der.
alle disse triksene handler om å få ting gratis eller å få penger, men er det virkelig nødvendig å stjele når vil lever i Norge, hvor vi tjener godt og får trygd hvis vi ikke kan jobbe?
Når vi er inne på å lure systemer, er det noen mulighet å lure seg til stipend/legater?
Sitat av Kramer Vis innlegg
Jeg vet ikke om det er nevnt allerede, men har en liten lifehack:

Ved gangfelt i byer der man må trykke på en knapp på en boks for å få grønt lys, er det en knapp under boksen for blinde osv. Har hørt at det blir fortere grønt hvis man trykker der.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skulle plassert en knapp der. Her jeg bor trenger du så vidt å være borti knappen, det er bare å stryke hånden over. Skjønner heller ikke hvorfor lyset skulle skiftet fortere for blinde. Hvorfor skal de ha privilegier vi ikke får.
Sitat av Casjmy Vis innlegg
Hvorfor skal de ha privilegier vi ikke får.
Vis hele sitatet...
Spør du virkelig om det? Jeg kan godt skjønne at blinde får fortere grønt lys - hvis dette er tilfelle. Ikke greit å vite om du har trykket på knappen når du ikke ser noe. Forøvrig ikke greit å gjøre noenting når du ikke ser noe, men nei, disse blinde burde ikke ha noen privilegier vi ikke får.
Sitat av Zoof Vis innlegg
Gratis parkering på gardermoen:
1. Få tak i et sånt hertz-skilt til å henge på speilet, veldig enkelt å få tak i hvis du ønsker det.
2. Kjør inn på parkeringen på avgangsplanet, så kjører du "gjennom" parkeringen og ned et plan, inn ved leiebil-parkeringen.
3. Trekk lapp for å komme inn igjen, og der parkerer du med skiltet til hertz hengt opp.
4. Når du er tilbake fra ferie, trekker du lapp for å komme ut av bommen nede fra leiebilparkeringen, samme lappen bruker du når du kommer opp, gratis parkering
Vis hele sitatet...
Har du testet dette i praksis? Hertz behandler jo bilen (vasker / sjekker etc) mellom hvert utleie og du må sette bilen fra deg bilen på en av deres plasser. Så jeg antar at de vil lukte lunta...
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Spør du virkelig om det? Jeg kan godt skjønne at blinde får fortere grønt lys - hvis dette er tilfelle. Ikke greit å vite om du har trykket på knappen når du ikke ser noe. Forøvrig ikke greit å gjøre noenting når du ikke ser noe, men nei, disse blinde burde ikke ha noen privilegier vi ikke får.
Vis hele sitatet...
1. Det kommer en relativt høy lyd når du trykker på knappen.
2. Det hjelper ikke en blind person noe særlig at det blir grønt lys fortere.
3. Blinde kan gjøre masse de. I tillegg har de jo førerhunder.
Sitat av Sinken Vis innlegg
1. Det kommer en relativt høy lyd når du trykker på knappen.
2. Det hjelper ikke en blind person noe særlig at det blir grønt lys fortere.
3. Blinde kan gjøre masse de. I tillegg har de jo førerhunder.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, kjenner en som er blind som spiller trommer, er på Facebook med mer.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Har du testet dette i praksis? Hertz behandler jo bilen (vasker / sjekker etc) mellom hvert utleie og du må sette bilen fra deg bilen på en av deres plasser. Så jeg antar at de vil lukte lunta...
Vis hele sitatet...
Testet dette da jeg jobbet på Gardermoen, tror nok ikke de vil lukte lunta, vet ikke om du har vært i den etasjen og sjekket alle bilene, vil tippe det er kanskje 50-60 biler tilsammen, skal nok en del til for at de husker alle bilene.
Er vel et par mnd. siden jeg var der sist, men om de ikke har endret rutiner, så skal det fortsatt funke.
Enjoy
Sitat av Kramer Vis innlegg
Når vi er inne på å lure systemer, er det noen mulighet å lure seg til stipend/legater?
Vis hele sitatet...
Det er nok vanskelig, men husk at når du tar høyere utdanning og består eksamen, så beholder du 40% av studielånet som nå er på ca 90.000,-

Har hørt om en fyr som oppdaget at en del lette fag innen psykologi eller filosofi hadde "multiple choice"-eksamen, så han meldte seg opp i flere av disse, og med litt sunn fornuft klikket han seg til en ståkarakter og beholdt 90.000*0,4 = 36.000 på et år. Uten faktisk å ha studert. Hadde selv et fag en gang innen etikk, og foreleseren sa at det ikke var mulig å stryke i etikk fordi det var så subjektivt.
Sitat av Zoof Vis innlegg
Testet dette da jeg jobbet på Gardermoen, tror nok ikke de vil lukte lunta, vet ikke om du har vært i den etasjen og sjekket alle bilene, vil tippe det er kanskje 50-60 biler tilsammen, skal nok en del til for at de husker alle bilene.
Er vel et par mnd. siden jeg var der sist, men om de ikke har endret rutiner, så skal det fortsatt funke.
Enjoy
Vis hele sitatet...
Jeg leier relativt ofte bil på Gardermoen, men det kan godt hende det du skriver stemmer. Jeg er i så fall sjokkert over dårlige rutiner hos utleieselskapet, men dårlige rutiner i bedrifter er forsåvidt ikke noe nytt
Vet ikke om det kan regnes som å lure systemet, men man utnytter definitivt systemet.

Om man jobber i butikk, så blir man fort litt god i hoderegning. F.eks: man oppfatter hvor mye kunden skal ha igjen, og hvor mye kunden kan gi i smått for å få et helt beløp igjen før kunden ser det. De fleste vet hvor mye de skal ha igjen, men veldig få teller myntene de får. De eldste kundene gjør det.

Man gir en 20-kroning for lite hver gang en kunde skal ha igjen et beløp som ikke er rundt, som f.eks. at en kunde handler for 652,- betaler med en 1000-lapp og får en 200-lapp, en hundrelapp, to tiere, en femmer og tre kronestykker igjen.

Funker enda bedre om du gjemmer femtilappene, og gir flere mynter igjen i stede: En kunde handler for 322,-, betaler med to 200-lapper, og får igjen to 20-kroninger, tre femmere, og tre kronestykker.

Sett en prikk på en alpp eller noe for hver 20-kroning, og ta ut riktig beløp når du gjør opp kassa.

Noen kunder vil selfølgelig påpeke at du har gjort feil, og da beklager du og gir kunden 20 kroner. Har selv gitt både 100-lapper og 200-lapper for lite igjen (ikke med vilje) og det blir litt pinlig før kunden får pengene sine og går. Men ser ikke helt hvordan man kan bli tatt for dette, med mindre en kunde oppdager at han har fått 20 kroner for lite flere ganger av sammen person, og går til sjefen. Selv da kan du bare si at du er litt dårlig i hoderegning. Og om du vil være ekstra sikker, gi en tier i stede for en 20-kroning, om none sier noe så beklag og si at det sikkert lå en tier oppi 20-kroningene.

Om du har mange kunder, og gjøre det med 50 kunder hver dag, så ja.. Do the math
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Vet ikke om det kan regnes som å lure systemet, men man utnytter definitivt systemet.

Om man jobber i butikk, så blir man fort litt god i hoderegning. F.eks: man oppfatter hvor mye kunden skal ha igjen, og hvor mye kunden kan gi i smått for å få et helt beløp igjen før kunden ser det. De fleste vet hvor mye de skal ha igjen, men veldig få teller myntene de får. De eldste kundene gjør det.

Man gir en 20-kroning for lite hver gang en kunde skal ha igjen et beløp som ikke er rundt, som f.eks. at en kunde handler for 652,- betaler med en 1000-lapp og får en 200-lapp, en hundrelapp, to tiere, en femmer og tre kronestykker igjen.

Funker enda bedre om du gjemmer femtilappene, og gir flere mynter igjen i stede: En kunde handler for 322,-, betaler med to 200-lapper, og får igjen to 20-kroninger, tre femmere, og tre kronestykker.

Sett en prikk på en alpp eller noe for hver 20-kroning, og ta ut riktig beløp når du gjør opp kassa.

Noen kunder vil selfølgelig påpeke at du har gjort feil, og da beklager du og gir kunden 20 kroner. Har selv gitt både 100-lapper og 200-lapper for lite igjen (ikke med vilje) og det blir litt pinlig før kunden får pengene sine og går. Men ser ikke helt hvordan man kan bli tatt for dette, med mindre en kunde oppdager at han har fått 20 kroner for lite flere ganger av sammen person, og går til sjefen. Selv da kan du bare si at du er litt dårlig i hoderegning. Og om du vil være ekstra sikker, gi en tier i stede for en 20-kroning, om none sier noe så beklag og si at det sikkert lå en tier oppi 20-kroningene.

Om du har mange kunder, og gjøre det med 50 kunder hver dag, så ja.. Do the math
Vis hele sitatet...
Er vel ikke hverdagslige systemer du lurer? Dette er jo tyveri fra kunder.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Er vel ikke hverdagslige systemer du lurer? Dette er jo tyveri fra kunder.
Vis hele sitatet...
Sorry da, var den snilleste scamen jeg kom på Prøver igjen da.

Om man går til en bensinstasjon fem minutter før den stenger og spør om å få de pølsene/kakene/whatever som skal kastes, så får man ofte en pølse og en bolle eller noe. Ikke alle plasser som gir bort, men er lov å spør flere steder. Når vi var små fikk vi alltid pølser 2155 på den lokale bensinstasjonen. Fint når man er tolv år og blakk. Eller bare blakk. Vil påstå det er å lure systemet, siden man får en vare til 40-50 kroner gratis.

(Mulig denne er nevnt før, lenge siden jeg leste gjennom hele tråden)
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg leier relativt ofte bil på Gardermoen, men det kan godt hende det du skriver stemmer. Jeg er i så fall sjokkert over dårlige rutiner hos utleieselskapet, men dårlige rutiner i bedrifter er forsåvidt ikke noe nytt
Vis hele sitatet...
Jeg jobbet i Hertz før, så var leiebil på hertz Gardermoen hver frihelg nesten til en billig penge. Jeg jobbet også på Gardermoen, ikke hertz gardermoen, men på selve flyplassen, og da parkerte jeg flere ganger inne på den plassen.
Men som sagt, nå har jeg ikke vært der og sjekket på veldig lenge, men som du sier, dårlig rutiner er ikke uvanlige, selv om jeg kan forstå at Hertz svikter.
Uansett en fin mulighet for oss som ikke har så altfor mye penger til overs til parkering under ferien =D
Dette blir 50/50 "jeg har en ide" og "det der er tyveri, ikke lureri". Kan ikke noen bare endre trådtittelen til å omhandle tyveri, eller så kan de som ikke har noe å bidra med bare holde kjeft. Det er moderators oppgave å sensurere off-topic.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvorfor skulle minibanken ta inn igjen pengene?
Du har allerede tatt dette ut fra kontoen din, så skjønner ikke hva du kan vinne på dette.

Mitt bidrag til tråden:
Et knep som folk bruker alt for lite er å spørre om rabatt.
Særlig om du handler en hel del dyre ting i samme slengen.
Vis hele sitatet...
to bankkort til samme konto, perfect timing tenk ut den du og hold den for deg selv
Jeg kan fortelle om 2 måter, den ene har jeg testet selv, den andre har jeg sett en kompis gjøre 1 gang i måneden i flere år.

Min lille snus-scam.

Jeg tror jeg hadde lest dette et sted, eller om jeg fant det på selv, det husker jeg ikke helt. Jeg gikk inn i en Kiwi butikk. Kjøpte en boks general porsjon, gikk ut av butikken, la alle porsjonssnusene i en annen tom snusboks som jeg hadde tatt med. Deretter gikk jeg inn i butikken igjen, og sa til kassereren "jeg har kjøpt feil snus jeg, dama skulle ha skruf isteden", så tok jeg en full skruf boks og la den tomme inn igjen. Jeg ble faktisk ganske nervøs når jeg dro denne. Kassereren spurte om han kunne få boksen og sjekke prisen, om de var like på skruf og general. Jeg visste han var ny, litt usikker, og bare vill gjøre jobben sin ordentlig, så jeg utnyttet dette og sa "Det går greit det, det er den samme prisen", han ga faen, smilten pent og sa "okei"

En kompis sin DRISTIGE red - bull scam

En kompis av meg har gjort dette hver gang han er på handletur i Sverige i 3-4 år nå. Vi bor like over grensen til Nordby og Svinesund. Altså, vi bor i Sarpsborg.

Anyways, Han kjøper 2 brett med red bull i godtebutikken ved siden av maximat. Han går så ut i bilen med brettene. Så går han inn på maximat med kvitteringen fra godebutikken. Han tar så 2 red bull brett fra maximat (+ litt småstash. engangskopper, tannkrem etc for at det ikke skal virke mistenkelig) så går han igjennom 1 kasse, det går bra. Han går ut i bilen igjen med varene. Så går han inn i butikken og repeterer det i en annen kasse. Tror det er 12-15 kasser der så når det er mye folk der drar han kanskje 6-7 kasser. En gang hadde vi så mye red bull i bagasjen at bilen skrapa borti hjulet over bittesmå ujevnheter i veien.

Fun fact: Han nevnte en gang at han fikk et digg adrenalin rush de første gangene han gjorde det, men nå er det bare rutine. No more adrenalin kick. Imens jeg blir svett av å bare være i nærheten av han når han scammer de så hardt.
Sitat av elessar Vis innlegg
Jeg kan fortelle om 2 måter, den ene har jeg testet selv, den andre har jeg sett en kompis gjøre 1 gang i måneden i flere år.

Min lille snus-scam.

Jeg tror jeg hadde lest dette et sted, eller om jeg fant det på selv, det husker jeg ikke helt. Jeg gikk inn i en Kiwi butikk. Kjøpte en boks general porsjon, gikk ut av butikken, la alle porsjonssnusene i en annen tom snusboks som jeg hadde tatt med. Deretter gikk jeg inn i butikken igjen, og sa til kassereren "jeg har kjøpt feil snus jeg, dama skulle ha skruf isteden", så tok jeg en full skruf boks og la den tomme inn igjen. Jeg ble faktisk ganske nervøs når jeg dro denne. Kassereren spurte om han kunne få boksen og sjekke prisen, om de var like på skruf og general. Jeg visste han var ny, litt usikker, og bare vill gjøre jobben sin ordentlig, så jeg utnyttet dette og sa "Det går greit det, det er den samme prisen", han ga faen, smilten pent og sa "okei"

En kompis sin DRISTIGE red - bull scam

En kompis av meg har gjort dette hver gang han er på handletur i Sverige i 3-4 år nå. Vi bor like over grensen til Nordby og Svinesund. Altså, vi bor i Sarpsborg.

Anyways, Han kjøper 2 brett med red bull i godtebutikken ved siden av maximat. Han går så ut i bilen med brettene. Så går han inn på maximat med kvitteringen fra godebutikken. Han tar så 2 red bull brett fra maximat (+ litt småstash. engangskopper, tannkrem etc for at det ikke skal virke mistenkelig) så går han igjennom 1 kasse, det går bra. Han går ut i bilen igjen med varene. Så går han inn i butikken og repeterer det i en annen kasse. Tror det er 12-15 kasser der så når det er mye folk der drar han kanskje 6-7 kasser. En gang hadde vi så mye red bull i bagasjen at bilen skrapa borti hjulet over bittesmå ujevnheter i veien.

Fun fact: Han nevnte en gang at han fikk et digg adrenalin rush de første gangene han gjorde det, men nå er det bare rutine. No more adrenalin kick. Imens jeg blir svett av å bare være i nærheten av han når han scammer de så hardt.
Vis hele sitatet...
det samme funker fint med matvarer osv, der det er to matbutikker. dessverre har jeg ikke nerver eller så dårlig råd til å gjøre det!
Sitat av elessar Vis innlegg

En kompis sin DRISTIGE red - bull scam

En kompis av meg har gjort dette hver gang han er på handletur i Sverige i 3-4 år nå. Vi bor like over grensen til Nordby og Svinesund. Altså, vi bor i Sarpsborg.

Anyways, Han kjøper 2 brett med red bull i godtebutikken ved siden av maximat. Han går så ut i bilen med brettene. Så går han inn på maximat med kvitteringen fra godebutikken. Han tar så 2 red bull brett fra maximat (+ litt småstash. engangskopper, tannkrem etc for at det ikke skal virke mistenkelig) så går han igjennom 1 kasse, det går bra. Han går ut i bilen igjen med varene. Så går han inn i butikken og repeterer det i en annen kasse. Tror det er 12-15 kasser der så når det er mye folk der drar han kanskje 6-7 kasser. En gang hadde vi så mye red bull i bagasjen at bilen skrapa borti hjulet over bittesmå ujevnheter i veien.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt hva kompisen din gjorde. Tok han altså to brett med Red Bull + noen random varer, og gikk rett gjennom kassa uten og en gang betale for de random varene han tok i den butikken? Og hva ville han gjort om han ble stoppa? Kvitteringen forteller jo tydlig hvilken butikk varene stammer fra. Eller er det noe her jeg har oversett...?
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Jeg skjønte ikke helt hva kompisen din gjorde. Tok han altså to brett med Red Bull + noen random varer, og gikk rett gjennom kassa uten og en gang betale for de random varene han tok i den butikken? Og hva ville han gjort om han ble stoppa? Kvitteringen forteller jo tydlig hvilken butikk varene stammer fra. Eller er det noe her jeg har oversett...?
Vis hele sitatet...
Synes selv at det var litt dårlig forklart, men tror jeg skjønte det:

Han har allerede kvittering fra butikk 1 for to brett med redbull.
Dette legger han i bilen.
Går inn i neste butikk og lesser oppi to nye brett og noen andre varer.
I kassa forteller han at han allerede har kjøpt disse brettene i butikken vedsiden (og han "orket ikke" legge brettene i bilen), og det har han kvittering for.
Dermed betaler han kun for de andre tingene han har i kurven.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Synes selv at det var litt dårlig forklart, men tror jeg skjønte det:

Han har allerede kvittering fra butikk 1 for to brett med redbull.
Dette legger han i bilen.
Går inn i neste butikk og lesser oppi to nye brett og noen andre varer.
I kassa forteller han at han allerede har kjøpt disse brettene i butikken vedsiden (og han "orket ikke" legge brettene i bilen), og det har han kvittering for.
Dermed betaler han kun for de andre tingene han har i kurven.
Vis hele sitatet...
Ah okey, det ga litt mer mening

Er fortsatt noe jeg ikke helt skjønte. Nå vet ikke jeg hvordan kvitteringene ser ut i Sverige eller i de butikkene, men står ikke logoen ganske stort øverst på kviteringen? Eller går planen ut på å bare vifte litt med den kjapt foran øynene på kassadamen?

Og når man har gått ut fra butikk nummer 2 første gang og går inn igjen, det er jo litt risky å gå forbi en ny kasse da? Kan jo hende personen fra første tur (eller noen andre som jobber der) ser deg og ser at du drasser på samme Red Bull-brett + noen helt nye varer?

Elessar er vel egentlig den som vet svaret best her :P

Men digger scammen, skal helt klart prøve det neste gang det skal harryhandles!
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Ah okey, det ga litt mer mening

Er fortsatt noe jeg ikke helt skjønte. Nå vet ikke jeg hvordan kvitteringene ser ut i Sverige eller i de butikkene, men står ikke logoen ganske stort øverst på kviteringen? Eller går planen ut på å bare vifte litt med den kjapt foran øynene på kassadamen?

Og når man har gått ut fra butikk nummer 2 første gang og går inn igjen, det er jo litt risky å gå forbi en ny kasse da? Kan jo hende personen fra første tur (eller noen andre som jobber der) ser deg og ser at du drasser på samme Red Bull-brett + noen helt nye varer?

Elessar er vel egentlig den som vet svaret best her :P

Men digger scammen, skal helt klart prøve det neste gang det skal harryhandles!
Vis hele sitatet...
kvitteringen viser jo at han allerede har betalt for redbullen i en annen butikk og at han har hatt med deg brettene inn i butikken, hvis du skjønner?
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Ah okey, det ga litt mer mening
Er fortsatt noe jeg ikke helt skjønte. Nå vet ikke jeg hvordan kvitteringene ser ut i Sverige eller i de butikkene, men står ikke logoen ganske stort øverst på kviteringen? Eller går planen ut på å bare vifte litt med den kjapt foran øynene på kassadamen?
Vis hele sitatet...
Her er kvittering fra nabobutikken at jeg kjøpte redbullene, jeg orket bare ikek dar helt til bilen min som er parkert helt i andre enden av parkeringsplassen.
Oops, min skyld... Glemte at man skulle si at Red Bullen stammet fra butikk 1. Da skjønner jeg alt
Kan fortsette med litt scam av henning olsen og diplom is

Okey, rett og slett sender du inn en reklamasjon om at du kjøpe en is som var smeltet. Butikken ville ikke returnere den, og du sender inn til dem fordi du ikke har noe annet valg. Jeg sa jeg hadde kjøpt en Royal Trippel til Diplom Is, og en pakke med Big Deal til Henning Olsen is. Fire dager etterpå nå falt det to gavekort i postkassa.
Sitat av mabe140 Vis innlegg


En venn kjøpte en snus pakke, og når han åpnet denne var det mugg i. Han fortalte meg at han tok bilde, og fikk en snusrull i posten. Jeg fant ut at jeg skulle prøve å se om det går ann å lure den og, så jeg lot en brødskive muggne, brukte en skje for å flytte mugget, over i en ny snusboks. Tok bilde og sendte inn, og en snusrull kom i posten.

Du er EN klage unna godis i posten.
Vis hele sitatet...
Hvilken Snus-Produsent ?
Jeg husker jeg fant søppel-dynga til en rema 1000 butikk og med dem lå det en kasse full av pantelapper..
Den største jeg fant var på 153,- og gikk inn og ga den til kassedamen, så fikk jeg 153,-
Vet dog ikke om det funker iogmed at de fleste butikker ikke har en lett tilgjenglig søppeldynge..

EDIT: Glemte å nevne at det var brukte pantelapper fra 2009.
Sist endret av Nick O' Teen; 29. november 2012 kl. 21:45.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Jobber du i en Servicebutikk kan du enkelt få gratis penger, eller spare litt på en vare. For meg som jobber i en butikk med mye reklamasjoner (stor kjede i Norge, og vil av sikkerhetsmessige årsaker ikke gå ut med navn på bedriften), - for meg som jobber i en butikk med mye reklamasjoner kan jeg enkelt gi kunden tilbake ekstra penger, gi en vare gratis.

Det hele fungerer ved at jeg får en byttelapp jeg skal fylle ut, og på den fyller jeg ut prisen på varen. Skal de for eksempel ha en tilgodelapp på 199,- (fordi varen kostet det) - kan jeg gi kunden en tilgodelapp på 249,-.

Skjedd mange slike feil at jeg har skrevet feil pris, og har enda ikke blitt tatt. Kunder kan også misbruke dette, da det hele er simpelt å fylle ut, men de fleste kommer til en ansatt.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Hvilken Snus-Produsent ?
Vis hele sitatet...
Swedish-Match antar jeg.
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Jeg husker jeg fant søppel-dynga til en rema 1000 butikk og med dem lå det en kasse full av pantelapper..
Den største jeg fant var på 153,- og gikk inn og ga den til kassedamen, så fikk jeg 153,-
Vet dog ikke om det funker iogmed at de fleste butikker ikke har en lett tilgjenglig søppeldynge..

EDIT: Glemte å nevne at det var brukte pantelapper fra 2009.
Vis hele sitatet...
Men de skanner jo pantelappene i kassa? Ville jo da trodd at de ikke ble godtatt fordi de allerede er brukt?
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Men de skanner jo pantelappene i kassa? Ville jo da trodd at de ikke ble godtatt fordi de allerede er brukt?
Vis hele sitatet...
Pantelapper kan brukes flere ganger. Har selv jobbet i butikk for en stund siden, da måtte vi huske å rive lappene i to for å forhindre at folk skulle bruke de om igjen
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Her skriver dem et kryss på pantelappene, tviler på at en kunne blitt brukt om igjen.