Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 712
Litt rar tittel, men men.

Jeg lurer på om det finnes noe som dette?

Hvis du ikke forstod hva jeg mente, så skal jeg prøve og forklare


En liten duppeditt som man kan bruke for og sende ut forskjellige frekvenser.
Hvis man vil åpne en bom, så har bussene en dings de trykker på, så åpner bommen seg, eller hvis man skal inn i garasjen, så kan man trykke på en liten fjernkontroll, så åpner garasje porten seg (hvis man har autoshit).

Er dette mulig å ha en liten fjernkontroll, som man kan stille inn frekvensen på, innen et stort område?
Det er nok ikke fullt så lett. Disse portåpnerene sender et signal på en bærefrekvens, så det holder ikke å sweepe forbi bærefrekvensen. Signalet settes gjerne vha dipswitcher i kontrollen og mottakeren på de enkle utgavene. Du må isåfall klare å replikere dette signalet. Bærefrekvensen er nok ganske lik for alle forskjellige portåpnere, eller ialle fall innenfor et avgrenset område som er gitt konsesjon på for den bruken.