Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5326
Hei!

Jeg får muligens et jobbtilbud som innebærer at jeg begynner som energimontør, men lurer på hvor mye man egentlig klatrer i ekstremt høye master? Er store deler av arbeidsåret i lufta, eller er det bare en liten del?

Har egentlig en del høydeskrekk, men det er mye mulig på grunn av ekstremt lite eksponering for høyder. Mulige dette er en vanesak…

Er det noen som jobber som energimontører som har hatt/har høydeskrekk, men klarer det eller kanskje har blitt vant til dette?

Kom gjerne med litt info om jobbhverdagen, om det er å anbefale osv.
Det spørs litt hva slags firma og avdeling du kommer til å jobbe i. Vi har en avdeling som ikke klatrer i master i det hele tatt, men de er allikevel energimontører. Dette er folk som jobber med belysning i tunneler, langs veier og gang og sykkelsti, lysløyper osv. Der blir det enten jobbet med jordkabel som sier seg selv at man ikke trenger å klatre, eller så er det hengekabel hvor de bruker liftbil grunnet lett tilgang.