Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6488
Jeg lurte på om noen vet åssen en fyller på en gassflaske av metall opp igjen.

Altså, jeg vil ikke bytte den inn hos en forhandler men altså fylle på den selv.

Mener dette skal være mulig med en spesiell kobling, og så fylle på en spesiell plass... var en fyr som viste en slik kobling til meg og sa han fylte hos en gass stasjon for bil.

Mener også at det går an å fylle opp engangs bokser til 17kr med gass igjen, men dette er ikke så spennende.

En slik gass flaske jeg har koster 600kr ny, da er den i kompositt. Men den jeg har er metall og derfor vil jeg altså få fylt den opp igjen.

Vi snakker om en slik propan flaske til campingvogn/bobil!
Sist endret av Tekniker2; 8. mai 2015 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er mulig å bytte disse inn igjen , 600, er i pant for flasken.. Betaler rundt 200kr for å fylle/bytte 10/11 kg flasker lokalt hær. (Bensinstasjon, noe dyrere, obs bygg/ felleskjøpet)
Sist endret av FpsDog; 8. mai 2015 kl. 02:30.
Ja hallo, det er derfor jeg spør da liksom!

Og så har det seg sånn at jeg ikke har en fyllestasjon hjemme. For tiden har jeg ikke mer gass en den jeg promper ut i ny og ne.

Jeg vet at det finnes fyllestasjoner for gassbiler, det jeg lurte på er om det går an å fylle flaska herfra, på samme måte som en bensinkanne.

Noen busser og biler går på gass, og i et fylke finnes ofte en gass fylle stasjon for biler.

Tanken var med en spesiell kopbling å fylle opp flaska på samme måte som gass tanken som en bil. En person viste meg en kobling for dette...
Glem det, og betal 200-lappen for påfylling...
Det er for ditt eget beste.
Hvis du finner ut hvilken kobling du trenger så må du uannsett måtte punge ut for koblinga (vanligvis dyrt, 300-1000kr).
Kobling kan du lage sjøl, og om du veier en full lik flaske, og har med deg vekt når du fyller, så vet du hvor mye du kan fylle før det går til helvete. Men du skal vite hva du gjør.
Jeg betalte 200kr for en full stor flaske. Som en sier her så er jo ikke den koblingen gratis heller, og en må vite hva fremgangsmåten er.

Så dette virket ikke som en gullgruve for meg med så lite gass forbruk.

Det jeg lurer på nå er:

1.Hvor lenge varer en slik bobil gassflaske som driver et kjøleskap?
2.Hvor lenge varer en slik bobil gassflaske om du fyrer opp gass ovnen på halvparten?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Hvor lang er en fisk?
Er det lengre til england enn med fly?

Det står vel noe om forbruket i dokumentasjonen på kjøleskapet.
Hvor lenge har du ovnen på? hvor stor er den?
"Øko-Terrorist"
Det er ikke Propan som er i de fleste gass fyllestasjonene for bil, men hovedsaklig Metan, ikke mange propanbiler igjen i Norge.
Jeg tviler uansett på at du kan drive kjøleskapet billigere med gass enn strøm i Norge. Vi har billig strøm.
1.Hvor lenge varer en slik bobil gassflaske som driver et kjøleskap?
2.Hvor lenge varer en slik bobil gassflaske om du fyrer opp gass ovnen på halvparten?[/quote]


Et Ventus 60 l gasskjøleskap forbruker ca 4,5g/t

En gassovn på 4kw forbruker ca 290g/t på full effekt, ca 150 på halv effekt.
Ventus gasskjøleskap med 11kg flaske = 92 døgn ved 4.5g pr 24 timer. Dette er ved helt full flaske- til helt tom.

Gassovn 4kw på full pupp med 11 kg flaske = ca 1.5 døgn. På halv pupp (singelpupp) ca 3 døgn.

kjører du begge deler fra samme flaske går det vel litt fortere tomt.

Bodde i campingvogn en periode (vinter) og brukte gass til oppvarming. Truma sentralvarme, gikk nesten en mnd pr 11 kg flaske. Liten vogn, og ovnen gikk ikke på fullt hele døgnet.

Brukte strøm til kjøleskapet.