Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1668
Hei. Jeg trenger en 12v digital timer. Timeren må både styre og leve av samme 12v kilde.

Jeg trenger noe alla dette, bortsett fra av at jeg trenger en 12v i stedenfor..

1. Leste et sted at jeg kunne lage en 12v versjon av en 230v standard digital timer, men finner ikke siden igjen. Er dette mulig tror dere?

2. Hvis dere kan forklare hvorfor Clas Ohlson's digitale timer ikke fungerer på 12v, så hadde der vært flott. Eller hvordan den fungerer generelt.

3. Den går på klokkebatteri, så timeren fungerer ute av støpselet, bortsett fra at den ikke vil verken slutte eller kutte kretsen. Jeg tror dette kan ha noe med at det er en mekanisk del av timeren som går på 230v, for det "klikker" når den kutter/slutter kretsen på 230v. Stemmer dette?

Setter stor pris på svar

Glemte å nevne dette:

4. Denne går på 12v, men jeg vet ikke om den teller ned. Jeg er avhengig at den teller ned og slutter kretsen.

EDIT:

Er det en slik jeg er ute etter?
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.surpluscenter.com kan du finne 12V Timer
(tror jeg)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gjør et søk på "12V timer" på ebay og du finner flere..

Litt OT:

Hadde bruk for en sånn jeg også i sin tid til å varme opp bilen på vinteren med en 12V vifte i kupeen. Problemet er at bilbatteriet blir tømt før blilen rekker å bli lunka engang. Tenkte det var kanskje noe sånt du ville bruke den til?