Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 785
Hei,

Har snart sittet i 2 timer med en OEM maskin fra Fujitsu-Siemens med hovedkort A7V600-F, får ikke lyden til å fungere. Den viser avspilling men ingen lyd. Jeg fant ut jeg skulle prøve med et annet lydkort, av typen "Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371)". Dette klarte Windows Xp selv å finne drivere til, men uten lyd fremdeles.

Det er nå jeg begynner å lure litt på hva som egentlig er problemet, ingenting i "Volum Control" er dempet. Alle drivere er signed som det heter (Godkjent av Windows).

Kort sagt hva jeg har gjort:
- Scannet etter Malware.
- Prøvd endel drivere. (Denne bruker jeg nå)
- Prøvd med et annet lydkort.
- Installert en eller annen fix fra Microsoft, som visst nok skulle fikse lyd problemer.
- Sjekket at On Board Controlleren er Enablet. (BIOS)

Åssen er det med Direct X å lyd? Kan det være noe der?

Takk til de som gidder å gjøre en innsats og de som tok seg tiden til å lese dette!

Edit:
Legger til at maskinen er av typen, "Scaleo 600 AXP26 1 512MB NO1T" (Fujitsu-Siemens).
Serial Nummer: 3750060093
Sist endret av #Conex; 11. november 2006 kl. 17:33.
Har du direct x 9.0c? Hvis ikke så innstaler det!
#Conex's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg har nyeste version av Direct X.
Kan det være at det står noe dritt i hodetelefonuttaket? Jeg opplevde det engang, og sjekket meg til døde før jeg plutselig så at det sto en binders der.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thedeeq
Kan det være at det står noe dritt i hodetelefonuttaket? Jeg opplevde det engang, og sjekket meg til døde før jeg plutselig så at det sto en binders der.
Vis hele sitatet...
"Heldigvis" ikke dette som er problemet, hehe.