Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 973
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dette hyggelige viruset har spredd seg ganske fort i det siste, så jeg tenkte å legge ut en liten advarsel:

Beskrivelse:
This mass-mailing worm uses SMTP to propagate via email. The subject line of the email it arrives with is randomly selected from a list of possible choices.

Så hvis dere vil sjekke pcen deres for ormen kan dere laste ned denne zipfilen og starte exefilen som ligger inni.
Dette er vel bare hvis man [pner filen som f;lger med? S[ jeg trenger ikke [ v're redd hvis jeg aldri [pner ukjente filer?

(Keyboardet mitt har plutselig blitt engelsk som kanskje noen ser, vet noen hvordan jeg setter det tilbake p[ norsk? Jeg fant det ikke i kontrollpanel.)
jeg skjønner ikke hvorfor microsoft ikke legger inn en sperre for alle disse vbs virusene? må jo bli dårlig pr for dem
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
skulleye: i win2k er det ihvertfall i kontrollpanel -> regional settings
Jeg fant det, takk
Det ligger en virus alert i virus forumet med all den infoen som trengs. Men for å spare Skulleye for strevet å lese den infoen så kommer det i klartekst her:

Ormen kan bli aktivert selv om du bare ser på mailen i preview i Outlook. Eller så kan den aktiveres når du åpner mailen. Outlook kan patches for dette.
Faen jeg hater dette viruset får det 5-6 ganger pr dag det er skikkelig irreterende med virus!
jeg har fått det i mail 3 ganger åpnet d lell om jeg viste deet var et virus av ren nyssgjerrighet .
det gjorde jeg en gang, men det beste for alle har vert å fått taki seg en antivirus.
hvorfor gjør ingen det?