Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 5762
leste denne artikkelen i adressa, og lurte på om noen her skal bli med på dette?

Det kommer til å bli verdens første digitale 17. mai tog i en MMORG, og de håper at alle som kan blir med, klokken 17:00 på selveste nasjonaldagen.

Ruten er som følger:

Alliance: Fra Goldshire til Stormwind
Horde: Fra Razor til Ogrimmar

Jeg skal iallefall prøve å rekke det, blir sinnsykt tøft å se på, mange bra screenies tror jeg

love it or hate it
:-)

Russetoget starter akkurat på samme tidspunkt : - /. Ellers så skulle jeg nok ha sett på.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
gjelder dette alle serverne?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Dette skal jeg definitivt være med på.

Lurer på om jeg skal lage en character på Burning Blade for annledningen. Føler det bare er polakker på Burning Legion.
Vet ingenting
Hmm, er det en bestemt server det er snakk om? Hiver meg med jeg :-)
Herregud! Kom dere ut i frisk luft!
Noen som kan filme det? Hadde vært morro å sett!
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Får se om jeg fyrer opp Snagit jeg da. Alle må ha på seg røde hvite og blå klær da.
cokeloop's Avatar
Trådstarter
gjelder vel alle servere ja.. selv så holder jeg til på bloodfeather, med troll shaman' min.. blir vel å bruke den, eller min NE druid på stormreaver
/me is rolling his eyes
hehe, artig idè, enig med raymond syns dere skal filme for oss som ikke har WoW.
Håper det blir så mye folk at skjermkortene deres ikke takler det og dermed alt hakker som lægg fra helvete.


Min trial ticket går ut på søndag, så jeg skal nok ut i frisk luft og se på togene *føle seg sunn*
Har ikke spillet - ellers hadde det vært gøy å være med, hehe. Det er bra for nordmenn som ikke bor i Norge for øyeblikket

Bare snakk om fra kl 17 til... 18 kanskje? Toget ute begynner jo ca kl 12
Finnes det russ i wow?
Sitat av reagol
Har ikke spillet - ellers hadde det vært gøy å være med, hehe. Det er bra for nordmenn som ikke bor i Norge for øyeblikket

Bare snakk om fra kl 17 til... 18 kanskje? Toget ute begynner jo ca kl 12
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at man bruker èn time til Ogrimmar i fra Razor, tar ca 3-4 minutter å løpe den distansen
Sitat av Polmen
Jeg tviler på at man bruker èn time til Ogrimmar i fra Razor, tar ca 3-4 minutter å løpe den distansen
Vis hele sitatet...
Det går også an å gå, tviler på at noen gidder å "løpe" i tog.. Selv om det bare er en virituell verden der man ikke blir sliten. Vi får spørre blizz om dem kan legge til norske flagg på pinner, som vi kan ha i main hand elns.
Jeg foreslår nye ruter:
Auberdine-->Grensen Ashenvale\The Barrens
Camp Taujaro-->Grensen Ashenvale\The Barrens

Er neppe hjemme kl.17:00 dog
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
"verdenshistoriens første digitale 17. mai tog."

Vi var vel en 20 spillere som trasket i Anarchy Online-tog i fjor
Sitat av Marken
Vi var vel en 20 spillere som trasket i Anarchy Online-tog i fjor
Vis hele sitatet...
Husker det samme med Tibia... Verdensførste er bare en typisk overdrivelse av medium.
Sitat av Polmen
Jeg tviler på at man bruker èn time til Ogrimmar i fra Razor, tar ca 3-4 minutter å løpe den distansen
Vis hele sitatet...
jeg bruker vel en 10 min på den strekningen vi går tog. men toget derimot går utrolig tregt. for å ikke snakke om rundt skaugum, og sikkert slottet også for den saks skyld.
Så er wow GANSKE mye bedre en Anarchy Online og Tibia da! søppel i fohold.
Men jeg blir seff med. spiller på Burning blade
Hiphurra!:P
[offtopic] Hvilken PvP server er best i WOW? Hvilken Normal server er best? [/offtopic]
Hvor er Goldshire?
Sitat av buffy
[offtopic] Hvilken PvP server er best i WOW? Hvilken Normal server er best? [/offtopic]
Hvor er Goldshire?
Vis hele sitatet...
Hvordan best? Best gjennomsnittelig lvl? Minst lag?
www.wacraftrealms.com << info om serverne (European Realms Stats)
Goldshire er en liten søt by i Elwyn Forrest (Alliance (Human) territory)
Url'n din fungerer ikke!
Med best tenker jeg på flest folk, minst lagg, norske folk og medium gjennomsnitts level.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av buffy
Url'n din fungerer ikke!
Med best tenker jeg på flest folk, minst lagg, norske folk og medium gjennomsnitts level.
Vis hele sitatet...
Det er vel lov å tenke selv? www.warcraftrealms.com
Mon tro mo det er noen som kommer til å gå med bunad i det toget... ^^
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg syntes det var en rasende festlig og nerdete ide.. Kunne ønske jeg spilte WOW
Å herregud. Hvorfor sitte inne på nerde vekk 17. Mai? Når man kan komme seg ut i det fine været og finne på noe mer spennende enn å glo inn i pc-skjermen? Bare lurer...
Sitat av Raymond
Noen som kan filme det? Hadde vært morro å sett!
Vis hele sitatet...
jeg hadde tenkt å filme det =) send meg PM på 17. mai så skal se jeg se om jeg har fått filmet den

Sitat av HanZl
Finnes det russ i wow?
Vis hele sitatet...
russen er vel motstående lag som raider det andre toget? :P

Sitat av soetnos@dANI
Å herregud. Hvorfor sitte inne på nerde vekk 17. Mai? Når man kan komme seg ut i det fine været og finne på noe mer spennende enn å glo inn i pc-skjermen? Bare lurer...
Vis hele sitatet...
hehe... er bare snakk om 10 minutter av en hel dag :P kan avse det til en så sinnsyk ide :P kan jo feste etterpå forspiller begynner uansett ikke før 8 for min del :P
Sitat av soetnos@dANI
Å herregud. Hvorfor sitte inne på nerde vekk 17. Mai? Når man kan komme seg ut i det fine været og finne på noe mer spennende enn å glo inn i pc-skjermen? Bare lurer...
Vis hele sitatet...
Hva faen er spennende med å se på en gjeng unger spise pølse og is? Om en ikke har et snev av pedofili da.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Kalakov
Hva faen er spennende med å se på en gjeng unger spise pølse og is? Om en ikke har et snev av pedofili da.
Vis hele sitatet...
Siden verden ikke bare handler om sex? I allefall om du tror mennesket er en tanke mer komplisert en kaniner... Jeg er av den oppfatning.

I tillegg så har man visse selvbedrag som nasjonal romantiske følelser som får deg til og synes 17 mai er spesiell. Det er selvsagt helt subjektivt.
Sist endret av sptz; 14. mai 2005 kl. 01:57.
Sitat av spetznaz
Siden verden ikke bare handler om sex? I allefall om du tror mennesket er en tanke mer komplisert en kaniner... Jeg er av den oppfatning.

I tillegg så har man visse selvbedrag som nasjonal romantiske følelser som får deg til og synes 17 mai er spesiell. Det er selvsagt helt subjektivt.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden har det med saken å gjøre? Jeg mente at 17. mai ikke er noe spesiell dag lengre. Iallefall ikke for meg. (Syns vi burde droppe en nasjonalfølelse og heller dyrke en internasjonalfølelse.) Syns det er rart at noen tenker "å herregud, skal du sitte inne fremfor dataen på 17. mai?!?!" enda. Har forstått det om de som spiller WoW var 10-åringer.
Hvis jeg er hjemme kl 17.00 skall jeg helt sikkert gå i wow tog Har kjøpt saketter for 10s nå
Avgangen for 17. mai-toget er foreslått lagt til klokken 17:00.
Vis hele sitatet...
Altså, IRL 17. mai toget går vel sånn kl 10 ellerno om morra'n, og her i lillehammer starter vel russetoget i 16-17 tiden.. Så man går ikke glipp av stort vil jeg si..

Så til alle dere som maser om at man burde være ute istedenfor å sitte inne, så er det MEGET mulig å få både pose og sekk på denne dagen!
Sitat av Kalakov
Hva faen er spennende med å se på en gjeng unger spise pølse og is? Om en ikke har et snev av pedofili da.
Vis hele sitatet...

Ehh.. Få den blautfeite ræva di ned i byen og sjekk trykket der. Gå ut å spise, og tilbringe litt tid ute i det fine været med kompiser, eller dama di. Hvis du har noen av delene

Pedofili? Hvis 17. mai dreier seg kun om barnetoget i følge deg. Så er det noe galt...
Sist endret av soetnos@dANI; 14. mai 2005 kl. 14:59.
Sitat av soetnos@dANI
Ehh.. Få den blautfeite ræva di ned i byen og sjekk trykket der. Gå ut å spise, og tilbringe litt tid ute i det fine været med kompiser, eller dama di. Hvis du har noen av delene

Pedofili? Hvis 17. mai dreier seg kun om barnetoget i følge deg. Så er det noe galt...
Vis hele sitatet...
Alle de tingene kan man gjøre på en vanlig dag. Det er ikke noe spesielt på 17. mai, og ser ikke hvordan du kan kritisere folk (på et forum for freaker) for at de sitter inne å spiller på 17. mai.

( Og hvem trenger damer og venner når en har guilden og lettkledde undead-jenter? ^^ )

Men er alltid hyggelig med et personangrep fra en fjortenåring i ny og ned.
Hvis du ikke vrenger deg til som en guttunge i trassalderen. Så tror jeg du tok poenget mitt. Det går an å finne på noe kjekt 17. mai.. Gå ut å spise +++

Spille WoW f.eks. gjør du nok hver dag uansett Se på det som en "fridag" fra pc-en Hehe, jeg er desverre ikke fjorten som du påpeker. Men det går an å tvinge seg ut i friluft av og til.

Er du ikke enig Kalakov?
...Jeg griner. Noe så tragisk.
Først må jeg si at det å gå i WoW tog virker som en liten smule nerdete ut, og det på selveste 17mai. Men dette er et fritt land og folk må få lov til å gjør hva de vi. Det er hverken jeg eller du soetnos@dANI, som bestemmer.
Hvis toget tar bare 10minutter så betyr ikke det at hele folkefesten er ødelagt for de som velger å gå i WoW toget.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Gaaaah. Accounten min går ut i morgen. Kl.5 sitter jeg inne og spiser med familien jeg ikke er i familie med engang. Likte ideen jeg.
Du er min venn
niigu's Avatar
Er heller hjemme klokka 24.00 på nyttårsaften og kaster en HE opp i lufta på CS.
ikke for å være frekk eller noe, men sitte på pc`en på denne festdagen.....
Sitat av soetnos@dANI
Hvis du ikke vrenger deg til som en guttunge i trassalderen. Så tror jeg du tok poenget mitt. Det går an å finne på noe kjekt 17. mai.. Gå ut å spise +++

Spille WoW f.eks. gjør du nok hver dag uansett Se på det som en "fridag" fra pc-en Hehe, jeg er desverre ikke fjorten som du påpeker. Men det går an å tvinge seg ut i friluft av og til.

Er du ikke enig Kalakov?
Vis hele sitatet...
Hvem er guttunge i trassalderen? Selv om du leker nasjonalromantiker så må du nå forstå at 17. mai ikke har sin sjarm lengre?

Ikke misforstå, jeg liker friluftslivet men du kan på ingen måte kritisere noen her for at de ikke bruker 17. mai til å traske rundt i bunaden og roper hurra hver gang han irriterende fyren fremst i toget roper "hipp hipp".

Dette er trossalt et freakforum, ikke et friluftsforum.

Sitat av hallaballa
ikke for å være frekk eller noe, men sitte på pc`en på denne festdagen.....
Vis hele sitatet...
Hva om man ikke liker å gå rundt i tog og tørrprate med alskens folk man aldri snakker med til vanlig? 17. mai var vel egentlig ment som en festdag med barna i fokus. Nå er barn mer opptatt av datamaskin en potetløp så la de sitte inne.
Sitat av Kalakov
Hvem er guttunge i trassalderen? Selv om du leker nasjonalromantiker så må du nå forstå at 17. mai ikke har sin sjarm lengre?

Ikke misforstå, jeg liker friluftslivet men du kan på ingen måte kritisere noen her for at de ikke bruker 17. mai til å traske rundt i bunaden og roper hurra hver gang han irriterende fyren fremst i toget roper "hipp hipp".

Dette er trossalt et freakforum, ikke et friluftsforum.



Hva om man ikke liker å gå rundt i tog og tørrprate med alskens folk man aldri snakker med til vanlig? 17. mai var vel egentlig ment som en festdag med barna i fokus. Nå er barn mer opptatt av datamaskin en potetløp så la de sitte inne.
Vis hele sitatet...
om 17 mai er barnas dag er det noe som du lærer på barneskolen. Vet ikke hvor du kommer fra men herfra er 17 mai en utedag. Så alt er ikke i fokus på barna du....
Enig i det hallaballa sa. Greit at barna får ekstra ukepenger og is osv. Men det er ikke bare barna som liker 17. mai. Jeg elsker 17. mai! Det er tross alt Norges nasjonaldag, landets dag altså! 100-årsdag og greier! Gå ut og vær med andre, venner eller familie. Ta en is, prøv deg på lykkehjulet, se på folketoget. Nyt dagen! Hipp-hipp-hurra!
Du er min venn
niigu's Avatar
Kalakov: 17. mai har ikke sjarm lenger? Hva for noe pisspreik er det der? Dette er en festdag for hele Norge, og i respekt for ditt fedreland syns jeg du burde passe deg for hva du klarer å si. Man går ikke i toget fordi man er mest glad i det, men fordi man feirer at Norge er et selvstendig land, og opplever en frihet som de aller færreste landene har her i verden. Skjerpings med den der idiotiske 9. klasse-holdningen som du har. Sorry om jeg sklir helt ut av topic her, men klarer pinadø ikke dy meg.

anderbor 100%
Sitat av niigu
Kalakov: 17. mai har ikke sjarm lenger? Hva for noe pisspreik er det der? Dette er en festdag for hele Norge, og i respekt for ditt fedreland syns jeg du burde passe deg for hva du klarer å si. Man går ikke i toget fordi man er mest glad i det, men fordi man feirer at Norge er et selvstendig land, og opplever en frihet som de aller færreste landene har her i verden. Skjerpings med den der idiotiske 9. klasse-holdningen som du har. Sorry om jeg sklir helt ut av topic her, men klarer pinadø ikke dy meg.

anderbor 100%
Vis hele sitatet...
Herregud, spør ungene om hvor mange av dem som virkelig vil gå i toget? Og det er faen ikke pga respekt for sitt fedreland unger liker 17. mai, det er pga isen og lekene, noe som ikke er forbehold 17. mai. Selv om de fleste oppfatter 17. mai som en festdag så gjør ikke alle det. Helligdagene er ikke så hellige.
er enig i niigu der. Du kan faen meg ikke blande dette opp i noen jævla som helst hellidag. Hellidager flest er dedikert til kristendommen. Dette er nasjonalistisk og har ingen verdens ting med jesus og gjøre. Du sitter igjen med en dobbeltmoral her hvis du driter i nasjonaldagen i det virkelige liv men vil gå i tog på et online spill.

Alt for Norge!!
Nei og nei. Skal ærlig inrømme at jeg hadde morro ta 17 mai før. Nå syntes jeg det bare er døll, men folk må jo få lov til å kose seg på 17 mai for min del.
Eh, hvor får du Jesus i fra opp i alt dette?

Det jeg prøver å konkludere med her er: Det er teit å synes det er teit at folk går i 17.mai-tog i et MMORPG istedet for IRL.
Sist endret av Kalakov; 15. mai 2005 kl. 17:30.