Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2700
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan det med sveitsisk bankkonto fungerer ettersom mange filmer og folk er ivrige etter dette :P

Er det slik at folk som bruker en slik utenlandsk konto sniker seg unna skatter og avgifter eller for å oppbevare ulovlige penger? Prøvd å søke litt på det men finner ikke noe wiki eller lignende.

F.eks. hvis jeg setter inn penger på en slik konto kan det da brukes på de man ønsker? F.eks kjøpe diverse ting eller sende til min egen konto?

nei, bedriver ikke med lumske aktiviteter eller planer om å snike meg unna skatter osv.. ble sånn brått nysgjerrig på det :P
Noen banker i utlander fungerer jo på den måten at de bare holder på pengene eller verdisakene uten å spørre hva du skal oppbevare. På den måten kan man ha det man vill i banken uten at andre myndigheter snuser i dine saker.
Jeg trodde Sveits hadde begynt å samarbeide med den norske skatteetaten nå jeg? Mener hvertfall å huske at svetsiske bankkontoer ikke er like "gode" nå mer.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg trodde Sveits hadde begynt å samarbeide med den norske skatteetaten nå jeg? Mener hvertfall å huske at svetsiske bankkontoer ikke er like "gode" nå mer.
Vis hele sitatet...
Sveits er ikke lenger like kult å ha stæsjet bort verdier i, det stemmer det.
Bankene har begynt å samarbeide med flere nasjoner så om man er keen på å unngå innsyn så er Cayman Øyene et bedre valg etter det jeg har fått med meg.
Det som er greia med "sveitsisk bankkonto" er at i slike banker får hver kunde et nummer/brukernavn og et passord. Ingen i banken har greie på hvem personene bak numrene er, unntatt banksjefen. Så du er da anonym.
Husker ikke helt hva slike banksystemer heter, er på mobilen så orker ikke finne kilder.
Sitat av moret Vis innlegg
Sveits er ikke lenger like kult å ha stæsjet bort verdier i, det stemmer det.
Bankene har begynt å samarbeide med flere nasjoner så om man er keen på å unngå innsyn så er Cayman Øyene et bedre valg etter det jeg har fått med meg.
Vis hele sitatet...
Problematisk det og. Caymen er best for multinasjonale selskap, altså om du har et selskap med kontorer i flere land, så kan du ha en filial på Caymen hvor du sluser penger til ved å sende regninger til de andre filialene. Og dermed unngå overskudd som blir beskattet.

Privatpersoner bør se til Dubai.
Liechtenstein er vel fortsatt å anse om trygt, vertfall for "småfisk" om jeg ikke tar fullstendig feil?
Spørs om ikke privatpersoner og de med svarte penger bør unngå bankkonto i det store og hele. Forsøk å få pengene over til bitcoins kanskje?

Kypros har nå bestemt at de må stjele alle pengene til de med mer enn 100.000€ på konto. Pengene blir låst på konto på ubestemt tid. Og eierne må regne med å tape ca 40-60 %.

Når et EU land kan begå slike sjokk-brekk og plyndretokter er det ikke merkelig om andre land følger etter. Ville spredd penger på gull, bitcoins og svære plater med hasj vacuumpakket og nedgravd 10m under jorden. For penger på bank kan fremover vise seg å være null verdt.
Er ikke maddras bedere da
Eller et gammelt nedslitt båthus
Er ikke skattpadis ikkevpass for privatpersoner man for mange avanserte ting som man egentlig ikke har bruk for og er dyr måte a gjøre ting på ?(det sto det hvertafll etter goggelsøk og wikipedia
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Verilon Vis innlegg
Liechtenstein er vel fortsatt å anse om trygt, vertfall for "småfisk" om jeg ikke tar fullstendig feil?
Vis hele sitatet...
Nei. Var en kjempe lekkasje derfra for ikke så lenge siden. Velg et sted som IKKE har alle verdens skattemyndigheter etter seg. Dubai er bra, Caymen er greit nok.
Sitat av Backpacker Vis innlegg
Er ikke maddras bedere da
Eller et gammelt nedslitt båthus
Vis hele sitatet...
Det fungerer kjempebra helt til det skjer som som innbrudd/brann/naturkatastrofe osv. Ja, sjansen er liten, men er jævelig kjipt om det først skjer :P
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det fungerer kjempebra helt til det skjer som som innbrudd/brann/naturkatastrofe osv. Ja, sjansen er liten, men er jævelig kjipt om det først skjer :P
Vis hele sitatet...
Det som fungerer bedre er å bruke Pelican case, med alle pengene forseglet i plast per 100k med sedler. vakuumpakker kan du få kjøpt hos jaktbutikk osv. Du burde ha oksygen og fuktslukere i alle vakkumpakkene samt i selve kofferten også. Kofferten pakkes så inn i 10-20 svartsekker (søppelsekker), avslutt så med gaffateip (sølvteip) rundt hele.

Kofferten graves ned på øde område, 1,5 m ned i bakken. Et par ting å huske på før du velger sted er eventuelt jord/leireras fare, fremtidlig byggearbeid, det skal være lett å komme til, men samtidlig umulig å finne om du ikke vet nøyaktig hvor den ligger.

Pelican case:
http://www.nightvisionastronomy.com/accessories/Pelican-case-1450.jpg


Om dette ikke er noe for deg, ville jeg satt kurs for Dubai:
http://www.guide2dubai.com/info/banks-dubai-uae.asp