Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 13322
Hey!

Jeg har nå lenge tenkt å investere i en pc som jeg kan bruke til gaming siden min laptop ikke holder til spill jeg ønsker å spille som f.eks. Planetside 2.

Det jeg lurer på er om noen har en(eller flere) pc-er å anbefale? Jeg har ikke så mye peiling på spesifikasjoner, men den burde kunne gå ann å spille de aller fleste spill på, og det må være rask.

Helst en laptop, men ikke ett krav. Prisen kan justeres, men er generelt sett ute etter noe rimelig.

Takk for hjelpen!
Sist endret av barbiegirl; 27. desember 2012 kl. 18:00.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Hey!

Jeg har nå lenge tenkt å investere i en pc som jeg kan bruke til gaming siden min laptop ikke holder til spill jeg ønsker å spille som f.eks. Planetside 2.

Det jeg lurer på er om noen har en(eller flere) pc-er å anbefale? Jeg har ikke så mye peiling på spesifikasjoner, men den burde kunne gå ann å spille de aller fleste spill på, og det må være rask.

Helst en laptop, men ikke ett krav. Prisen kan justeres, men er generelt sett ute etter noe rimelig.

Takk for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Vil på det sterkeste anbefale en stasjonær maskin..

Med et kabinett som dette: høhø

En kompis av meg har det. Det er dritkult
Budsjett hadde jo vært fint å vite
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Vil på det sterkeste anbefale en stasjonær maskin..

Med et kabinett som dette: høhø

En kompis av meg har det. Det er dritkult
Vis hele sitatet...
Vil ha noe i mørke farger, men takk for tipset!

Sitat av Mort96 Vis innlegg
Budsjett hadde jo vært fint å vite
Vis hele sitatet...
Kan vel starte med 6000 kr kanskje?

Jeg er litt uskikker på hva sånt bruker å koste, men jeg er student så ser etter noe rimelig, som jeg skrev i førstepost.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Vil på det sterkeste anbefale en stasjonær maskin..

Med et kabinett som dette: høhø

En kompis av meg har det. Det er dritkult
Vis hele sitatet...
Jeg vurderer sterkt det samme kabinettet..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg vurderer sterkt det samme kabinettet..
Vis hele sitatet...
Go for it! Det er dritkult!
Rosa-fargen er SYKT sterk o:
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er det sånn jeg må sette sammen selv? :O
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Er det sånn jeg må sette sammen selv? :O
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe stress.
Jeg så på en Youtube video da jeg var 13. Brukte en time på å sette det sammen. Det er ikke vanskelig.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er ikke noe stress.
Jeg så på en Youtube video da jeg var 13. Brukte en time på å sette det sammen. Det er ikke vanskelig.
Vis hele sitatet...
Sikker? Hva med software?
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Sikker? Hva med software?
Vis hele sitatet...
Last ned en fil fra TPB og brenn den på en CD eller en usb stick Null stress.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Er det sånn jeg må sette sammen selv? :O
Vis hele sitatet...
ja, men det er ikke så veldig vanskelig. ting passer som regel en plass, og passer ikke delen skal den ikke inn der. Og har du noen deler til overs refferrer du til manualen til delen, så står det der hvor den skal

mange flotte guider på youtube om hvordan man skal gjøre det
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja, men det er ikke så veldig vanskelig. ting passer som regel en plass, og passer ikke delen skal den ikke inn der. Og har du noen deler til overs refferrer du til manualen til delen, så står det der hvor den skal

mange flotte guider på youtube om hvordan man skal gjøre det
Vis hele sitatet...
Oki, takk

Sitat av Claryn Vis innlegg
Last ned en fil fra TPB og brenn den på en CD eller en usb stick Null stress.
Vis hele sitatet...
Den er grei

Den pcen du linket til, den er bra altså.. rask og kan brukes til å spille alt på?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
pc'en jeg linket til kan sint brukes til gaming, om om du kjøper ssd'en vil den bli veldig rask
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
pc'en jeg linket til kan sint brukes til gaming, om om du kjøper ssd'en vil den bli veldig rask
Vis hele sitatet...
Oki, vet du om en bra skjerm da?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Oki, vet du om en bra skjerm da?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503

salg

eventuelt, om du har litt mer å bruke på skjerm og vil få større skjerm kan du få for denne
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771133
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503

salg

eventuelt, om du har litt mer å bruke på skjerm og vil få større skjerm kan du få for denne
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771133
Vis hele sitatet...
Thank you
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Vis hele sitatet...
Rosa kabinett.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Vis hele sitatet...
Akkurat dette tenkte jeg også på, hvorfor skrive at det er til ei jente i overskriften, jeg hadde aldri trodd at ei jente ville trenge noe mer spesielt/mindre spesielt enn en gutt? Dog kan det jo hende at vedkommende tror det er mindre flammer i grillen om det er en gutt som poster tråden, og at folk vil gå bananas fordi det er ei jente som oppretter tråden. Derfor snører det seg inn til at dette er en smurf konto, for double quick action. Men for all del, jeg bryr meg ikke så sterkt om du er jente eller gutt for meg er det akkurat det samme.

Hvorfor ikke se over hva du får av ferdigbygde gamingrigger om du ikke har mulighet til å bygge selv, eller kjenner noen som kan bygge den for deg. Jeg tror faktisk komplett kan bygge sammen pcen med selvvalgte komponenter også, men jeg tror de vil ha en liten slant for det.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Vis hele sitatet...
Sikkert for å få raskere svar. Har merket at når ei jente spør om noe på forumet her så kommer det haugevis av svar.

Jeg lagde denne tråden 15 min før tråden her. Mon tro om jeg hadde fått en haug med svar om jeg skrev at jeg er ei jente.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den CPU'en her er svært svak, og er ikke egnet for gaming. SSD er heller ikke noe nødvendighet sålenge du skal bruke maskinen til gaming.
Sitat av watchman Vis innlegg
Den CPU'en her er svært svak, og er ikke egnet for gaming. SSD er heller ikke noe nødvendighet sålenge du skal bruke maskinen til gaming.
Vis hele sitatet...
Få til noe bedre til 6000 kroner da.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Den CPU'en her er svært svak, og er ikke egnet for gaming. SSD er heller ikke noe nødvendighet sålenge du skal bruke maskinen til gaming.
Vis hele sitatet...
hva er det du babler om?

cpu'en er mer en kraftig nok til gaming, og vil ikke være noe flaskehals i dette systemet!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hva er det du babler om?

cpu'en er mer en kraftig nok til gaming, og vil ikke være noe flaskehals i dette systemet!
Vis hele sitatet...
CPU'en kjører noen spill men er for svak for gaming formål.
neste gang jeg skal be om at dere skal sette opp en rigg så skal jeg også si jeg er jente, det strømmer inn med inlegg som bare f her jo
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
CPU'en kjører noen spill men er for svak for gaming formål.
Vis hele sitatet...
nei?

cpu'en vil ikke flashehalse i noen av spillene på markedet i dag!

http://www.tweaktown.com/reviews/506...ew/index1.html

og takket være amd som har virkelig skjønt det på budskjett siden, kan du bruke det intergrerte skjermkortet i tilleg til det dedikerte.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei?

cpu'en vil ikke flashehalse i noen av spillene på markedet i dag!

http://www.tweaktown.com/reviews/506...ew/index1.html

og takket være amd som har virkelig skjønt det på budskjett siden, kan du bruke det intergrerte skjermkortet i tilleg til det dedikerte.
Vis hele sitatet...
Nei dette stemmer ikke. Da må mange grafikkjusteringer til, noe som vil være en flaskehals.
Sitat av watchman Vis innlegg
Nei dette stemmer ikke. Da må mange grafikkjusteringer til, noe som vil være en flaskehals.
Vis hele sitatet...
Kom med et bedre forslag da. Budsjett: 6000,-
alle her er jo idioter, jeg beklager men en pc til 6k kjører ikke planetside 2 noe bra, du trenger MONSTER CPU for at det skal kjøre okei, siden det er så dårlig optimalisert...

er overrasket over at ingen har sagt noe før..
Sitat av faceplants Vis innlegg
alle her er jo idioter, jeg beklager men en pc til 6k kjører ikke planetside 2 noe bra, du trenger MONSTER CPU for at det skal kjøre okei, siden det er så dårlig optimalisert...

er overrasket over at ingen har sagt noe før..
Vis hele sitatet...
Mitt poeng til Frufsa her , ja.
Sitat av faceplants Vis innlegg
alle her er jo idioter, jeg beklager men en pc til 6k kjører ikke planetside 2 noe bra, du trenger MONSTER CPU for at det skal kjøre okei, siden det er så dårlig optimalisert...

er overrasket over at ingen har sagt noe før..
Vis hele sitatet...
Om jenta har budjsett på 6000, så har hun budjsett på 6000. Ikke alle som driter penger.

Sitat av Claryn Vis innlegg
Om jenta har budjsett på 6000, så har hun budjsett på 6000. Ikke alle som driter penger.

Vis hele sitatet...
Forslaget her støttes. Denne prosessoren er mer egnet til kraftigere oppgaver og gir deg langt mer bang for your buck enn frufsas opplegg
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Forslaget her støttes. Denne prosessoren er mer egnet til kraftigere oppgaver og gir deg langt mer bang for your buck enn frufsas opplegg
Vis hele sitatet...
Mer bang for detbuck er jeg uenig med, da mitt kom på under 5k uten ssd, og under 6k med, og sp lenge jenta vil ha en rask pc, ser jeg nesten på ssd som et must, og hvordan du kan få en a10 til å være milevis dårligere i spill en en 3570k skjønner jeg ikke! Så du i det hele tatt på linken?
A10 prosessoren har også et helt ok innebygd skjermkort, som man kan bruke i samens med det dedikerte, litt som virtu vmp.
Dette vil hjelpe mye på spillytelse på et budskjetts oppsett.

Men for all del, oppsettet er bra det, men det mangler ssd.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Om jenta har budjsett på 6000, så har hun budjsett på 6000. Ikke alle som driter penger.

Vis hele sitatet...
Ville ha byttet ut GPU med denne, og slengt på en SSD.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Mer bang for detbuck er jeg uenig med, da mitt kom på under 5k uten ssd, og under 6k med, og sp lenge jenta vil ha en rask pc, ser jeg nesten på ssd som et must, og hvordan du kan få en a10 til å være milevis dårligere i spill en en 3570k skjønner jeg ikke! Så du i det hele tatt på linken?
A10 prosessoren har også et helt ok innebygd skjermkort, som man kan bruke i samens med det dedikerte, litt som virtu vmp.
Dette vil hjelpe mye på spillytelse på et budskjetts oppsett.

Men for all del, oppsettet er bra det, men det mangler ssd.
Vis hele sitatet...
Ja mer krefter for pengene, rett og slett et godt cpu valg. i5 3570.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Vis hele sitatet...
Haha, skulle akkurat til å spørre om det samme.

Alle freak-geeks slipper alt de har i hendene for å hjelpe ei jente
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Ja mer krefter for pengene, rett og slett et godt cpu valg. i5 3570.
Vis hele sitatet...
hva med å faktisk komme med kilder eller forklare litt mer, en å bare si,
"den er bedre fordi den er det"

Ja i5'en er en kraftigere cpu, men listen mangler SSD, som er essensielt for å få virkelig følelsen av en rask pc.

A10 vil også gi bedre spillytelse sammen med et amd skjermkort, da du bruker både det intergrerte skjermkortet (som er bra i seg selv) sammen med et annet skjermkort, dette gir bedre ytelse

A10 er en meget god cpu, og gir veldig mye cpu for pengene! Det går det ikke ann å benekte, greit nok du er intel fanboy, men det går da an å være litt fornuftig?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Rosa kabinett.
Vis hele sitatet...
Jeg er gutt og skal ha det samme kabinettet itillegg til at en kompis av deg har det samme.
Jenta her i traden ville ikke ha det.

Konklusjon: Rosa kabinetter er en gutteting.
Sist endret av Bombasa; 27. desember 2012 kl. 20:13.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Skrev at jeg var ei jente for at folk skulle tenke at jeg mest sannsynlig ikke hadde særlig peiling på dette og dermed kanskje foreslå noen enkle løsninger. Litt dårlig gjennomtenkt, beklager.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hva med å faktisk komme med kilder eller forklare litt mer, en å bare si,
"den er bedre fordi den er det"

Ja i5'en er en kraftigere cpu, men listen mangler SSD, som er essensielt for å få virkelig følelsen av en rask pc.

A10 vil også gi bedre spillytelse sammen med et amd skjermkort, da du bruker både det intergrerte skjermkortet (som er bra i seg selv) sammen med et annet skjermkort, dette gir bedre ytelse

A10 er en meget god cpu, og gir veldig mye cpu for pengene! Det går det ikke ann å benekte, greit nok du er intel fanboy, men det går da an å være litt fornuftig?
Vis hele sitatet...
A10 er en grei cpu til prisen, sant nok. Men ikke spes godt egnet til gaming, her må du nok innrømme du og først som sist at du tok litt feil. i5 argumentet forklarer seg selv, her er det bare å søke comparisons på diverse nettsteder. SSD har med oppstartshastigheten, ingenting med hvor god gamingpc'en blir. Så å pakke en SSD inn i et rig til 6k gjør at du satte inn en relativt svak CPU, er ikke godt nok. Her anbefaler jeg trådstarter og ta en titt på flere oppsett for å få mest mulig "gaming" av pengene sine.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Skrev at jeg var ei jente for at folk skulle tenke at jeg mest sannsynlig ikke hadde særlig peiling på dette og dermed kanskje foreslå noen enkle løsninger. Litt dårlig gjennomtenkt, beklager.
Vis hele sitatet...
Det gar helt greit. Freakforum tilgir jentefreaker mye oftere enn guttefreaker.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
A10 er en grei cpu til prisen, sant nok. Men ikke spes godt egnet til gaming, her må du nok innrømme du og først som sist at du tok litt feil. i5 argumentet forklarer seg selv, her er det bare å søke comparisons på diverse nettsteder. SSD har med oppstartshastigheten, ingenting med hvor god gamingpc'en blir. Så å pakke en SSD inn i et rig til 6k gjør at du satte inn en relativt svak CPU, er ikke godt nok. Her anbefaler jeg trådstarter og ta en titt på flere oppsett for å få mest mulig "gaming" av pengene sine.
Vis hele sitatet...
TS skriver at det er veldig viktigt at pc'en er rask. Ja ssd har ikke noe med spillytelse og gjøre.

A10 er helt ok til gaming, om du ser i linken min tidligere ser du det.
jeg kan gjærne komme med flere linker som sier det samme.
http://www.techspot.com/review/580-a...00k/page6.html
husk at om du åpner opp for å bruke det intergrerte skjermkortet også, vil du få enda bedre ytelse.

og jeg ba ikke om et "det sier seg jo selv" svar, jeg ba om en begrunnelse!!

Edit: flere linker
http://www.hardware.no/artikler/amd-a10-5800k/113127
Sist endret av Frufsa; 27. desember 2012 kl. 20:22.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
TS skriver at det er veldig viktigt at pc'en er rask. Ja ssd har ikke noe med spillytelse og gjøre.

A10 er helt ok til gaming, om du ser i linken min tidligere ser du det.
jeg kan gjærne komme med flere linker som sier det samme.
http://www.techspot.com/review/580-a...00k/page6.html
husk at om du åpner opp for å bruke det intergrerte skjermkortet også, vil du få enda bedre ytelse.

og jeg ba ikke om et "det sier seg jo selv" svar, jeg ba om en begrunnelse!!

Edit: flere linker
http://www.hardware.no/artikler/amd-a10-5800k/113127
Vis hele sitatet...
Slik som hardware.no sier, kurrant ytelse. Da er det vel bedre med GOD ytelse, istedet i i5'en Case closed.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Slik som hardware.no sier, kurrant ytelse. Da er det vel bedre med GOD ytelse, istedet i i5'en Case closed.
Vis hele sitatet...
du har fortsatt ikke kommet med noen begrunnelse for utsangnene dine, bare "slik er det" ikke hvorfor det er slik.
og jeg vet ikke hva denne testen sier jeg
http://www.tweaktown.com/reviews/506...ew/index1.html

"best value award"
Sitat av Frufsa Vis innlegg
TS skriver at det er veldig viktigt at pc'en er rask. Ja ssd har ikke noe med spillytelse og gjøre.
Vis hele sitatet...
Om hun er vant til en laptop med en 5400 RPM HDD, så tror jeg nok hun vil bli mere enn fornøyd med en maskin som har en 7200 RPM disk. Tror hun vil få mere glede av bedre framerate i Planetside 2, enn 10 sekunder raskere boot.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Om hun er vant til en laptop med en 5400 RPM HDD, så tror jeg nok hun vil bli mere enn fornøyd med en maskin som har en 7200 RPM disk. Tror hun vil få mere glede av bedre framerate i Planetside 2, enn 10 sekunder raskere boot.
Vis hele sitatet...
nå merker man faktisk at maskinen er har bedre respons i feks kontorarbeid med en ssd, kontra en 7200 disk, jeg synets i hvertfall at 7200 fortsatt er tregt og det er stor forskjell på ssd og hdd, uansett hvordan en snur og vender på det.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nå merker man faktisk at maskinen er har bedre respons i feks kontorarbeid med en ssd, kontra en 7200 disk, jeg synets i hvertfall at 7200 fortsatt er tregt og det er stor forskjell på ssd og hdd, uansett hvordan en snur og vender på det.
Vis hele sitatet...
Joda, men TS skal spille Planetside 2. Ikke jobbe med kontorarbeid. Det er ikke mye loading i Planetside 2, så jeg tror nok hun vil bli mere fornøyd med en FPS boost på 20-30(?) fps, enn at maskinen generelt gir god respons.

Om hun kun skal spille Planetside 2, kan man vel bytte ut HDD med en 180GB SSD. Burde holde til Win7/8 og Planetside og deretter legge til en HDD senere. Det koster da ikke all verdens.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det gar helt greit. Freakforum tilgir jentefreaker mye oftere enn guttefreaker.
Vis hele sitatet...
Aww, takk Når jeg laget trådtittelen ble jeg faktisk litt usikker om jeg skulle skrive det eller ikke, men gjorde det likevel, var kanskje litt dumt siden så mange reagerte på det :/

Sitat av Claryn Vis innlegg
Joda, men TS skal spille Planetside 2. Ikke jobbe med kontorarbeid. Det er ikke mye loading i Planetside 2, så jeg tror nok hun vil bli mere fornøyd med en FPS boost på 20-30(?) fps, enn at maskinen generelt gir god respons.

Om hun kun skal spille Planetside 2, kan man vel bytte ut HDD med en 180GB SSD. Burde holde til Win7/8 og Planetside og deretter legge til en HDD senere. Det koster da ikke all verdens.
Vis hele sitatet...
PC-en burde kunne brukes til å spille alle(de fleste spill) og være rask, det er egentlig alt. Jeg kommer kanskje til å bruke den litt til skolearbeid, vanlig surfing.. men det er vel et selvfølge?
http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=701
dragon age origins:
5800k - 97.3 fps
3570k - 159.1 fps
pris:
5800k - 899 kr
3570k - 1649 kr
kroner pr fps:
5800k - 9.24
3570k - 10.34

her ser vi at 5800k koster mindre pr fps, noe som gir mer "bang for the buck" om man vil. og til knappe 5k er frufsa sitt oppsett veldig bra egentlig med unntak av ram'en, kan spare hele 150 kr på å velge 1600mhz: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639465

når det er sagt, så ville jeg valgt en intel 3450, den ligger midt i mellom på pris, og gir en del bedre ytelse enn 5800k. jeg kom under 5k hvis man bestiller fra dustin, nesten ellers lik frufsa sin: http://i46.tinypic.com/ridaiu.png
Sist endret av Ferner-Jensen; 27. desember 2012 kl. 20:45.